Η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση του ονόματος της νέας αυτοκρατορικής εποχής στην Ιαπωνία προκάλεσε εκτός από μεγάλη χαρά και ένα πρωτοφανές εμπορικό φαινόμενο που θα διαρκέσει τουλάχιστον έως την ενθρόνιση του Ναρουχίτο την 1η Μαΐου, μετά την παραίτηση από τον θρόνο του πατέρα του Ακιχίτο λόγω της μεγάλης του ηλικίας.
Ήδη από χθες, Δευτέρα, οι εφημερίδες χρειάστηκαν μόλις λιγότερο από ώρα για να κυκλοφορήσουν τις ειδικές τετρασέλιδες εκδόσεις τους, στις οποίες ανακοίνωναν το όνομα που επιλέχθηκε για τη νέα εποχή, Reiwa.
Οι ζαχαροπλάστες και οι παρασκευαστές καραμελών άρχισαν αμέσως να δημιουργούν γλυκίσματα ειδικά για την περίσταση, με ιδιαίτερα περιτυλίγματα, τα οποία διατέθηκαν πολύ γρήγορα προς πώληση μετά την ανακοίνωση.
Στις εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου, τη γιαπωνέζικη Rakuten και την αμερικανική Amazon, δεν είχε περάσει ούτε μια ώρα και διατέθηκαν στην αγορά προϊόντα που φέρουν τα δύο ιδεογράμματα της Reiwa που σημαίνουν, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Σίνζο Αμπε, «ωραία αρμονία». Πλήθος από T-shirt, κλειδοθήκες, αυτοκόλλητα, θήκες για κινητά τηλέφωνα πωλούνται, άλλα με ιδεογράμματα και άλλα με τους χαρακτήρες αυτούς να αντικαθιστώνται από γράμματα της αλφαβήτας.
Ορισμένα σουβενίρ απαθανατίζουν με χιούμορ τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, τον Γιοσιχίντε Σούγκα, ο οποίος είχε την τιμή να ανακοινώσει το όνομα της νέας εποχής στην ιστορία του Θρόνου των Χρυσανθέμων.
Ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο έδειξε τα παρασκήνια σε μια από τις βιοτεχνίες κατασκευής των ευκαιριακών αυτών προϊόντων: μέσα σε 2 λεπτά και 27 δευτερόλεπτα διατέθηκε προς πώληση μια κούπα για σάκε (γιαπωνέζικο αλκοολούχο ποτό από ρύζι) με τα κάντζι – ιδεογράμματα του γιαπωνέζικου αλφάβητου- του Reiwa, χαραγμένα με λέιζερ.
Στην Οζάκα ένα εστιατόριο περιέλαβε αμέσως στο μενού του μια πίτσα πάνω στην οποία δύο φέτες τυριού είναι κομμένες έτσι ώστε να σχηματίζουν τα δύο ιδεογράμματα.
Εδώ και σχεδόν 200 χρόνια, η αλλαγή της εποχής έρχεται σε θλιβερές στιγμές καθώς προϋποθέτει τον θάνατο του αυτοκράτορα. Ωστόσο αυτή τη φορά είναι διαφορετικά: ο Ακιχίτο, ο 125ος αυτοκράτορας, θα παραχωρήσει εν ζωή τον θρόνο στον γιο του, τον Ναρουχίτο, και θα περάσει στην ιστορία.
‘Ενα ποσοστό Ιαπώνων θεωρεί ότι η εποχή Heisei ήταν πολύ αρνητική, λόγω του κακού οικονομικού παρελθόντος (τέλος της φούσκας) και των πολλών καταστροφών (σεισμός στο Κόμπε, καταστροφή της 11ης Μαρτίου του 2011), συνεπώς νιώθει ευτυχές που περνά σε μια άλλη εποχή”, εξηγεί ο πανεπιστημιακός Καζούο Γιαβάτα, παρά την εξαιρετικά μεγάλη δημοτικότητα του αυτοκρατορικού ζεύγους. «Αυτό αποτυπώνεται στην εορταστική ατμόσφαιρα που άρχισε να επικρατεί μετά την ανακοίνωση», δηλώνει. Άλλωστε και ο ίδιος ανυπομονούσε: μόλις τρεις ώρες μετά την ανακοίνωση του ονόματος της νέας εποχής, το προσεχές βιβλίο του που άρχισε να προπωλείται, είχε τίτλο «Reiwa, η ιστορία της Ιαπωνίας» και υπότιτλο «η πορεία του 126ου αυτοκράτορα και των Ιαπώνων».