Η Aegean μετέφερε 4,9 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2012, με μείωση 6% σε σχέση με το 2011 πετυχαίνοντας αύξηση πληροτήτων από 69,2% σε 73,9%, με χαμηλότερους όμως ναύλους εσωτερικού για τέταρτη συνεχή χρονιά.
Οριακή μείωση κατά 1% καταγράφηκε στην επιβατική κίνηση εξωτερικού, που ανήλθε σε 2,80 εκατ. επιβάτες, ενώ συνεχίστηκε η κάμψη στο εσωτερικό με πτώση της κίνησης κατά 13% σε 2,07 εκατ. επιβάτες. Η κάμψη στην κίνηση εξωτερικού προέρχεται αποκλειστικά από την Αθήνα με -7% για την Αegean και την συνολική αγορά της πόλης στο -13%. Αντίθετα από τις υπόλοιπες βάσεις της Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας και Λάρνακας σημειώθηκε αθροιστικά σημαντική αύξηση 10%, ξεπερνώντας σημαντικά το ρυθμό εξέλιξης του τουριστικού ρεύματος.
Το καθαρό αποτέλεσμα του εννεάμηνου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €8,67 εκατ., σημαντικά επιβαρυμένο σε σχέση με ζημιές €2,72 εκατ. το 2011. Η εξέλιξη του κόστους των καύσιμων και της ισοτιμίας του ευρώ ήταν οι βασικοί λόγοι για την επιδείνωση, πέραν φυσικά της συνεχιζόμενης και εντεινόμενης κάμψης της ζήτησης από Έλληνες καταναλωτές.
Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε €180.9 εκατ. την 30.09.2012.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
« Η αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης συνεχίζει και μάλιστα επιτείνεται. Πτωτική παραμένει επίσης η ζήτηση των επισκεπτών της χώρας για την Αθήνα. Από τον Ιούλιο εκμεταλλευτήκαμε την ανάκαμψη της εισερχομένης ζήτησης για τα νησιά και την περιφέρεια αξιοποιώντας αποτελεσματικά τις 5 επιπλέον βάσεις μας και αυξάνοντας τις πληρότητες και τα μερίδια μας. Οι προσπάθειες για την διαχείριση του κόστους ωριμάζουν χωρίς να αρκούν ωστόσο να καλύψουν την αδυναμία της εσωτερικής ζήτησης. Η εκτίμηση για το σύνολο του έτους είναι για ζημιές για τρίτη συνεχή χρονιά στα επίπεδα του 4-5% του κύκλου εργασιών μας.
Οι οικονομίες κλίμακας, από την εξαγορά της Olympic Air είναι απαραίτητες ώστε σε συνδυασμό με την δρομολογούμενη επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ που απαιτείται για την ουσιαστική μείωση των τελών χρήσης, να φέρουν σημαντική μείωση του κόστους μας ανά μονάδα έργου. Η μείωση του μοναδιαίου κόστους θα μας επιτρέψει να διασφαλίσουμε την αναβάθμιση της διασύνδεσης εσωτερικού- εξωτερικού άλλα και την κάλυψη των αναγκών σε όλα τα σημεία εσωτερικού της Ελλάδας με προσιτές, διεθνώς ανταγωνιστικές, τιμές. Η ποιότητα της ελληνικής αερομεταφοράς που βραβεύεται πλέον συχνά και διεθνώς είναι ανάγκη να μεταφρασθεί σε βιώσιμη, κερδοφόρα ανάπτυξη με πολλαπλά οφέλη για τον τουρισμό, την απασχόληση και τα έσοδα του δημόσιου».
Η Αεροπορία Αιγαίου την 22/10/2012 υπέγραψε συμφωνία εξαγοράς της Olympic Air από την MIG. Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της έγκρισής της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, η εξέταση και απόφαση της οποίας κατά τις προβλεπόμενες διαδικασίες εκτιμάται ότι θα χρειαστεί διάστημα 4 με 6 μηνών. Είναι προφανές ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια από την Εταιρεία για επίσπευση αυτού του χρόνου λόγω της εξαιρετικά δυσχερούς συγκυρίας που επιβαρύνει τα αποτελέσματα των εταιρειών.