Η Tetra Pak, η κορυφαία εταιρεία συστημάτων επεξεργασίας και συσκευασίας τροφίμων στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι σημείωσε ιδιαίτερη πρόοδο το 2013 ως προς τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει για το 2020, οι οποίοι επικεντρώνονται στην ανάπτυξη βιώσιμων προϊόντων, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος σε όλη την αλυσίδα αξίας και την αύξηση των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης.
Ανάπτυξη βιώσιμων προϊόντων
Προκειμένου να καταστήσει τα προϊόντα συσκευασίας περισσότερο βιώσιμα, η Tetra Pak εστιάζει στην αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων υλικών από φυσικούς πόρους, οι οποίοι αναπτύσσονται ξανά υπό κατάλληλη διαχείριση, όπως το ξύλο και το ζαχαροκάλαμο. Κατά μέσο όρο, το 75% των συσκευασιών της Tetra Pak αποτελείται από χαρτόνι, το οποίο παρασκευάζεται από ξύλο.
Ως εταιρεία πιστοποιημένη από το Forest Stewardship Council (FSC), η Tetra Pak είναι αφοσιωμένη στον εφοδιασμό από δάση που τελούν υπό υπεύθυνη διαχείριση και άλλες ελεγχόμενες πηγές, με τελικό στόχο τη χρήση σε ποσοστό 100% χαρτονιού με πιστοποίηση κατά FSC. Αυτό το ποσοστό αυξήθηκε από 38% το 2012 σε 41% το 2013. Εντωμεταξύ, 32 δισεκατομμύρια συσκευασίες της Tetra Pak με το σήμα FSC διατέθηκαν στους καταναλωτές κατά το περασμένο έτος, αύξηση μεγαλύτερη από 5 δισεκατομμύρια σε σχέση με το 2012.
Η μακροπρόθεσμη φιλοδοξία της Tetra Pak είναι η ανάπτυξη πλήρως ανανεώσιμων συσκευασιών. Μεγάλο βήμα προς τα εμπρός αποτέλεσε κατά το 2013 η παγκόσμια διάθεση στην αγορά του βιολογικού καπακιού LightCap 30, το οποίο είναι κατασκευασμένο από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE) που προέρχεται από το ζαχαροκάλαμο. Το 2013 κυκλοφόρησαν συνολικά στην αγορά 1,1 δισεκατομμύρια συσκευασίες με τέτοιου είδους βιολογικά καπάκια σε όλο το χαρτοφυλάκιο δραστηριοτήτων, αριθμός σχεδόν διπλάσιος σε σχέση με το 2012.
Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος
Η Tetra Pak έχει θέσει ως στόχο την επίτευξη πλαφόν στα επίπεδα του 2010 αναφορικά με τις κλιματικές επιπτώσεις σε όλη την αλυσίδα αξίας έως το 2020, με ταυτόχρονη αύξηση του κύκλου εργασιών της. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, αναλήφθηκε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως η ανάπτυξη και ο έλεγχος ενός συστήματος λογοδοσίας και καταγραφής, το οποίο συμμορφώνεται με το πρότυπο της εταιρικής αλυσίδας αξίας σύμφωνα με το πρωτόκολλο για τα αέρια του θερμοκηπίου. Μεταξύ του 2010 και του 2013, η Tetra Pak μείωσε τις ατμοσφαιρικές εκπομπές των δραστηριοτήτων της κατά 2.000 τόνους ισοδύναμου CO2 (διοξειδίου του άνθρακα), σημειώνοντας ταυτόχρονα ανάπτυξη ύψους 12% στον αριθμό των συσκευασιών που πωλήθηκαν.
Η Tetra Pak δημοσιοποιεί την πρόοδο στο κλιματικό πρόγραμμά της, μέσω του CDP. Κατά το 2013, η Tetra Pak βελτίωσε τη βαθμολογία CDP από 77 σε 91, ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου, ο οποίος ισοδυναμεί με 49. Ο CDP (γνωστός κατά το παρελθόν ως Carbon Disclosure Project) είναι ένας ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει τις εταιρείες στη διαδικασία μέτρησης, γνωστοποίησης, διαχείρισης και κοινοποίησης περιβαλλοντικών πληροφοριών ζωτικής σημασίας.
Το 2013 δόθηκε επίσης λανσάραμε μια σειρά από καινοτομίες στον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες που υποστηρίζουν τους πελάτες στη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Για παράδειγμα: η Tetra Alcross διατέθηκε στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις παραγωγής τυριού, για τη μετατροπή του ορού γάλακτος με υπερβολική περιεκτικότητα σε νερό από διατροφικό απόρριμμα σε προϊόν.
Η Tetra Vertico, μια νέα γενιά μονάδας εναλλάκτη θερμότητας, κυκλοφόρησε για να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση στη θέρμανση και την ψύξη μιας μεγάλης ποικιλίας προπαρασκευασμένων διατροφικών προϊόντων. Τέλος, εγκαινιάστηκε η υπηρεσία TPMS (Tetra Pak Maintenance Service, Υπηρεσία συντήρησης Tetra Pak) με στόχο την παροχή συντήρησης σε μηχανήματα ανάλογα με τη συγκεκριμένη κατάσταση του καθενός, αντί βάσει τυποποιημένου χρονοδιαγράμματος, και αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση της αποδοτικότητας και τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.
Αύξηση των δραστηριοτήτων ανακύκλωσης
Η Tetra Pak εργάζεται με αφοσίωση για την αύξηση της ανακύκλωσης χρησιμοποιημένων συσκευασιών ποτών, έχοντας στόχο το διπλασιασμό του ποσοστού ανακύκλωσης παγκοσμίως έως το 2020 στο 40%, μέσω εστίασης στην ευαισθητοποίηση των καταναλωτών, τη διάδοση γνώσεων και εξειδίκευσης, τη διευκόλυνση υποδομών συλλογής απορριμμάτων και την υποστήριξη της ανάπτυξης τεχνολογιών ανακύκλωσης.
Το 2013, το ποσοστό ανακύκλωσης των συσκευασιών της Tetra Pak παγκοσμίως ανήλθε στο 24,5%, με την ανακύκλωση περίπου 43 δισεκατομμυρίων συσκευασιών, 4 δισεκατομμυρίων επιπλέον σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Μία από τις αγορές όπου σημειώθηκε μεγάλη πρόοδος στην υποδομή συλλογής απορριμμάτων ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες, στις οποίες το ποσοστό πρόσβασης των καταναλωτών σε υποδομές ανακύκλωσης αυξήθηκε από 41% σε 48% μεταξύ του 2012 και του 2013, ποσοστό που ισοδυναμεί με δυνατότητα πρόσβασης για περίπου 7,9 εκατομμύρια νέα νοικοκυριά.
Η Tetra Pak προωθεί τη δυνατότητα ανακύκλωσης στο πλαίσιο των καινοτομιών στα προϊόντα της. Το 2013, η εταιρεία παρουσίασε το αποσπώμενο επάνω μέρος Tetra Evero Aseptic 1000, ένα προϊόν που έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει στους καταναλωτές να αφαιρούν το πλαστικό επάνω μέρος της συσκευασίας από το χαρτονένιο περίβλημα, με στόχο τη δυνατότητα ξεχωριστής ανακύκλωσής τους.
«Η επίτευξη περιβαλλοντικής υπεροχής αποτελεί μέρος της εταιρικής στρατηγικής με χρονικό ορίζοντα το 2020, επειδή θεωρούμε ότι αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για το μέλλον της εταιρείας και των πελατών μας. Προωθούμε την περιβαλλοντική απόδοση σε κάθε βήμα της λειτουργίας μας, από τον εφοδιασμό και την ανάπτυξη συστημάτων επεξεργασίας και συσκευασίας έως τις υπηρεσίες και την υποστήριξη που παρέχονται στους πελάτες. Αυτή ακριβώς είναι η αιτία που συνεχίζουμε την επιτυχημένη πορεία μας στην επίτευξη φιλόδοξων στόχων», δήλωσε ο Claes Du Rietz, αντιπρόεδρος επί περιβαλλοντικών θεμάτων στην Tetra Pak.