Το 1955-56, η εφημερίδα Ακρόπολις πρωτοδημοσίευσε το αστυνομικό μυθιστόρημα του Γ. Μαρή, σε 82 συνέχειες. Ο Τύπος το περιποιήθηκε με κολακευτικά σχόλια, γοητευμένος από την μυστηριώδη ηρωίδα Λιάνα Περέζ, μια θανατηφόρα όμορφη γυναίκα ελληνικής καταγωγής. Γράφει η Χαρά Κιούση Η Περέζ μετά τον θάνατο του πλούσιου συζύγου της επιστρέφει στην Ελλάδα για να εκδικηθεί τους υπαίτιους, για το θάνατο των γονιών της. Στα 16 της μένει ορφανή και πάμφτωχη, όταν η οικογένειά της καταστρέφεται. Η μητέρα της πεθαίνει από ασιτία, ενώ ο πατέρας της αυτοκτονεί. Η ίδια ορκίζεται να εκδικηθεί τους τέσσερις επιχειρηματίες που σφετερίστηκαν την περιουσία του πατέρα της και τους οδήγησαν στη δυστυχία. Για να το πετύχει αποφασίζει να στερήσει στον εαυτό της κάθε πιθανότητα ευτυχίας, ερωτικής ολοκλήρωσης και αγάπης. Έτσι απερίσπαστη από κάθε αίσθημα θα μπλέξει στον ιστό τής εκδίκησης τα θύματά της, πέφτοντας τελικά και η ίδια θύμα του σκληρού σχεδίου της. Η ακαταμάχητη αυτή μοιραία γυναίκα και η υποτυπώδης παρουσία του αστυνόμου Μπέκα χρησιμοποιούνται από τον συγγραφέα «ως πρόσχημα στην αστυνομική πλοκή», με απώτερο σκοπό να μιλήσει για τη νοοτροπία των αστών και την εγκληματική τους συμπεριφορά. Ο θεατής μπαίνοντας στο θέατρο, εντυπωσιάζεται εν πρώτοις από το εκπληκτικό αστικό σκηνικό του Μ. Παντελιδάκη. Σε φόντο ασπρόμαυρο δημιουργεί ένα επιβλητικό χώρο δράσης, που παρά το ότι δεν ανταποκρίνεται σ’ ένα αθηναϊκό σπίτι της εποχής του ’50, εν τούτοις τραβά το βλέμμα και αιχμαλωτίζει. Ένα παράλληλο εικαστικό τοπίο πινάκων εναρμονίζεται στο σκηνογραφικό κάδρο με κάθετες δραματικές φωτοσκιάσεις ή με έντονο φωτισμό, προσφέροντας στις σκηνοθετικές φιλοδοξίες της Φρόσως Λύτρα το κατάλληλο περιβάλλον με μαγευτική ατμόσφαιρα. Τα υπέροχα κοστούμια του Νίκου Χαρλαύτη εντυπωσιάζουν με την υψηλή τους αισθητική, ενώ η αισθαντική χορογραφία του Αλέξη Φουσέκη συναγωνίζεται το το μοναδικό ζεϊμπέκικο του Όθωνα Μεταξά, ενώ τα τραγούδια εποχής και η φωνή της Φ. Γέμτου με στυλ προσωπικό στάζουν συναισθηματικές νότες. Η Λίνα Σακά – Λιάνα Πέρεζ μάς εντυπωσιάζει με «την επιμελημένη ομορφιά της όχι φιλάρεσκα», αλλά με το ύφος μιας femme fatale που παλεύει ενάντια στη μοίρα της. Υποκριτικά αποπνέει αυτοπεποίθηση, αμετάκλητη αποφασιστηκότητα, φινέτσα, χάρη, μυστήριο, ξέρει να επιβάλλεται στα αρσενικά με τις αδιευκρίνιστες προθέσεις της και να τα οδηγεί εκεί που θέλει. Με τον αέρα της κοσμικής Κυρίας της νύχτας, με την κυρίαρχη φυσική ομορφιά της, την γοητεία των νιάτων της, τις αινιγματικές αποκαλύψεις και υποσχέσεις των θελγήτρων της, αποπλανά και σαγηνεύει τους πάντες. Με την πνευματική της καλλιέργεια και το ακαταμάχητο ταπεραμέντο της να προσεγγίζει και να επιλέγει, χωρίς ηθικούς δισταγμούς για εφήμερες σχέσεις, τα θύματά της. Ο Όθων Μεταξάς στο ρόλο του συγγραφέα Μαρή με θεατρικότητα αφηγείται το έργο του, κρατώντας ταυτόχρονα σημειώσεις. Με γρήγορο τόνο στο λόγο και στην κίνηση δίνει ρυθμό στις πιο σημαντικές σκηνές του έργου, που συνδέονται μεταξύ τους με τις δεξιοτεχνικές ερμηνείες των ηθοποιών. Όλοι τους συνέβαλλαν στην ολοκλήρωση της noir παράστασης, που βρήκε καλή ανταπόκριση στο κοινό.
Πληροφορίες παράστασης
Συντελεστές Σκηνοθεσία: Φρόσω Λύτρα Σκηνογραφία: Μανόλης Παντελιδάκης Πρωτότυπη μουσική: Μιχάλης Νιβολιανίτης, Αλέξανδρος Χρηστάρας Σχεδιασμός κοστουμιών: Νίκος Χαρλαύτης Φωτογραφία – μακιγιάζ: Αχιλλέας Χαρίτος Χορογραφία: Αλέξης Φουσέκης Σχεδιασμός των φώτων: Σάκης Μπιρμπίλης Παραγωγή: Θεατρικές Σκηνές – Ομάδα Naan Παίζουν οι ηθοποιοί: Λίνα Σακκά, Όθωνας Μεταξάς, Δημήτρης Γεωργαλάς, Στάθης Ματζώρος, Φανή Γέμπτου, Αγησίλαος Αλεξίου, Κατερίνα Νικολοπούλου, Κωνσταντίνος Αρνόκουρος, Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης, Αλέξης Φουσέκης και ο ΑΛέξανδρος Ρήγας Τραγουδάνε: Φανή Γέμτου και Όθωνας Μεταξάς Χορεύουνε: Αλέξης Φουσέκης και Αναστασία Κελέση Διάρκεια: 80 λεπτά Ημέρες και ώρες παραστάσεων Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00 Κυριακή: 19.00 Τιμές εισιτηρίων Γενική είσοδος: 18 ευρώ Μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, πολύτεκνοι, άνω των 65): 12 ευρώ Ανέργων: 10 ευρώ Προπώληση www.theatrikesskines.gr www.tickethour.gr Tηλεφωνικά μέσω Tickethour στο 210-8938111