Για τον Νίκο Νικολαΐδη, σημασία είχαν πάντα αυτοί που κινούνταν στο περιθώριο. Με Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα (1979) μίλησε για μια οριακή παρέα της γενιάς της Μεταπολίτευσης.
Με την Γλυκιά Συμμορία (1983), όρθωσε το χαρακτηριστικό του σύμπαν μέσα στην ελαφράδα που επισφράγισε τη δεκαετία του ‘80.
Και με το τρίτο μέρος αυτής της άτυπης τριλογίας για «τα χρόνια της χολέρας» και το Ο Χαμένος Τα Παίρνει Όλα (2002), αφηγήθηκε μια σκοτεινή ιστορία για την γενιά της ευμάρειας των 90s: «Μ’ ενδιαφέρει ο τρόπος που η ταινία προσεγγίζει τη γενιά των nineties.
Μια γενιά που μεγαλώνει μέσα στη σιωπή της αυτογνωσίας της, αναζητώντας τις αξίες της στο παρελθόν, εγκλωβισμένη σε μια στείρα αναμονή μηνυμάτων και διεξόδων που εμποδίζονται και δεν φτάνουν πουθενά», είχε πει χαρακτηριστικά ο ίδιος ο σκηνοθέτης.
Ο «Χαμένος» (Γιάννης Αγγελάκας) νιώθει πιο άνετα όταν περπατάει την πόλη τη νύχτα. Φλερτάρει με τον υπόκοσμο, δεν θέλει πολλά πολλά με τις αρχές, παίρνει ό,τι μπορεί από όποιον βρίσκεται στον δρόμο του, βρίσκει το στήριγμά του στον «Μικρό» (Συμεών Νικολαΐδης) και δεν σταματά να επιστρέφει εμμονικά στην Αποκάλυψη του Ιωάννη.
Το μάθημα σε αυτό το αλήτικο neo-noir είναι πως μόνο όταν δεν σου έχει μείνει πια τίποτα, τότε πλέον μπορείς να πεις πως τα έχεις κερδίσει όλα.
Η μουσική σε αυτόν τον «χαμένο» κόσμο, παίρνει τη μορφή της αποφόρτισης, της λύτρωσης και ενίοτε της εξιλέωσης.
Ο Γιάννης Αγγελάκας υπογράφει την μουσική για την ταινία, με τον Συμεών Νικολαΐδη να βάζει κι αυτός τη δική του συνθετική πινελιά που σημαδεύει χαρακτηριστικά το κλείσιμο της σπουδαίας ταινίας του Νίκου Νικολαΐδη, που του χάρισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας αλλά και το Βραβείο Φωτογραφίας στον Κωστή Γκίκα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2002).
Η ταινία θα προβληθεί δωρεάν, σε HD ποιότητα , στις 22:00, στο avopolis.gr/backstage