Τον Φάουστ, μια από τις αγαπημένες όπερες του κοινού παγκοσμίως, η οποία έχει να παρουσιαστεί στην Ελλάδα από την δεκαετία του ’90, ανεβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή στις 20 Ιανουαρίου 2012 και για οκτώ μόνο παραστάσεις, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.
To έργο, μια από τις δημοφιλέστερες γαλλικές όπερες, βασίζεται στη διάσημη τραγωδία του Γκαίτε, όπου ο ηλικιωμένος επιστήμονας Φάουστ πουλά τη ψυχή του στον Μεφιστοφελή, με αντάλλαγμα τη νιότη και τον έρωτα. Στο επίκεντρο της όπερας δεν βρίσκεται τόσο ο ίδιος Φάουστ όσο η Μαργαρίτα, που μεταμορφώνεται χάρη στον έρωτα και τελικά πληρώνει σκληρά τις επιλογές της.
Την ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διευθύνει για πρώτη φορά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, ο αρχιμουσικός Μύρων Μιχαηλίδης, ο οποίος έχει διευθύνει μερικές από τις σημαντικότερες συμφωνικές ορχήστρες, όπως μεταξύ άλλων, τις Συμφωνικές ορχήστρες του Βερολίνου, της Ρώμης, της Ιερουσαλήμ και του Μεξικού, τη Φιλαρμονική του Βουκουρεστίου και της Μπρατισλάβα, την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Πράγας, καθώς και όλες τις ελληνικές ορχήστρες.
Ο σκηνοθέτης και διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Ρενάτο Τζανέλλα με πολυετή θητεία στην διεύθυνση του μπαλέτου της όπερας της Βιέννης, τοποθετεί την υπόθεση σε μια παλιά άδεια αίθουσα διδασκαλίας.
Εκεί, μπροστά σε μαυροπίνακες γεμάτους από γνώση, ο Φάουστ μόνος, βασανίζεται από τα θεμελιώδη ερωτήματα περί ζωής, θανάτου, έρωτα, ευτυχίας. Μέσα στο θολωμένο μυαλό του συναντά τον Μεφιστοφελή, που με δέλεαρ τη Μαργαρίτα, τον πείθει να υπογράψει την συμφωνία με τον διάβολο. Ο Τζανέλλα σημειώνει: «Η προσέγγισή μου απομακρύνεται τόσο από το υπερφυσικό όσο και από το θρησκευτικό στοιχείο και τοποθετεί τον άνθρωπο και τις αδυναμίες του στο επίκεντρο της υπόθεσης».
Στην παραγωγή συμμετέχουν κορυφαίοι Έλληνες αλλά και ξένοι ερμηνευτές.
Τον ρόλο του Φάουστ θα ερμηνεύσει ο αμερικάνος τενόρος Έρικ Κάτλερ, ο οποίος έχει εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια στα μεγαλύτερα Λυρικά Θέατρα του κόσμου, όπως η Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, η Ροάγιαλ ‘Όπερα του Λονδίνου και η Όπερα του Παρισιού, ενώ η εμφάνιση του με την Άννα Νετρέμπκο στους «Πουριτανούς» του Μπελίνι θεωρείται από τα high lights της καριέρας του.