Το Peugeot 208 είναι ίσως το πιο όμορφο μοντέλο της κατηγορίας super mini. Όταν πριν μήνες (4/2/20) το είχαμε οδηγήσει, καταλήγαμε σαν συμπέρασμα στο ότι: «Όμορφο, λειτουργικό, εύχρηστο, ευχάριστο, με άψογη οδική συμπεριφορά, πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, “φοβάται” μόνο την τιμή του». Μόνο που τότε η τιμή για την έκδοση με τον 1.2 PureTech κινητήρα ξεκινούσε από τα 16.200 ευρώ.

Το ίδιο πανέμορφο 5θυρο μοντέλο είχαμε πριν λίγες εβδομάδες στα χέρια μας, αλλά αυτή την φορά η τιμή ξεκινά από τα… 32.300 ευρώ. Η αιτία του διπλασιασμού της τιμής (που είχαμε τότε θεωρήσει τσουχτερή), είναι το ότι το 208 της συγκεκριμένης δοκιμής μας, αντί για θερμικό κινητήρα έχει ένα ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης.

peugeot 208

Θα πείτε «πολλά τα λεφτά» και θα απαντήσουμε «ναι, αλλά σώζουμε το περιβάλλον και συγχρόνως την …τσέπη όσων προωθούν τον αμιγή ηλεκτρισμό με διαδικασίες που κάποιες φορές αγγίζουν το bullying. Ας είναι. Το προϊόν δεν φταίει σε τίποτα και κάθε καταναλωτής οφείλει να διαβάζει και μαθαίνει αυτά που διασφαλίζουν το συμφέρον του.

peugeot 208

Το 208 λοιπόν, «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2021» για την Ευρώπη προσφέρεται εξαρχής και σε ηλεκτροκίνητη έκδοση, καθώς είναι χτισμένο πάνω στην σπονδυλωτή πλατφόρμα CMP του γκρουπ PSA (πλέον Stellantis), που εξελίχθηκε με την προοπτική να γίνει βάση και για ηλεκτροκίνητες εκδόσεις..

Εν συντομία

Το εσωτερικό δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτό των εκδόσεων με θερμικό κινητήρα και χαρακτηρίζεται κυρίως από το νέο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων και το μικρό (flat bottom) τιμόνι της Peugeot, που κρύβει μερικώς τον πίνακα. Η ευχάριστη σχεδίαση σε συνδυασμό με τον μοντέρνο διάκοσμο συνθέτει ένα από τα πλέον ευχάριστα εσωτερικά της κατηγορίας, ενώ η θέση οδήγησης θεωρείται υπεράνω κριτικής, με εξαίρεση την παραπάνω λεπτομέρεια με το τιμόνι.

peugeot 208

Οι χώροι δεν είναι και από τους μεγαλύτερους σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά ο χώρος αποσκευών παραμένει ίδιος (265/1.106 λίτρα) με αυτόν των θερμικών εκδόσεων, ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα. Όμως δεν υπάρχει ρεζέρβα, παρά το ότι ο χώρος διατίθεται κάτω από την μοκέτα του δαπέδου αποσκευών.

Ο πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 4 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

peugeot 208

Κινητήρας – κιβώτιο

Το e208 κινείται από ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων (260Nm ροπή) που παίρνει ρεύμα από μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς από αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης.

Η απόδοση του κινητήρα έχει να αντιμετωπίσει σχεδόν 400 κιλά μεγαλύτερο βάρος από τις συμβατικές εκδόσεις αλλά, επειδή στους ηλεκτροκινητήρες η μεγάλη ροπή αποδίδεται σχεδόν από μηδενικές στροφές η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή (με την επιλογή sport στο τριπλό drive mode του κινητήρα) με τα 0-100 να ολοκληρώνονται σε 8,3”, ενώ ανάλογα εντυπωσιακές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ακόμα και σε προφίλ eco ή normal), γεγονός που επιτρέπει τα εύκολα προσπεράσματα αρκεί η ταχύτητα να μην είναι πάνω από 150 χλμ/ώρα, αφού ο ηλεκτρονικός κόφτης δεν επιτρέπει (για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας) υπέρβαση αυτού του ορίου.

peugeot 208

Όσον αφορά το καυτό ερώτημα της αυτονομίας, η επίδοση του e208 δεν είναι για απελπισία, ούτε για ζητωκραυγές. Με τον κατασκευαστή να υπόσχεται περί τα 340 χιλιόμετρα, εμείς χωρίς υπερβολές, με eco βασικό προφίλ και τον επιλογέα σε θέση μέγιστης ανάκτησης (Β), δύσκολα καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα 250 χιλιόμετρα (μέση κατανάλωση 17,8 kWh/100 χλμ).

Φυσικά, αν βγεις στον αυτοκινητόδρομο και περνάς τακτικά τα 120-130 χλμ/ώρα, η αυτονομία μειώνεται κάθετα και το μάτι ψάχνει να βρει σταθμό επαναφόρτισης. Εντός πόλης η αυτονομία μπορεί και να ξεπεράσει τα 270 χιλιόμετρα, αλλά και αυτό εξαρτάται από το οδηγικό στυλ, τις περιφερειακές καταναλώσεις και την εξωτερική θερμοκρασία.

Τέλος, η φόρτιση κυμαίνεται από 30 λεπτά (0-80%) σε ταχυφορτιστή 100kW, έως 24 ώρες σε οικιακή πρίζα σούκο.

Από τη θέση του οδηγού

Το επιπλέον βάρος των μπαταριών δεν επηρεάζει την παραδοσιακά άψογη οδική συμπεριφορά του μοντέλου, οπότε δεν έχουμε παρά να θυμηθούμε τα όσα επισημάναμε στο 208 με τον βενζινοκινητήρα: «Πραγματικά εξαιρετικό στο δρόμο, δεν σου δίνει το παραμικρό πάτημα για αρνητική κριτική και αποδεικνύει το ότι, η κατασκευή του ήταν μια σπάνια σύγκλιση σχεδιαστών και μηχανικών, προς όφελος του τελικού χρήστη, του οδηγού. Ευχάριστο, εύχρηστο, με ακριβές-σβέλτο τιμόνι, άριστη κατευθυντικότητα και ελαφριά υποστροφή στο όριο, θα ενθουσιάσει όσους πιστούς της μάρκας, θα βοηθήσει τους άπειρους και δεν θα απογοητεύσει όσους πιστούς της μάρκας. Πλέον αυτών, οι αναρτήσεις δεν «μασάνε» από τις ανωμαλίες των δρόμων και τα φρένα είναι πάντα εκεί, με αίσθηση, δύναμη και αντοχή, για να προλάβουν το ό μη γένοιτο».

Μένοντας στις αναρτήσεις, να σημειώσουμε ότι, καθώς αυτές έχουν σφίξει για να αντέξουν το επιπλέον βάρος οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται λίγο περισσότερο αισθητές (ευθύνονται λίγο και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά) στους επιβάτες.

Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους του ηλεκτρικού 208 ευνοεί την σταθερότητα, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι ενισχυμένη από τον «ήχο της σιωπής» του ηλεκτροκινητήρα. Βελτίωση έχουμε και στην αποτελεσματικότητα των φρένων που –ειδικά- όταν χρησιμοποιείται η θέση Β στον επιλογέα σπάνια χρησιμοποιούνται, με τελικό αποτέλεσμα την μείωση του κόστους κίνησης. Τα δυνατά φώτα συμπληρώνουν την συνολική και –κυρίως- ευχάριστη θετική εικόνα που αποκομίσαμε οδηγώντας το e208.

peugeot 208

Δια ταύτα

Η επιλογή του ηλεκτρικού 208 είναι καθαρά θέμα αυτού που ο λαός εκφράζει με το «περί ορέξεως ουδείς λόγος». Οικονομοτεχνικά δεν στέκει πουθενά, ενώ λειτουργικά, ένα όχημα με άριστη οδική συμπεριφορά και δυνατότητες για ταξίδια, στην ηλεκτρική του έκδοση καταδικάζεται να μένει εντός των τειχών της πόλης.

Το ότι μπαίνει στον δακτύλιο, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, εξαιρείται των εταιρικών φόρων και προσφέρει χαμηλό κόστος κίνησης (εφόσον φορτίζεται με τιμές οικιακού ρεύματος), είναι ο αντίλογος των θιασωτών της ηλεκτροκίνησης, που ενδεχομένως αποκτήσουν και ένα ακόμα ενισχυτικό ατού όταν ψηφιστεί η συνέχεια του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και η τιμή των από 32.300 ευρώ (34.650 η έκδοση της δοκιμής μας) εκλογικευτεί.

Υπέρ

  • Σχεδίαση – Ποιότητα
  • Εσωτερικό – Εξοπλισμός
  • Ροπή κινητήρα-επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Σχεδίαση που ξεχωρίζει

Κατά

  • Μέτρια αυτονομία
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Τιμή αγοράς

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, super mini επιβατικό
Διαστάσεις: 4.055 Χ 1.745 Χ 1.430 χλστ
Μεταξόνιο: 2.540 χλστ
Χώρος αποσκευών: 265 / 1.106 λτ
Βάρος: 1530 κιλά
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας με ρότορα
Ισχύς: 136 ίπποι /3.700-10.000 σαλ
Ροπή (Nm): 260 /300-3.700 σαλ
Μπαταρία: Ιόντων λιθίου 50 KWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο μιας σχέσης
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / άξονας με ράβδους στρέψης
Τροχοί: 205/45/17
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής: 10,4 μ.
Επιτάχυνση: 0-100 (χλμ/ώρα): 8.1΄΄
Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα
Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): Περίπου 250 χλμ
Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): 17,8 kWh/100 χλμ
Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 0-100% (σε παροχή 7.4 kW) 7,5 ώρες,
0 – 100% (παροχή 11 kW στον στάνταρ εξοπλισμό) 5 ώρες, 0 – 80% (ταχυφορτιστή 100 kW) 30 λεπτά.
0-100 (οικιακή πρίζα 2,4 KW) 24 ώρες
Εγγύηση μπαταρίας: 8ετής ή 160.000 χλμ (για το 70% της ικανότητας της)
Τιμή: από 32.300 € (αυτοκίνητο δοκιμής 34.650 €)