Σε «παράσταση» για γερά νεύρα εξελίχθηκε ο 6 ος γύρος του WRC στο νησί της Σαρδηνίας. Οι εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες και η ευπάθεια των Toyota Yaris σε συνδυασμό με την ανθεκτικότητα των Hyundai i20 N, έδωσαν στην Κορεάτικη ομάδα ένα εμφατικό 1-2 στην γενική κατάταξη του αγώνα, αναπτερώνοντας τις ελπίδες για τον τίτλο των κατασκευαστών, καθώς
μειώθηκε σημαντικά η διαφορά από την πρωτοπόρο Toyota (228 έναντι 212 β.).
Ταυτόχρονα, το πρώτο βιολί της Hyundai, ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ (93 β.) κερδίζοντας τον αγώνα μείωσε κατά 5 βαθμούς την διαφορά του από τον Κάλε Ροβάνπερα (113 β. – Toyota) που για άλλη μια φορά επέδειξε ψυχραιμία & εμπειρία απίστευτη για την ηλικία του (μόλις 23 ετών), στοιχεία που τον κάνουν φαβορί για ένα ακόμα πρωτάθλημα οδηγών. Πιο αναλυτικά, ο νεαρός Φιλανδός με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Γιόνας Χάλτουνεν, όχι μόνο δεν παρασύρθηκε σε οποιοδήποτε σημείο του αγώνα, αλλά ούτε «βούλιαξε» στους νερόλακκους (εκεί όπου …προσκύνησαν και τα άλλα τρία Yaris), ούτε έκανε το λάθος και την ώρα που χρειάστηκε, στην power stage που δίνει τους επιπλέον βαθμούς, έβαλε το κεφάλι κάτω, απογείωσε το Yaris και άφησε σύξυλο τον συναγωνισμό, με τον αμέσως επόμενο (Τάνακ – Ford Puma) να υπολείπεται μισό δευτερόλεπτο το χιλιόμετρο, διαφορά «αιώνα» για
αυτού του επιπέδου τους οδηγούς. Βέβαια, για να λέμε και «του στραβού το δίκιο», οι δυο της Hyundai (Νεβίλ – Βίτανγκε & Λάπι – Φερμ) δεν ρίσκαραν το 1-2 για τους βαθμούς της p.s. με αποτέλεσμα τα δυο i20 N Rally 1 να ρολάρουν τα σχεδόν 10 χιλιόμετρα της τελευταίας ειδικής, για να πανηγυρίσουν μια επιτυχία που είχαν να δουν από το δικό μας Ακρόπολις.
Πίσω από την Κορεάτικη αρμάδα, οι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν πήραν αυτόπου ήθελαν σε ένα αγώνα που δεν συμπαθεί καθόλου ο οδηγός και οι σαφώς επηρεασμένοι (από την έξοδο στην Κροατία) Έβανς – Μάρτιν (Toyota Yaris) τερμάτισαν τέταρτοι, θέση που τους δίνει θεωρητικές ελπίδες για τον τίτλο
αφού ισοβαθμούν με τον Τάνακ στην 3 η θέση, με 81 βαθμούς.
Εδώ τελειώνουν τα αγωνιστικά «πρώτης γραμμής», καθώς τις υπόλοιπες έξη θέσεις της δεκάδας συμπληρώνουν τα αυτοκίνητα WRC2, γεγονός που πρέπει να ανησυχήσει ιδιαίτερα την FIA προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες τροποποιήσεις που θα φέρουν στην πρώτη γραμμή της μάχης περισσότερα εργοστασιακά αυτοκίνητα με αμιγώς επαγγελματίες οδηγούς στα πηδάλια.
Όσον αφορά την κατηγορία WRC2, η νίκη κρίθηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή, όταν οι πρωτοπόροι Φουρμό – Κόρια (Ford Fiesta) βγήκαν στην άκρη του δρόμου, κόλλησαν και έδωσαν την νίκη στους Μίκελσεν – Έρικσεν (Skoda Fabia RS). Στη δεύτερη θέση της πολυπληθούς κατηγορίας (ίσως
αυτή είναι η λύση για την διάσωση του WRC) τερμάτισαν οι Σούνινεν – Μάρκουλα (Hyundai i20N) και στην 3 η οι έμπειροι Πολωνοί Καγιετάνοβιτς _ Στεπάνιακ (Skoda Fabia RS). Πάντως, στην βαθμολογία του WRC2 εξακολουθούν να προηγούνται οι Γάλλοι Ροσέλ – Ντινάν (Citroen C3) που τερμάτισαν στην 4 η θέση, με δεύτερους τους Σόλμπεργκ – Έντμονσον (Fabia RS) που εγκατέλειψαν ενώ ήταν πρώτοι.
Κλείνοντας την ανασκόπηση του Ιταλικού αγώνα, θα πρέπει να σημειώσουμε την υπεροχή του 40χρονου Οζιέ που προηγείτο στον αγώνα μέχρι να κάνει ένα από τα σπάνια λάθη του, που τν ανάγκασαν σε εγκατάλειψη. Εγκατάλειψη επίσης είχε και ο Τάνακ, που όμως δεν δείχνει να μπορεί το κάτι παραπάνω, τόσο αυτός, όσο και το αναξιόπιστο Puma της M-Sport. Αντίθετα έκπληξη προκάλεσε η εγκατάλειψη του Σόρντο (Hyundai i20N) που συνήθως στην Σαρδηνία γράφει σελίδες δόξας στην πολύχρονη καριέρα του.
Τέλος, να σημειώσουμε την οργανωτική δεινότητα των Ιταλών, που είχαν διαμορφώσει πολλές από τις ειδικές διαδρομές κατά τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε τόσο οι θεατές, όσο και τα τηλεοπτικά δίκτυα να απολαύσουν θεαματικά περάσματα που διαφημίζουν με τον καλύτερο τρόπο το WRC.
Επόμενος αγώνας, το θρυλικό Σαφάρι (22-25 Ιουνίου), όπου έχουμε και πάλι συμμετοχή του Οζιέ (κάνει επιλεκτικό πρόγραμμα φέτος), αλλά και Ελληνικό ενδιαφέρον με τις συμμετοχές των Ιορδάνη Σερδερίδη – Μαλφόϊ (Ford Puma Rally1) και Βασιλάκη – Κράουζικ (Ford Fiesta WRC2).