Το στρατηγικό πλάνο Renaulution που παρουσιάστηκε από το Luca de Meo, CEO του Renault Group, τον Ιανουάριο του 2021, έθεσε ξεκάθαρα τον οδικό χάρτη για τη Dacia: διεύρυνση του πεδίου δραστηριότητας μέσω της αξιοποίησης της επιτυχίας της μάρκας τα τελευταία 15 χρόνια, των αξιών της και της αντίληψης των επιθυμιών του σύγχρονου πελάτη.
Η Dacia, που έχει ταυτιστεί πλέον με τις εξορμήσεις στην ύπαιθρο, παρουσιάζει μία σειρά αναβαθμίσεων στα μοντέλα της, που περιλαμβάνουν τη νέα έκδοση Extreme, την έκδοση με κινητήρα Electric 65 αποκλειστικά για το Spring, καθώς και ένα πρωτοποριακό σύστημα ύπνου, το Sleep Pack. Οι εκδόσεις Extreme πηγαίνουν την προσέγγιση του «στιβαρού & εκδρομικού», ένα βήμα παραπέρα, όχι μόνο σε ότι αφορά στον τομέα της σχεδίασης, αλλά και σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά των μοντέλων της, που έτσι δε χάνουν κανένα από τα στοιχεία που τα κάνουν «cool», προσιτά και οικολογικά.
Σχεδιαστικά στοιχεία
Η έκδοση Extreme εξασφαλίζει αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και στα τέσσερα μοντέλα, της γκάμας Dacia (Sandero Stepway, Jogger, Duster, Spring Electric 65)αναδεικνύοντας διακριτικά τον εκδρομικό χαρακτήρα τους. Οι άνθρωποι της ομάδας σχεδιασμού, θέλησαν να δημιουργήσουν ξεχωριστά στοιχεία, που να μπορούν να υιοθετηθούν από ολόκληρη τη γκάμα.
Εξωτερικά αυτά περιλαμβάνουν:
- Νέα χρώματα για το αμάξωμα: Cedar Green για το Sandero Stepway, το Duster και το Jogger, Slate Blue για το the Spring, που έρχονται να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα.
- Στοιχεία βαμμένα σε απόχρωση Copper Brown (του χαλκού), ένα χρώμα που δημιουργήθηκε ειδικά για τις εκδόσεις Dacia Extreme. Το Copper Brown κοσμεί τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών, τα καπάκια στις πλήμνες των τροχών και το λογότυπο της Dacia στο πορτμπαγκάζ.
- Διακοσμητικά στοιχεία με εμφάνιση «χαρτογραφίας»: Το συγκεκριμένο μοτίβο βρίσκεται στα πλαϊνά αυτοκόλλητα και στα αυτοκόλλητα των πλευρικών αεραγωγών των Spring, Sandero Stepway και Jogger Extreme, αλλά και στα αυτοκόλλητα της μεσαίας κολώνας του Duster Extreme.
- Μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου, 16 ιντσών στα Sandero Stepway και Jogger, 17 ιντσών για το Duster.
Εσωτερικά τα διακοσμητικά στοιχεία περιλαμβάνουν:
- Καινούργιες υφασμάτινες ταπετσαρίες Micro Cloud: Πρόκειται για ένα απαλό ύφασμα με βελούδινη ύφη που είναι εξαιρετικά ανθεκτικό και καθαρίζεται εύκολα. Έχει χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό των Sandero Stepway και Jogger, καθώς και στα πάνελ των θυρών και στα καθίσματα των δύο αυτών μοντέλων και του Duster.
- Διακοσμητικά στοιχεία με εμφάνιση «Χαρτογραφίας» στα μαρσπιέ των θυρών καθώς και στα πίσω λαστιχένια πατάκια, σε εκείνα της 3ης σειράς του Jogger, και στα εμπρός του Spring.
- Διακόσμηση σε απόχρωση Copper Brown (του χαλκού)στα πάνελ των θυρών και στα πλαίσια των αεραγωγών.
- Λογότυπο Dacia Link κεντημένο στα εμπρός καθίσματα.
Χαρακτηριστικά «Εκτός δρόμου»
- Σύστημα Extended Grip για εκτός δρόμου εξορμήσεις, που διαθέτουν τα Sandero Stepway Extreme και Jogger Extreme διαθέτουν πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό τους και το σύστημα Extended Grip. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή λύση που ενεργοποιείται από τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, προσαρμόζοντας τον τρόπο λειτουργίας του ESP και του ASR και επιτρέποντας στους τροχούς να περιστρέφονται πιο ελεύθερα, ώστε να βρίσκουν καλύτερη πρόσφυση όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανώμαλο έδαφος.
- SleepPack: Είναι το πρώτο αξεσουάρ που λανσάρεται ως μέρος της γκάμας των αξεσουάρ της Dacia, με την ονομασία In Nature. To Sleep Pack αποτελείται από ένα ξύλινο κουτί που είναι φτιαγμένο για να χωράει μέσα στο πορτμπαγκάζ του Jogger. Το κουτί αυτό ξεδιπλώνεται εύκολα και γρήγορα, σχηματίζοντας ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι με το στρώμα του. Το στρώμα καλύπτει ολόκληρο το πίσω μέρος του εσωτερικού του αυτοκινήτου, από την πλάτη των μπροστινών καθισμάτων, πάνω από τα πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα, μέχρι έξω και κάτω από την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ο χώρος για ύπνο είναι ιδιαίτερα μεγάλων διαστάσεων, καθώς έχει μήκος 190εκ., πλάτος έως 130εκ. και η απόστασή του από την οροφή είναι τουλάχιστον 60εκ. Όταν το κουτί του Sleep Pack είναι εντελώς κλειστό στο χώρο του πορτμπαγκάζ, το Jogger προσφέρει χωρητικότητα που φτάνει τα 220 λίτρα, ώστε να δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών με ασφάλεια και μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, κάτω από το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ. Η πόρτα του κουτιού του Sleep Pack μπορεί να ανοίξει προς τα πίσω και να σχηματίσει ένα τραπέζι φαγητού.
- Το κουτί Sleep Pack ζυγίζει μόνο 50 κιλά, ώστε να μπορεί εύκολα να αφαιρεθεί όποτε χρειαστεί, από το αυτοκίνητο. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε Jogger, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που έχουν ήδη αγοραστεί από πελάτες. Οι χρήστες μπορούν να βελτιώσουν το «υπνοδωμάτιο» τους με πρόσθετα αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν περσίδες συσκότισης για όλα τα παράθυρα και μια σκηνή εξωτερικού χώρου, που συνδέεται με το πίσω μέρος του Jogger, για πιο άνετη διαμονή στην ύπαιθρο.
Dacia Spring Extreme
Το Dacia Spring κυκλοφόρησε το 2021 και έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές. Τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των δικτυωμένων υπηρεσιών δείχνουν ότι ο μέσος χρήστης της Spring διανύει καθημερινά 31χλμ. με ταχύτητα 26 km/h. Από αυτούς, ένα 75% φορτίζουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι και ένα 66% από μία οικιακή παροχή.
Έτσι και με στόχο την κατάκτηση νέων πελατών, η Dacia προσέθεσε στο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της την έκδοση Extreme, που διατίθεται αποκλειστικά με τον νέο κινητήρα Electric 65. Το Spring Extreme Electric 65 απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις, ευχαρίστηση και ευελιξία. Έχει περισσότερη ισχύ (65 ίπποι) από το μοντέλο Spring Electric 45 (45 ίπποι), η ροπή του είναι υψηλότερη, ενώ προσφέρει πιο δυναμικές επιταχύνσεις, είτε κινείται στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου ηλεκτροκινητήρα είναι ο υψηλότερος αριθμός στροφών λειτουργίας του (14.700σ.α.λσε σχέση με τις 8.500σ.α.λ.του προηγούμενου). Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές του μειωτήρα (με τη σχέση μετάδοσης που αυξήθηκε από το 7,162 στο 12,057) αυξάνουν το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Κατά την κίνηση στην πόλη το Spring Extreme Electric 65 επιταχύνει από 0 – 50 χλμ/ώρα σε 3,9 δλ., δηλαδή 1,9 δευτερόλεπτα ταχύτερα από Spring Electric 45. Αντιστοίχως, στον ανοιχτό δρόμο, ο χρόνος που χρειάζεται για την ενδιάμεση επιτάχυνση από τα 80 στα 120 χλμ/ώρα, έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό (13,5δλ. σε σχέση με τα 26δλ.). Το μοντέλο τώρα εξασφαλίζει αυτονομία 220 χλμ σε συνδυασμένο κύκλο (WLTP) και 305 χλμ σε αστικό κύκλο (WLTP).
Το νέο, ηλεκτρικό μοντέλο θα είναι άμεσα διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά.