Τέλος εποχής για μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της σύγχρονης αυτοκίνησης, καθώς o CEO της Toyota παραιτείται μετά από 14 χρόνια στο τιμόνι της πρώτης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου.
Πιο αναλυτικά, ο 67χρονος Akio Toyoda εγγονός του Kiichiro Toyoda, ιδρυτή της εταιρείας, και ο γιος του Shoichiro Toyoda (πρώην προέδρου της Toyota μέχρι το 1992) παραχωρεί τη θέση του στον Koji Sato, μέχρι σήμερα επικεφαλής της Lexus και της Gazoo Racing (το αγαπημένο «παιδί» του Toyoda) και στενού συνεργάτη του απερχόμενου διευθύνοντα συμβούλου. Ο κ. Sato θα είναι ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της ιαπωνικής εταιρίας, ενώ ο Akio Toyoda αναλαμβάνει χρέη Προέδρου. Η αλλαγή θα τεθεί σε ισχύ την 1η Απριλίου 2023.
Το κύριο μέλημα του νέου διευθύνοντα συμβούλου είναι να καθοδηγήσει τη μάρκα στους δρόμους της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας και των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, χωρίς να αλλοιωθεί η κουλτούρα της που την έχει φέρει στην κορυφή του κόσμου. Συγκεκριμένα ο Akio Toyoda δήλωσε: «Πιστεύω ότι τα τελευταία 14 χρόνια, έχω χτίσει γερά θεμέλια για να πραδώσω τη σκυτάλη. Η νέα ομάδα έχει αποστολή να μετατρέψει την Toyota σε εταιρεία κινητικότητας».
Σαν συνέχεια της αλλαγής ο σημερινός πρόεδρος της Toyota, Takeshi Uchiyamada (ο εμπνευστής του Prius), θα παραιτηθεί από τη θέση του, αλλά θα διατηρήσει την θέση στο διοικητικό συμβούλιο.
Ο εμβληματικός Akio Toyoda ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου το 2009, έτος από το οποίο η Toyota «απογειώθηκε» πετυχαίνοντας συνεχόμενα ρεκόρ πωλήσεων και κερδών με αποτέλεσμα να αναδειχθεί σαν η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Η μετακίνησή του στη θέση του Προέδρου (εποπτικός ρόλος) της εταιρίας, σηματοδοτεί την παράδοση των βασικών λειτουργιών της εταιρίας σε ένα στέλεχος που δεν ανήκει στην οικογένεια Toyoda.
Ο Akio Toyoda γεννήθηκε στις 3/5/1956 στη Ναγκόγια, είναι παντρεμένος με την Χιτόμι Σέϊρα και έχει ένα γιο, τον Ντεσούκ. Έχει σπουδάσει Νομική στο Πανεπιστήμιο Κέϊο και κατέχει μάστερ οικονομικών από το κολλέγιο Μπάμπσον της Μασαχουσέτης. Εντάχθηκε στο Διοικητικό Συμβούλιο της Toyota το 2000, για να γίνει εκτελεστικός αντιπρόεδρος το 2005 και Διευθύνων Σύμβουλος στις 23/6/2009.
Φανατικός θαυμαστής των αγώνων αυτοκινήτων έχει προωθήσει σπορ μοντέλα όπως το Lexus IS-F και το Lexus LF-A σε αγώνες αυτοκινήτου. Έχει συμμετάσχει ως οδηγός σε εκδηλώσεις όπως ο αγώνας 24 ωρών Nürburgring του 2009 με το ψευδώνυμο Morizo Kinoshita, ενώ το 2009, έφτασε στην 87η θέση συνολικά και την τέταρτη θέση στην κατηγορία του με το πρωτότυπο Lexus LF-A No. Το 2016, προώθησε την δημιουργία του Yaris GR στην εξέλιξη του οποίου ενεπλάκη (ως Morizo) σαν δοκιμαστής οδηγός. Μάλιστα τράκαρε το πρώτο δοκιμαστικό αυτοκίνητο στη διάρκεια μιας δοκιμής σε μια πίστα του Hokkaido και όταν βγήκε από το αυτοκίνητο δήλωσε ότι, «δεν του άρεσε η αίσθηση του». Ως Morizo, συνέχισε να οδηγεί τις εξελίξεις του αγωνιστικού μοντέλου, ενώ πρόσφατα (στο Βελγικό ράλι Υπρ), οδήγησε σε ρόλο πλοηγού (με συνοδηγό τον Γιούχα Κάνκουνεν) ένα αγωνιστικό Yaris που κινείτο με υδρογόνο για να δηλώσει ότι, «στους θεατές των αγώνων αρέσει να ακούν τον ήχο τον εξατμίσεων και γι αυτό εμείς θα προσπαθήσουμε να προσφέρουμε αυτό τον ήχο με μηδενικούς ρύπους».
Τέλος, είναι (μαζί με τον Carlos Tavares της Stellantis) ο μόνος που έχει εκφραστεί έξω από τα δόντια κατά των κυβερνήσεων και των πολιτικών που προωθούν βίαια την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.