Η δεύτερη συνεχόμενη νίκη (και 3η στην χρονιά) των Όϊτ Τάνακ – Μάρτιν Γαρβεόγια με το Hyundai i20 Rally1 που προέκυψε στο Ράλι του Βελγίου, ήταν μεν φιλί ζωής για την Κορεάτικη ομάδα αλλά δεν αρκεί για την κούρσα διεκδίκησης των δυο τίτλων (οδηγών και κατασκευαστών).
Συγκεκριμένα ο ασφάλτινος αγώνας του Βελγίου είχε πολλές καταστροφές και πολλές ανατροπές στην κατάταξη, καθώς οι στενοί γεμάτοι χώματα δρόμοι δεν άφηναν περιθώρια για λάθος. Πρώτο θύμα τους οι Ροβάνπερα – Χάλτουνεν που έβγαλαν το Toyota Yaris Rally1 από τον δρόμο μόλις στην 2η ειδική και ενώ προηγούντο στην κατάταξη. Την σκυτάλη πήρε στην συνέχεια ένα ίδιο αυτοκίνητο με τους Έβανς – Μάρτιν σε μια ακόμα προσπάθεια του Ουαλού οδηγού να αποδείξει ότι είναι ικανός για την κορυφή.
Όμως, πίσω του οργίαζαν και ψαλίδιζαν συνεχώς την διαφορά τα δυο Hyundai i20 Rally1 των Νεβίλ – Βίνταγκε και Τάνακ – Γιαρβεόγια, με αποτέλεσμα στην 7η ειδική να περάσουν στις θέσεις 1-2 της κατάταξης, αφήνοντας την Toyota με τον Έβανς να ελπίζει σε βάθρο και τους Λάπι – Φερμ να κάνουν αγώνα τακτικής προκειμένου να φέρουν σίγουρους βαθμούς στην Ιαπωνική ομάδα.
Για σχεδόν 7 ειδικές τα Hyundai μονοπωλούσαν την κορυφή, ενώ ο Έβανς προσπαθούσε να πιέσει τον Τάνακ και αυτός –με τη σειρά του- τον Νεβίλ, που τελικά έκανε το λάθος στην 15η ειδική, βγαίνοντας από τον δρόμο (όπως άλλωστε και οι Μπριν, Γκρίνσμιθ, Φορμό, κ.ά.), παραχωρώντας την πρώτη θέση στον Τάνακ και κάνοντας κάποια σχόλια που έφεραν αναστάτωση στην ομάδα, καθώς διαφαίνεται κόντρα μεταξύ των δυο κορυφαίων οδηγών της.
Η συνέχεια απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι, ο πρωταθλητής του 2019 (Τάνακ) δεν έγινε καθόλου τυχαία πρωταθλητής, όντας ο μόνος που μπορεί να ανησυχήσει στα ίσια τον Ροβάνπερα, ενώ ο Έβανς θα μείνει κατά πάσα πιθανότητα στο ράφι των αιώνιων δεύτερων. Η τελική κατάταξη με τους Τάνακ, Έβανς και Λάπι (δικαιώθηκε η τακτική του) στις θέσεις του βάθρου, ουδόλως ανησυχούν την Toyota για το νταμπλ της χρονιάς, που οι περισσότεροι αναμένουν να πιστοποιηθεί και μαθηματικά στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολις (8-11/9).
Στην 4η θέση, την καλύτερη στην μικρή σε διάρκεια καριέρα του, βρέθηκε (φυσικά λόγω όλων αυτών των εξόδων που είχαν οι πρωτοκλασάτοι οδηγοί) ο Όλιβερ Σόλμπεργκ (γιος του Παγκόσμιου Πρωταθλητή 2003, Πήτερ) με Hyundai i20 Rally1, αφήνοντας πίσω του το Yaris του Ιάπωνα Κατσούτα που πολλές φορές έμεινε χωρίς την πρόσθετη ιπποδύναμη του υβριδικού συστήματος.
Την εξάδα έκλεισαν οι Γάλλοι Λεβέβρ – Μαλφόϊ με Citroen C3 (WRC2) που από την αρχή δεν άφησαν περιθώρια στους «εργοστασιακούς» της Skoda Νορβηγούς Μίκελσεν – Έρικσεν (Skoda Fabia Evo). Μάλιστα, οι δεύτεροι έκαναν ένσταση για διπλή εκτροπή από την διαδρομή των πρώτων, αλλά τα 15 δευτερόλεπτα ποινής που επέβαλαν οι αγωνοδίκες στον Λεβέβρ, δεν αρκούσαν για να χάσει την άξια νίκη του. Στην 3η θέση της κατηγορίας οι Γάλλοι Ροσέλ – Σαρεό, επίσης με C3 επιβεβαίωσαν ότι δικαίως απολαμβάνουν της εκτίμησης συναγωνιστών και θεατών εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο.
Αξίζει να σημειωθεί πως, τις ημέρες του Ράλι Βελγίου, η Skoda έκανε δοκιμές εξέλιξης επί ελληνικού εδάφους στο νέο αγωνιστικό Fabia (δεν θα αγωνιστεί στο Ακρόπολις) με οδηγούς τους Κρις Μικ και Σεμπάστιαν Λίντχολμ.
Τέλος, όσον αφορά την πολύ ενδιαφέρουσα (φυτώριο οδηγών) κατηγορία WRC3, νικητής αναδείχθηκε ο Τσέχος Γιαν Σέρνι με συνοδηγό τον Βρετανό Τ. Γούντμπερν (Ford Fiesta), ενώ οι θρύλοι του Βελγικού Ράλι Φρέντι Λοϊξ και Πατρίκ Σνάϊερς που συμμετείχαν στον αγώνα με Fabia και Fiesta WRC2 αντίστοιχα τερμάτισαν στις θέσεις 17 και 27 από τους 69 τερματίσαντες, ενώ ο Γιος Φερστάπεν (πατέρας του Πρωταθλητή Φ1) οδηγώντας ένα Citroen C3 τερμάτισε 60ος.
Τώρα και ενόψει Ράλι Ακρόπολις, ο Ροβάνπερα (άνετος νικητής της power stage του Βελγίου) προηγείται με 72 βαθμούς του Τάνακ (3ος ο Έβανς με 87β. διαφορά), και η Toyota έχει διαφορά 88 βαθμών από την Hyundai για το Πρώτάθλημα κατασκευαστών, ενώ η M-Sport Ford (που δεν πήρε ούτε ένα βαθμό στο Βέλγιο!) είναι στην 3η θέση, 192 βαθμούς πίσω από την Toyota και ελπίζει μόνο στην εξασφαλισμένη δημοσιότητα που θα φέρει η συμμετοχή του Σεμπάστιαν Λεμπ με Puma Rally1 στο Ακρόπολις. Κατά τα λοιπά τα σενάρια (όπως συνηθίζεται αυτή την εποχή) πληθαίνουν, με πολλούς να θεωρούν πιθανή την μετακίνηση του Τάνακ στην ομάδα του –αποτυχημένου φέτος- Μάλκολμ Γουίλσον. Ίδωμεν…