Στην τρίτη γενιά του μοντέλου, η νέα BMW X1 (η βασική έκδοση της οικογένειας Χ) διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση, περισσότερη ευρυχωρία, προηγμένη ψηφιοποίηση και ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Στην BMW iX1 η οδηγική απόλαυση και η ευελιξία, συνδυάζονται με κινητικότητα μηδενικών ρύπων. Ένα νέο σύστημα ελέγχου/λειτουργίας με το λειτουργικό σύστημα Operating System 8 και το Curved Display, καθώς και μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, συμβάλλουν επίσης στη διαμόρφωση αυτού του Sports Activity Vehicle (SAV) της πολυτελούς compact κατηγορίας.
Η νέα X1 με την εκλεπτυσμένη ατμόσφαιρα του εσωτερικού και την διευρυμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού, όταν λανσαριστεί τον Οκτώβριο του 2022, θα διατίθεται αρχικά με μία γκάμα δύο βενζινοκινητήρων και δύο κινητήρων diesel. Αυτοί θα συνεργάζονται με ένα κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη, στάνταρ, και η κινητήρια δύναμή τους θα διοχετεύεται στο δρόμο είτε μέσω των εμπρός τροχών, ή μέσω του ευφυούς συστήματος τετρακίνησης xDrive, ανάλογα με το μοντέλο. Αυτό το κουαρτέτο εκδόσεων θα ακολουθήσει άμεσα η αμιγώς ηλεκτρική iX1 xDrive30 καθώς και δύο plug-in υβριδικά μοντέλα και δύο ακόμα εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η νέα X1 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg, όπου τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης, καθώς και τα αμιγώς ηλεκτρικά θα κατασκευάζονται σε μία γραμμή συναρμολόγησης, για πρώτη φορά.
Με την σειρά της η BMW iX1 xDrive30 είναι το πρώτο τετρακίνητο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει η μάρκα στην πολυτελή compact κατηγορία. Δύο συνδυασμένες μονάδες κίνησης στον εμπρός και τον πίσω άξονα αποδίδουν συνολική ισχύ 313 ίπποι (υπολογίζοντας την προσωρινή στιγμιαία αύξηση ισχύος), και παράγουν συνολική ροπή 494 Nm. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια σε όλες τις καταστάσεις. Η iX1 xDrive30 ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 σε 5,7 δευτερόλεπτα.
Η 5η γενιά της τεχνολογίας eDrive, περιλαμβάνει επιπρόσθετα την αποδοτική τεχνολογία φόρτισης του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένου του βελτιωμένου λογισμικού φόρτισης και μιας μπαταρίας υψηλής τάσης που τοποθετείται στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, της οποίας η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα χαρίζει στο αυτοκίνητο αυτονομία 413 – 438 χλμ.