Το περασμένο καλοκαίρι η Citroen έριξε στον πολύ δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας των B–SUV το ανανεωμένο C3 Aircross, ένα μοντέλο που σε σχεδόν 5 χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά έχει πουλήσει περισσότερες από 320.000 μονάδες.
Το νέο C3 Aircross, ήρθε στην Ελλάδα με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 9 ιντσών, ευρύχωρους αποθηκευτικούς χώρους στη νέα κεντρική κονσόλα, 5 τεχνολογίες συνδεσιμότητας και 12 τεχνολογίες οδήγησης, με έγχρωμη προβολή των στοιχείων στην οθόνη του Head Up Display και κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision.
Εν συντομία
Αισθητικά το με έντονη προσωπικότητα Γαλλικό SUV έχει αναβαθμιστεί με ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα, νέα χρώματα, χρωματιστά ένθετα στο αμάξωμα και ξανασχεδιασμένο χειρόφρενο, γεγονός που απελευθέρωσε χώρο για μικροαντικείμενα στην καμπίνα.
Το μοντέλο εξακολουθεί να διαθέτει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης, με έως και εβδομήντα εξωτερικούς συνδυασμούς με βάση επτά χρώματα, τέσσερα οπτικά πακέτα χρωμάτων, οροφή με δύο χρωματικές αντιθέσεις και νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου (16 ιντσών στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε).
Στο εσωτερικό η ανανέωση αφορά κυρίως θέματα τεχνολογίας και λειτουργικότητας. Τεχνολογικά, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο νέο σύστημα πολυμέσων, με πέντε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και δώδεκα τεχνολογίες οδήγησης. Όλα αυτά απεικονίζονται στην νέα πιο ευανάγνωστη και εύχρηστη οθόνη 9 ιντσών, οι βασικές λειτουργίες της οποίας γίνονται μέσω διακόπτη στη βάση της, ο οποίος οθόνης ενεργοποιεί το βασικό μενού λειτουργιών. Από εκεί ρυθμίζεται και ο κλιματισμός, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (έκδοση C Series) ήταν εξοπλισμένο με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, ακόμα και με Coffe Brake Alert ή διατήρηση λωρίδας, αλλά δεν είχε σύστημα αυτόνομης πέδησης, εξοπλισμός που σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα είναι στάνταρ.
Κατά τα λοιπά οι χώροι επιβατών και αποσκευών παραμένουν το ατού του C3 Aircross, καθώς πίσω οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για κεφάλι και πόδια, ενώ το συρόμενο κάθισμα (κατά 150 χλστ) μεταβάλει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 410 έως και 520 λίτρα. Ιδιαίτερα χρήσιμη λεπτομέρεια για την μεταφορά αντικείμενων μεγάλου μήκους είναι η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού. Επιπλέον, υπάρχουν μεγάλες θήκες στις πόρτες, που μπορούν να φιλοξενήσουν ογκώδη αντικείμενα, όπως μπουκάλια ενός ή ενάμιση λίτρου.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Το C3 Aircross της δοκιμής μας φορούσε τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech των 1,2 λίτρων, με τους 130 ίππους, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την γραμμικότητα της απόδοσής του ενώ το κιβώτιο είναι ιδιαίτερα ομαλό και προοδευτικό με κάποιες ατέλειες στην κλιμάκωση που δεν θα υπήρχαν στην περίπτωση χρήσης του αυτόματου ΕΑΤ 8 σχέσεων που χρησιμοποιούν τα συγγενικά 2008 και Mokka.
Πάντως, ο συνδυασμός έχει ροπή από χαμηλά, γραμμική απόδοση και μπορεί να κινήσει σβέλτα το βάρους 1.280 κιλών αμάξωμα, επιταχύνοντάς το από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα 10.3΄΄, για να το φτάσει στην τελική των 195 χλμ/ώρα.
Ο οδηγός που βιάζεται έχει την δυνατότητα να επιλέξει σειριακή αλλαγή των σχέσεων από τον επιλογέα (δεν υπάρχουν paddles), ενώ το κουμπί «S» στη βάση του ταμπλό βελτιώνει τους χρόνους των αλλαγών, αλλά και διατηρεί ψηλότερα τις στροφές πριν τις αλλαγές ταχυτήτων.
Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή είναι τσιμπημένη για τα δεδομένα της εποχής, καθώς με πολύ αυτοσυγκράτηση και σχεδόν πάντα χωρίς επιβάτες ή αποσκευές, δεν καταφέραμε σε μέση κατανάλωση τίποτα καλύτερο από 7,8 λτ για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής.
Από την θέση του οδηγού
Παραδοσιακά, αυτό που περιμένεις όταν οδηγείς ένα όποιο Citroen είναι η άνεση και η απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Το ανανεωμένο C3 Aircross λοιπόν δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα, με τα advanced comfort καθίσματα να δείχνουν άνετες πολυθρόνες, που όμως εκτός από περίσσεια άνεση καταφέρνουν να στηρίζουν καλά το σώμα του οδηγού και του συνοδηγού.
Στην ίδια κατεύθυνση οι άνετες αναρτήσεις (χωρίς αλλαγή από το προηγούμενο μοντέλο) που σε συνδυασμό με το 60άρι προφίλ των τροχών απορροφούν σχεδόν το σύνολο των κακοτεχνιών που περισσεύουν στους ελληνικούς δρόμους, διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες και σχεδόν ακλόνητη την τροχιά στις στροφές. Μοναδική παρατήρηση εδώ οι θόρυβοι (θα έλεγε κανείς κτυπήματα) που ακούγονται από την ανάρτηση όταν περνά τις παραπάνω κακοτεχνίες.
Όλα τα παραπάνω σε ρυθμούς χαλαρούς έως μέτριους, καθώς το μοντέλο δεν είναι κατάλληλο για γρήγορους ρυθμούς, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος μεγαλώνουν (χωρίς να επηρεάζεται η κατευθυντικότητα) και τα άνετα καθίσματα επιτρέπουν στα σώματα να «πλέουν». Στο ίδιο μοτίβο και το ελαφρύ τιμόνι (3 στροφές άκρη σε άκρη) που δεν δίνει ιδιαίτερη αίσθηση στον οδηγό, αλλά είναι ιδανικό για την πόλη, όπου συνολικά το μικρομεσαίο Citroen αποδεικνύεται χαρισματικό.
Τέλος, κανένα πρόβλημα από τα φρένα που ικανοποιούν σε αίσθηση και δεν έχουν πρόβλημα στην απόδοση, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα φώτα που δεν εκθέτουν τις επιδόσεις της κατασκευής.
Δια ταύτα
Το ανανεωμένο C3 Aircross είναι ένα από τα καλύτερα value for money B-SUV της αγοράς, που θα ικανοποιήσει με το παραπάνω όσους ζητούν άνεση, χώρους, άνετα ταξίδια και ευελιξία στην πόλη. Με τιμή που στην συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά από περίπου 22.000 ευρώ, είναι ένα όχημα που μπορεί να εξυπηρετήσει σαν μοναδικό μια οικογένεια, ενώ η έφεσή του στα ταξίδια το κάνουν δελεαστική πρόταση για νεαρά ζευγάρια με έφεση στις εκδρομές και τα σπορ.
Υπέρ
- Σχεδίαση
- Χώροι επιβατών/αποσκευών
- Άνεση
- Ευελιξία – Πρακτικότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Εργονομία – Ορατότητα
- Τιμή
Κατά
- Κατανάλωση
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θόρυβοι από ανάρτηση
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό SUV/Cross over
- Διαστάσεις: 4.160 x 1.760 x 1.640 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.604 χλστ
- Χώρος αποσκευών: 410-1.289 λτ
- Βάρος: 1.280 κιλά
- Ρεζερβουάρ: 45 λτ
- Κινητήρας: 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 1.199 κ.εκ.
- Ισχύς: 130 ίπποι/5.500 σαλ
- Ροπή: 230 Nm/1.750 σαλ
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων (ΕΑΤ6)
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
- Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω δίσκοι
- Τροχοί: 205/60/16
- Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,8 μ.
- Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 10.3΄΄
- Τελική ταχύτητα: 195 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 7,8 λτ/100 χλμ
- Εκπομπές CO2: 142γρ/χλμ
- Τιμή: Από 22.000 ευρώ