Η Κia αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο Niro στο Mobility Show 2021 στη Seoul. Πρόκειται για ένα μοντέλο που υπογραμμίζει την αφοσίωση της μάρκας στη βιωσιμότητα και ανταποκρίνεται στις σύνθετες ανάγκες των περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένων πελατών.
Επανασχεδιασμένο από «λευκό χαρτί», το ολοκαίνουργιο Niro έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United». Το design του απηχεί τον σχεδιαστικό πυλώνα «Joy For Reason». Αντλεί την έμπνευσή του από τη φύση τόσο στον σχεδιασμό όσο και την επιλογή των υλικών και των χρωμάτων και πετυχαίνει, συνεπώς, μια ιδανική ισορροπία μεταξύ μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης προσέγγισης και μιας προοπτικής προσανατολισμένης στο μέλλον. Η έντονη επιρροή από το concept Habaniro του 2019 είναι πρόδηλη στον εξωτερικό σχεδιασμό του Niro με το κομψό μα ταυτόχρονα τολμηρό crossover αμάξωμα και τη high-tech διχρωμία. Η φαρδιά πίσω κολώνα ενισχύει τη ροή του αέρα βελτιώνοντας την αεροδυναμική του συνόλου ενώ ενσωματώνει τα πίσω φώτα σε σχήμα μπούμερανγκ.
Το χαρακτηριστικό «tiger face» της μάρκας έχει αναμορφωθεί στο νέο Niro και πλέον εκτείνεται από το καπό έως το φουσκωμένο φτερό. Το μοντέρνο design του εμπρός μέρους ολοκληρώνεται με τα LED φώτα ημέρας (DRL- day timer unning lights) σε σχήμα «καρδιακού παλμού» που του δίνουν ξεχωριστή και δυναμική εμφάνιση στον δρόμο. Τα κάθετα τοποθετημένα πίσω φώτα τονίζουν την αεροδυναμική και τη σύγχρονη τεχνολογία, ενώ ο μοντέρνος σχεδιασμός του πίσω μέρους ενισχύει συνολικά την αίσθηση στιβαρότητας, αναμειγνύει απλές γραμμές με δυναμικά στοιχεία και προσελκύει τα βλέμματα.
Η αποτελεσματική αεροδυναμική και τα βιώσιμα υλικά συνυπάρχουν αρμονικά σε ένα όμορφο αμάξωμα. Η ανάμειξη διαφορετικών στοιχείων προσδίδει στο Niro την εμφάνιση ενός ευρύχωρου SUV. Επιπλέον, η Κia εγκαινιάζει το οδηγικό προφίλ «Green zone Drive Mode» το οποίο μετατρέπει αυτόματα το όχημα από (P) HEV σε EV προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για βιώσιμη κινητικότητα Το προφίλ αυτό κινεί το αυτοκίνητο μόνο με ηλεκτρική ενέργεια στις πράσινες ζώνες, δηλαδή στα κέντρα των μεγαλουπόλεων ή σε πυκνοκατοικημένες περιοχές όπου υπάρχουν σχολεία και νοσοκομεία, με βάση τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης.
Αναγνωρίζει επίσης τα αγαπημένα μέρη του οδηγού όπως την κατοικία ή την εργασία και τα συμπεριλαμβάνει στην «πράσινη ζώνη» του συστήματος πλοήγησης.
Τα νέα ανακυκλώσιμα υλικά που χρησιμοποιούνται στο εσωτερικό υπογραμμίζουν τη δέσμευση της μάρκας για βιωσιμότητα. Η ταπετσαρία οροφής είναι προϊόν ανακύκλωσης, τα καθίσματα είναι φτιαγμένα από πολυουρεθάνη βιολογικής βάσης (Βio PU) με ύφασμα από ίνες ευκάλυπτου (Tencel), ενώ για τα καλύμματα στις πόρτες έχουν χρησιμοποιηθεί βαφές απαλλαγμένες από BTX* ελαχιστοποιώντας έτσι τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και μειώνοντας τα απορρίμματα.
Στο ταμπλό κυριαρχούν ασύμμετρες καμπύλες και οριζόντιες γραμμές που διαπλέκονται με διαγώνιες δημιουργώντας έτσι για τους εμπρός επιβάτες ένα περιβάλλον ιδιαίτερης αισθητικής που αποπνέει ηρεμία. Η κομψή κεντρική κονσόλα είναι εύκολη στον χειρισμό και περιέχει τον ηλεκτρονικό περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων. Ο επιλογέας είναι τοποθετημένος στο κέντρο της φαρδιάς γυαλιστερής μαύρης επιφάνειας της κονσόλας για ένα απέριττο, λειτουργικό και μοντέρνο στιλ.
Η κεντρική οθόνη και οι αεραγωγοί του κλιματισμού έχουν ενσωματωθεί στην εσοχή κάτω από τη διαγώνια γραμμή του ταμπλό ενώ οι ατμοσφαιρικοί κρυφοί φωτισμοί ανεβάζουν τη διάθεση και δημιουργούν ένα φιλόξενο εσωτερικό.
Τα λεπτά, μοντέρνα καθίσματα διαθέτουν ελαφρύ high-tech μηχανισμό ενώ συμβάλλουν στην αύξηση της άνεσης και του διαθέσιμου χώρου και για τους επιβάτες. Τα προσκέφαλα διαθέτουν στο πίσω μέρος ένα πρακτικό γαντζάκι όπου μπορούν να κρεμαστούν ρούχα και μικροαντικείμενα ενώ οι κομψές τους διαστάσεις ενισχύουν την αίσθηση της ευρυχωρίας.
Το νέο Niro παρουσιάστηκε στις 25 Νοεμβρίου στο Mobility Show της Seoul και θα είναι διαθέσιμο από την επόμενη χρονιά σε HEV, PHEV και EV εκδόσεις.
*Η βαφή χωρίς BTX έχει ως βάση το νερό και είναι απαλλαγμένη από πετροχημικά προϊόντα όπως βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλένιο.
Νίκος Τσάδαρης