Το Πεκίνο προλαβαίνει τους ανταγωνιστές του στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και ρίχνει στην αγορά το πρώτο ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία GAC Aion στοχεύει να γίνει μία από τις πρώτες στην Κίνα που θα προσφέρει ενεργειακή αυτονομία της τάξης τουλάχιστον των 1.000 χιλιομέτρων στο νέο ηλεκτρικό SUV που φέρει το όνομα LX Plus.
Αυτονομία μέχρι 1.0008 χλμ.
Το όχημα περιλαμβάνει μια τριμερή μπαταρία λιθίου των 144,4 kWh, γεγονός που σημαίνει αυτονομία που φτάνει ακόμα και τα 1.008 χιλιόμετρα.
Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο υποβλήθηκε προ εβδομάδων σε έλεγχο από το υπουργείο Βιομηχανίας της Κίνας, πράγμα που σημαίνει ότι σύντομα θα πάρει την απαιτούμενη άδεια και θα είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές στο εξωτερικό.
Η Aion είναι μια μάρκα οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων και ανήκει στον όμιλο Guangzhou Automobile Corporation (GAC). Επί του παρόντος, η αυτοκινητοβιομηχανία πουλά πέντε ακόμη ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από το προαναφερθέν ηλεκτρικό SUV.
Ακόμα πιο συγκεκριμένες λεπτομέρειες αλλά και η τιμή για το εν λόγω όχημα αναμένεται να ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γκουγκτσού στις 19 Νοεμβρίου, όπου το Aion LX Plus θα παρουσιαστεί και επισήμως.
Η Aion δεν είναι, ασφαλώς, η πρώτη κινεζική εταιρεία που εισέρχεται δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, καθώς πρόσφατα άλλες δύο κινεζικές εταιρείες παραγωγής οχημάτων ανακοίνωσαν διαδοχικά την είσοδό τους στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών ΙΧ.
Η κινεζική start-up Aiways έγινε πέρσι η πρώτη που παρέδωσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Περί τα 500 μοντέλα της U5 κατέφτασαν στην Κορσική για να υπηρετήσουν τους τουρίστες την καλοκαιρινή σεζόν του 2020.
Το U5 παρουσιάσθηκε αρχικά στην έκθεση της Γενεύης, με την Aiways να επιθυμεί να ανταγωνισθεί τα αυτοκίνητα των μεγάλων εταιρειών, ακολουθώντας το παράδειγμα της αμερικανικής Tesla, αλλά με μειωμένες τιμές. «Κατασκευάζουμε ένα αυτοκίνητο σαν το Audi e-tron, αλλά στην μισή τιμή», δήλωσε ο διευθυντής της κινεζικής start-up, Αλεξάντερ Κλόουζ.
Η Aiways έστειλε αρχικά πολλά ΙΧ της στην Γερμανία και την Νορβηγία και ακολούθησαν η Δανία, η Γαλλία, η Ολλανδία και η Ελβετία. Το οικογενειακό της μοντέλο διαθέτει αυτονομία 400 χιλιομέτρων και η τιμή του τοποθετείται ανάμεσα στα 35.000 και 40.000 ευρώ.
Λίγο μετά, και ένας δεύτερος κινεζικός όμιλος, η BYD (Build Your Dreams), ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει ένα ηλεκτρικό SUV στην Νορβηγία, με την φιλοδοξία να απλωθεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Πολύ λίγο γνωστή στην Ευρώπη, η BYD είναι ωστόσο ένας από τους «ηγέτες» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στον κόσμο, χάρη στην τεράστια εσωτερική αγορά της Κίνας. Ξεκίνησε από εταιρεία κατασκευής μπαταριών, τομέας στον οποίο εξασφάλισε κρίσιμης σημασίας τεχνογνωσία.
Ο όμιλος έχει μπει σημαντικά και στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων, έχοντας κερδίσει σε σημαντικούς διαγωνισμούς στην Ευρώπη ενώ έχει κατασκευάσει και δύο εργοστάσια στην Ευρώπη, στην Ουγγαρία και την Γαλλία.