Ενώ οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ιαπωνία από τον περασμένο Δεκέμβριο, το νέο Toyota Mirai θα λανσαριστεί στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του καλοκαιριού. Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση στην Ευρώπη γίνεται στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το Mirai σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση. Χρησιμοποιώντας υδρογόνο -μία σημαντική μελλοντική πηγή ενέργειας- σαν καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρισμού, το Mirai πετυχαίνει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την άνεση και οδηγική απόλαυση ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Το Mirai χρησιμοποιεί το Toyota Fuel Cell System (TFCS), που συνδυάζει τεχνολογία κυψελών καυσίμου με υβριδική τεχνολογία, το νέο FC Stack (πατέντα της Toyota) και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης. Το TFCS είναι πιο αποδοτικό ενεργειακά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με μηδενικές εκπομπές CO2 και ρύπων στο ταξίδι. Οι οδηγοί μπορούν να προσδοκούν επίπεδα άνεσης βενζινοκίνητων οχημάτων, με μεγάλη αυτονομία και χρόνο ανεφοδιασμού υδρογόνου περίπου τριών λεπτών.
Το Mirai ικανοποιεί όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο επόμενης γενιάς: Άμεσα αναγνωρίσιμη σχεδίαση, οδηγική απόλαυση που πηγάζει από κορυφαία ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από το ηλεκτρικό μοτέρ.
Το υδρογόνο μπορεί να παράγεται από μία μεγάλη ποικιλία φυσικών πόρων και τεχνητών υποπροϊόντων όπως η λυματολάσπη. Επίσης μπορεί να δημιουργηθεί από νερό χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η ηλιακή και η αιολική. Όταν συμπιέζεται έχει υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα από τις μπαταρίες ενώ αποθηκεύεται και μεταφέρεται σχετικά εύκολα, επομένως υπάρχουν προσδοκίες για πιθανή μελλοντική χρήση στην παραγωγή ηλεκτρισμού και σε μία ευρεία γκάμα λοιπών εφαρμογών. Τα FCVs παράγουν ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που σημαίνει ότι μπορούν να συμβάλλουν στην υλοποίηση μιας μελλοντικής κοινωνίας βασισμένης στο υδρογόνο και επομένως αναμένεται να επιταχύνουν την ενεργειακή διαφοροποίηση.
Το TFCS προσφέρει ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις και άνεση
Το Mirai περιλαμβάνει το TFCS, ένα μίγμα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου και υβριδικής. Το σύστημα προσφέρει καλύτερη ενεργειακή απόδοση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων, αλλά το ίδιο επίπεδο άνεσης και αυτονομίας με τα βενζινοκίνητα οχήματα, ενώ ο χρόνος ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι περίπου τρία λεπτά.
Το σύστημα χρησιμοποιεί εξαρτήματα που έχει εξελίξει η Toyota όπως Toyota FC Stack, FC μετατροπέας ισχύος, και ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης.
Το νέο Toyota FC Stack πετυχαίνει μέγιστη ισχύ 114 kW (155 DIN hp). Η απόδοση της παραγωγής ηλεκτρισμού έχει αυξηθεί με τη χρήση τρισδιάστατων καναλιών ροής λεπτού πλέγματος (παγκόσμια πρωτιά), που διασφαλίζουν ομοιόμορφη παραγωγή ηλεκτρισμού στις επιφάνειες των κυψελών, με συμπαγείς διαστάσεις, ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης και παγκοσμίως κορυφαία πυκνότητα ισχύος 3,1 kW/L (2,2 φορές υψηλότερη από αυτή του προηγούμενου Toyota FCHV-adv – μοντέλου περιορισμένης έκδοσης παραγωγής που προσφερόταν μέσω leasing).
Η ποσότητα του νερού πάνω στις μεμβράνες του ηλεκτρολύτη της κυψέλης καυσίμου έχει σημαντική επιρροή στην απόδοση της παραγωγής ηλεκτρισμού. Ο έλεγχος της ποσότητας νερού γίνεται μέσω ενός εσωτερικού συστήματος για την ανακυκλοφορία του νερού που δημιουργείται όταν παράγεται ηλεκτρισμός, που σημαίνει ότι το FC Stack είναι ένα παγκοσμίως κορυφαίο σύστημα, το οποίο, αντίθετα με τα συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενα οχήματα κυψελών καυσίμου της Toyota, δεν απαιτεί τη χρήση υγραντήρα.
Ένας νέος, συμπαγής, υψηλής απόδοσης, υψηλής πυκνότητας μετατροπέας ισχύος αυξάνει την ισχύ που παράγεται στη συστοιχία FC Stack στα 650 volts. Η αύξηση της τάσης έκανε εφικτή τη μείωση των διαστάσεων του ηλεκτροκινητήρα και του αριθμού των κυψελών καυσίμου του FC Stack, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μικρότερου, υψηλότερων επιδόσεων Συστήματος Κυψελών Καυσίμου Toyota, κάτι που μειώνει το κόστος.
Ρεζερβουάρ με δομή τριών στρωμάτων από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και άλλα υλικά χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση υδρογόνου σε πολύ υψηλή πίεση της τάξης των 70 MPa (70 megapascals, ή περίπου 700 bar). Συγκριτικά με τα ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης του Toyota FCHV-adv, η αποθήκευση υδρογόνου έχει αυξηθεί κατά περίπου 20%, ενώ τόσο το βάρος όσο και οι διαστάσεις έχουν μειωθεί για την επίτευξη της κορυφαίας τιμής των 5,7 wt%6.
Βασικές προδιαγραφές Toyota Fuel Cell System (TFCS)
Τύπος: Κυψέλη καυσίμου πολυμερούς ηλεκτρολύτη
Πυκνότητα ισχύος: 3.1 kW/L
Μέγιστη ισχύς: 114 kW (155 DIN hp)
Σύστημα ύγρανσης: Εσωτερικό κύκλωμα (χωρίς υγραντήρα)
Ρεζερβουάρ Υδρογόνου Υψηλής Πίεσης
Αριθμός ρεζερβουάρ: 2
Ονομαστική πίεση λειτουργίας: 70 MPa (περίπου 700 bar)
Πυκνότητα αποθήκευσης ρεζερβουάρ: 5,7 wt%
Εσωτερικός όγκος ρεζερβουάρ: 122.4 L (εμπρός ρεζερβουάρ: 60.0 L, πίσω ρεζερβουάρ : 62.4 L)
Ηλεκτροκινητήρας
Τύπος: AC σύγχρονος
Μέγιστη ισχύς: 113 kW (154 DIN hp)
Μέγιστη ροπή: 335 Nm
Μπαταρία
Τύπος: νικελίου-υδριδίου μετάλλου
Το Mirai σχεδιάστηκε με Νο1 προτεραιότητα την ασφάλεια. Το πρώτο που πρέπει να διασφαλιστεί είναι ότι δεν υπάρχει διαρροή υδρογόνου, και στην απίθανη περίπτωση που διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, απαιτείται άμεσος εντοπισμός, διακοπή της ροής υδρογόνου και παρεμπόδιση της συσσώρευσης υδρογόνου μέσα στο αμάξωμα.
– Εξέλιξη ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης με άριστη αντίσταση στη διάτρηση, αντοχή και μακροζωία.
– Αισθητήρες υδρογόνου παρέχουν προειδοποιήσεις και μπορούν να κλείσουν τις κεντρικές βαλβίδες παροχής του ρεζερβουάρ.
– Ρεζερβουάρ και λοιπά εξαρτήματα σχετικά με το υδρογόνο τοποθετούνται εκτός της καμπίνας για να για να διαχέεται ευκολότερα σε περίπτωση διαρροής.
Η χρήση δομής που διαχέει αποτελεσματικά και απορροφά την ενέργεια κρούσης μέσα από πολλαπλά εξαρτήματα διασφαλίζει υψηλή παθητική ασφάλεια που προστατεύει το FC Stack και το ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης σε περιπτώσεις εμπρόσθιων, πλευρικών ή οπίσθιων συγκρούσεων.
Το πλαίσιο του FC Stack κατασκευάζεται από ένα νέο θερμοπλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, που είναι ελαφρύ, ανθεκτικό και παράγεται εύκολα μαζικά. Αυτό προστατεύει το FC Stack απορροφώντας τους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και λοιπές παρεμβολές.
Σε ό,τι αφορά την οδηγική ασφάλεια, το Mirai διαθέτει μία πλήρη γκάμα προηγμένου εξοπλισμού ασφάλειας, κατάλληλου για οχήματα επόμενης γενιάς:
– Το Pre-collision System (με ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή στη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης με προειδοποιήσεις και έλεγχο πέδησης, εάν ανιχνευτεί υψηλή πιθανότητα σύγκρουσης.
– Το σύστημα Lane Departure Alert χρησιμοποιεί κάμερα για την ανίχνευση λευκών ή κίτρινων σημάνσεων λωρίδας και προειδοποιεί τον οδηγό όταν το όχημα πρόκειται να αποκλίνει από τη λωρίδα του.
– Το Drive-start Control περιορίζει τις απότομες εκκινήσεις ή επιταχύνσεις κατά τη διάρκεια αλλαγών σχέσεων.
– Το Blind Spot Monitor χρησιμοποιεί ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων που βρίσκονται σε γειτονικές λωρίδες και βοηθά στην προς τα πίσω ορατότητα κατά την αλλαγή λωρίδων.
Μία νέα τεχνική έχει εφαρμοστεί στη σχεδίαση της μετωπικής επιφάνειας δίνοντας έμφαση στον δεξιό και αριστερό αεραγωγό που τραβάνε αέρα για την παροχή οξυγόνου και την ψύξη του συστήματος FC. Η ασυνήθιστη μετωπική επιφάνεια υπογραμμίζει το μοναδικό χαρακτήρα του οχήματος.
Το κομψό προφίλ παραπέμπει στο ρέον σχήμα μιας σταγόνας νερού εκφράζοντας τη βασική φιλοσοφία του αυτοκινήτου: Εισαγωγή αέρα, εξαγωγή νερού. Οι ράγες οροφής και το καπό μοιάζουν να ξεπροβάλλουν από το αμάξωμα ενισχύοντας την εντύπωση ενός χαμηλού οχήματος με φουτουριστική διάθεση.
Το πίσω τμήμα δημιουργεί ένα τολμηρό προφίλ με τραπεζοειδές σχήμα που εκτείνεται από το διακοσμητικό της πινακίδας κυκλοφορίας μέχρι το κάτω τμήμα των γωνιών του προφυλακτήρα και τους τροχούς, ενώ το πάνω τμήμα του προφυλακτήρα δίνει έμφαση στο πλάτος και αποκαλύπτει ένα δυναμικό στήσιμο. Επίσης δημιουργεί την εντύπωση ότι ο αέρας περνά ανάμεσα και κάτω από τον προφυλακτήρα.
Οι προβολείς προδίδουν high-tech και σοφιστικέ πολυτέλεια μέσω μιας καινοτόμου σχεδίασης που αποτυπώνει ένα πολύ λεπτό προφίλ με μία εν σειρά διάταξη τεσσάρων φώτων LED και ορατών κατόπτρων και λοιπού εξοπλισμού. Τα εμπρός φλας και τα φώτα πορείας είναι ανεξάρτητα από τους προβολείς, συμβάλλοντας σε ένα πολύ λεπτό προφίλ προβολέων καθώς συγχωνεύονται με τις πλαϊνές γρίλιες. Αυτό δημιουργεί μία προηγμένη, καθαρή σχεδίαση με αεροδυναμική που βελτιώνει τη ροή αέρα.
Το Mirai εφοδιάζεται με 17άρες ζάντες αλουμινίου που είναι ελαφρύτερες χάρη σε μία ειδική διαδικασία χάραξης, ενώ διατίθενται έξι αποχρώσεις αμαξώματος.
Το προφίλ του Mirai συνδέει το εμπρός και πίσω τμήμα με σκοπό την αρμονία και ευρυχωρία. Αυτό δημιουργεί έναν προηγμένο χώρο στην καμπίνα με μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και σε άλλες επιφάνειες του εσωτερικού και ένα λαμπερό ασημί φινίρισμα παντού.
Τα εμπρός καθίσματα παρέχουν ανώτερη εφαρμογή και στήριξη μέσω μιας διαδικασίας παραγωγής αφρού μαξιλαριού που ενσωματώνει και την ταπετσαρία. Ηλεκτρικά καθίσματα ρυθμιζόμενα προς οκτώ κατευθύνσεις για την επίτευξη της βέλτιστης θέσης και μία λειτουργία οσφυϊκής υποστήριξης είναι εγκατεστημένα στάνταρ εμπρός.
Ο ανεξάρτητος πίνακας οργάνων που βρίσκεται στο κεντρικό πάνω επίπεδο του ταμπλό περιλαμβάνει ένα ταχύμετρο και οθόνη πολλαπλών πληροφοριών χρησιμοποιώντας οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT υψηλής ανάλυσης 4,2 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις ενδείξεις της οθόνης από τα χειριστήρια στο τιμόνι.
Διακόπτες θερμαινόμενων καθισμάτων και λοιπά χειριστήρια λειτουργούν μέσω ενός ηλεκτροστατικού panel ελέγχου A/C, αγγίζοντας ελαφρά την επίπεδη επιφάνεια της οθόνης.
Λειτουργίες άνεσης προσφέρονται στάνταρ, όπως θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα (δύο ρυθμίσεις θερμοκρασίας σε όλα τα καθίσματα) – που παρέχουν άμεση θέρμανση μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση ρεύματος, πλήρως αυτόματος ανεξάρτητος έλεγχος θερμοκρασίας αριστερά και δεξιά του συστήματος A/C με διακόπτες eco mode, και τεχνολογία καθαρισμού αέρα «Nanoe» για διοχέτευση φρέσκου αέρα στην καμπίνα. Διατίθενται τρεις αποχρώσεις εσωτερικού, συμπερ. της Warm White.
Με ένα αποδοτικό σύστημα FC Stack και βέλτιστο έλεγχο ενέργειας της μπαταρίας, ο ηλεκτροκινητήρας πετυχαίνει δυναμική απόκριση σε όλες τις ταχύτητες, με άμεση αύξηση ροπής στο πρώτο πάτημα του πεντάλ και στη συνέχεια δυναμική και ομαλή επιτάχυνση.
Η ευστάθεια και η οδηγική άνεση έχουν βελτιωθεί με την τοποθέτηση σημαντικών εξαρτημάτων όπως το FC Stack και τα ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης, κεντρικά κάτω από το πάτωμα για την επίτευξη ενός χαμηλού κέντρου βάρους και βέλτιστης κατανομής βάρους εμπρός / πίσω, καθώς και με τη χρήση ενός εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος, που προσφέρει αυξημένη ακαμψία γύρω από την πίσω ανάρτηση.
Το μεγάλο υποδαπέδιο κάλυμμα και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα φώτα μειώνουν την αντίσταση του αέρα και συμβάλλουν στη βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και την ευστάθεια, στην οποία συνεισφέρουν και τα αεροδυναμικά πτερύγια δίπλα στα πίσω φώτα.
Η εξαιρετικά αθόρυβη λειτουργία οφείλεται στη χρήση ηλεκτροκινητήρα σε όλες τις ταχύτητες, στους μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους, στην πλήρη στεγανοποίηση όλων των εξαρτημάτων του αμαξώματος, στη χρήση ηχοαπορροφητικών και ηχομονωτικών υλικών – βέλτιστα διατεταγμένων σε όλη την καμπίνα, καθώς και η υιοθέτηση κρυστάλλων που μειώνουν τους θορύβους στο παρμπρίζ και σε όλα τα παράθυρα.
Το πρόγραμμα «BS» (Brake Support) αξιοποιεί αποδοτικά τη χρήση αναγεννητικής πέδησης και βελτιώνει την απόδοση φρεναρίσματος όταν ο οδηγός επιθυμεί να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος, όπως όταν κινείται σε παρατεταμένα, κατηφορικά κομμάτια του δρόμου.
Βασικές Προδιαγραφές
Μήκος: 4.890 mm
Πλάτος: 1.815 mm
Ύψος: 1.535 mm
Μεταξόνιο: 2.780 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω): 1.535/1.545 mm
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 130 mm
Εσωτερικό μήκος: 2.040 mm
Εσωτερικό πλάτος: 1.465 mm
Εσωτερικό ύψος: 1.185 mm
Απόβαρο: 1.850 kg
Θέσεις: 4