Το πιο θεαματικό ράλι στον κόσμο, αυτό της Φινλανδίας, έδωσε κάποιες ελπίδες τίτλου στον Ουαλό οδηγό Έλφυν Έβανς και εξανέμισε σχεδόν τις ελπίδες της Hyundai για ένα τρίτο συνεχόμενο τίτλο στους κατασκευαστές.
Πιο αναλυτικά, οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι της χρονιάς, οι ομάδες της Toyota και της Hyundai είχαν μια ακόμα σκληρή αναμέτρηση στις άκρως θεαματικές χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Φινλανδίας, με πρωταγωνιστές τον Έβανς (Toyota Yaris WRC) και τους Τάνακ, Μπριν (Hyundai i20 WRC).
Στην αρχή του αγώνα ήταν ο Ιρλανδός Μπριν που «έσερνε τον χορό» της πρώτης κατηγορίας του WRC, με τον Εσθονό Τάνακ και τον Έβανς να ακολουθούν, την ώρα που ο επτάκις πρωταθλητής Οζιέ (Yaris WRC), προσπαθούσε για την 7η μόλις θέση πίσω από τον ομόσταβλό του Ροβάνπερα (Yaris WRC), τον Φινλανδό Λάπι (Yaris WRC) σε πρόβα τζενεράλε για το 2022 που θα οδηγήσει Toyota και τον μάλλον «αιώνια δεύτερο» Βέλγο Νεβίλ (i20 WRC), που είχε μεν θεωρητικές ελπίδες για τον τίτλο των οδηγών στην εκκίνηση του αγώνα αλλά τελικά εγκατέλειψε όντας σε μια θέση που δεν υποστήριζε τις ελπίδες αυτές.
Ο Έβανς προσπέρασε σαν σταματημένους τους Μπριν και Τάνακ
Όμως, νωρίς την δεύτερη ημέρα, ο Έβανς (κέρδισε 9 από τις 19 ειδικές διαδρομές) προσπέρασε σαν …σταματημένους τους Μπριν και Τάνακ για να μπει μπροστά και να μείνει εκεί έως και την τελευταία ειδική του αγώνα, την power stage, με τους έξτρα βαθμούς. Μάλιστα κέρδισε και αυτή την ειδική αποκομίζοντας από την Φινλανδία το μάξιμουμ των βαθμών (30), γεγονός που του επέτρεψε να μειώσει την διαφορά του από τον προπορευόμενο (και φαβορί για τον τίτλο) Οζιέ σε μόνο 24 βαθμούς από 44 που ήταν μετά το δικό μας Ράλι Ακρόπολις. Από την πλευρά του ο Γάλλος πολυπρωταθλητής τερμάτισε μόλις 5ος, εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις των Ροβάνπερα (έξοδος) και Νεβίλ (κινητήρας), ενώ δεν πήρε ούτε ένα βαθμό από την power stage, αλλά δύσκολα θα χάσει τον τίτλο στα δυο ασφάλτινα ράλι που απομένουν σε Ισπανία και Ιταλία.
Τις θέσεις του βάθρου συμπλήρωσαν οι Τάνακ και Μπριν με τα Hyundai, αλλά η διαφορά στην βαθμολογία των κατασκευαστών μεγάλωσε στους 60 βαθμούς υπέρ της Toyota, η οποία πλέον φαντάζει σαν το μεγάλο φαβορί για τον φετινό τίτλο.
Κατά τα λοιπά, η 4η θέση του Λάπι, αποδεικνύει ότι δικαίως του χρόνου θα μοιραστεί το ένα Yaris της Toyota Gazoo Rally Team με τον Οζιέ, ενώ η 6η & 7η θέση που κατέλαβαν τα Ford Fiesta WRC με τους Γκρίνσμιθ και Φορμό αδικεί τα αυτοκίνητα της M-Sport που αν θέλει ένα καλύτερο αύριο πρέπει οπωσδήποτε να αποκτήσει πρώτης κλάσης οδηγό. Επίσης άτυχος ήταν ο Ιάπωνας Κατσούτα (Yaris WRC) που κέρδισε την 1η ειδική, αλλά στην συνέχεια κινήθηκε σε μέτριους ρυθμούς, είχε μια έξοδο και εγκατάλειψη στα μισά της 2ης ημέρας, για να τερματίσει τελικά τελευταίος στην κατάταξη κάνοντας χρήση super rally.
Ο Φινλανδός Τιέμου Σούνινεν δεν άφησε κανένα περιθώριο στους αντιπάλους του
Επίσης στην κατηγορία WRC2 ο Φινλανδός Τιέμου Σούνινεν δεν άφησε κανένα περιθώριο στους αντιπάλους του οδηγώντας από την αρχή το VW Polo GTI σε ρυθμό νίκης, για να αφήσει στο τέλος αιχμές για την αποτελεσματικότητα της ομάδας M-Sport από την οποία αναγκάστηκε να αποχωρήσει λίγο πριν το Ακρόπολις.
Στην 2η θέση τερμάτισε ο Νορβηγός Ματς Όστμπεργκ (Citroen C3) ο οποίος πλησίασε στους 14 βαθμούς τον πρωτοπόρο επίσης Νορβηγό Αντρέας Μίκελσεν (Skoda Fabia Evo2), και τρίτος ο Φινλανδός Γιόνα Χούτουνεν (Hyundai i20 N Rally2), ο οποίος όμως ήταν στην γενική μια θέση πίσω από τον συμπατριώτη του Λίντχολμ που με το Skoda Fabia Evo2 κέρδισε την κατηγορία WRC3.
Επόμενος και προτελευταίος γύρος το ασφάλτινο ράλι Καταλούνια στην Ισπανία από 14 έως 17 Οκτωβρίου.
Νίκος Τσάδαρης