Η Audi παρουσιάζει στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, που μόλις άνοιξε τις πύλες της, το πρωτότυπο A6 e-tron concept.
Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό πολυτελές Sportback, πρόδρομο μιας καινοτόμου γκάμας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής. Ίσως το πιο σημαντικό, παρουσιάζεται παράλληλα η «Premium Platform Electric» (PPE εν συντομία), η νέα τεχνολογική πλατφόρμα της μάρκας για την ηλεκτροκίνηση.
Μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική, που θα χρησιμεύσει ως η βάση για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Audi στο μέλλον.
Ξεκινώντας στα τέλη του 2022, τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής στο C segment (αργότερα και στο B) θα «κτίζονται» στην PPE. Ανάμεσα στα μοντέλα αυτά, δύο ηλεκτρικά SUV με υψηλή απόσταση από το έδαφος αλλά και δυναμικά μοντέλα, με χαμηλότερο ύψος οδήγησης και πιο sport DNA, όπως το επερχόμενο A6 e-tron.
Το A6 έχει μεγάλη ιστορία από το 1968 που λανσαρίστηκε σαν Audi 100, για να μετονομαστεί σε Α6. Μία πλήρως υβριδική έκδοση που κυκλοφόρησε το 2011, ήταν προάγγελος για το τρέχον A6 TFSIe, που έκανε το ντεμπούτο του το 2019, με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα και μια ηλεκτρική αυτονομία έως και 91 χιλιόμετρα (WLTP). Σε αντίθεση με το τελευταίο, το concept του A6 e-tron που εκτίθεται στη Σαγκάη βασίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια, με βάση τη μελλοντική πλατφόρμα PPE.
Ταυτόχρονα, αντιπροσωπεύει μια εντελώς νέα σχεδιαστική προσέγγιση, αφού το μόνο πράγμα που έχει κοινό με το τρέχον Α6 είναι οι διαστάσεις του. Το αμάξωμα μήκους 4,96 μέτρων, πλάτους 1,96 μέτρων και ύψους 1,44 μέτρων έχει σχεδιαστεί ως Sportback και οι γραμμές του είναι μια προφανής αντανάκλαση της τρέχουσας σχεδιαστικής γλώσσας της μάρκας.
Το εξωτερικό του A6 e-tron concept δίνει μία σαφή ιδέα για τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Audi. Καθώς το Α6 πάντα διακρινόταν για την αεροδυναμική του, το A6 e-tron concept, με αεροδυναμικό συντελεστή Cd μόλις 0,22, προϊδεάζει τόσο για τον προσανατολισμό του μοντέλου σε θέματα επιδόσεων όσο και για τον υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης.
Από την πλευρά της, η τεχνολογία PPE θα διασφαλίσει ότι, αυτό που υπονοούν οι γραμμές του αυτοκινήτου μεταφράζεται πραγματικά σε δυναμική οδήγηση, επιδόσεις και καθημερινή χρηστικότητα, που καθιστούν το μοντέλο ιδανικό ως πρώτο αυτοκίνητο για τον ιδιοκτήτη. Αυτό επιβεβαιώνουν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα οποία ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και την έκδοση του μοντέλου, ένα A6 e-tron αναμένεται να έχει αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων (WLTP) και (οι πιο δυνατές εκδόσεις) να επιταχύνουν από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 4΄΄.
Ειδικά για το πρωτότυπο, η Audi χρησιμοποιείτο «Helio silver», ένα ειδικά κατασκευασμένο χρώμα με έντονη «techno» οπτική εντύπωση, που μοιάζει να βγήκε από ένα φουτουριστικό εργαστήριο χημείας. Το χρώμα χαρίζει τρισδιάστατο εφέ βάθους, το οποίο είναι ιδιαίτερα ορατό στην περιοχή γύρω από τους θόλους των τροχών quattro.
Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα Singleframe, επίσης βαμμένη στο Helio silver, σχηματίζει μια εντυπωσιακή αντίθεση με το βαθύ ματ μαύρο χρώμα του σκελετού. Αυτή η έντονη αντίθεση τονίζει επίσης τις οριζόντια προσανατολισμένες γραμμές στα πλαϊνά πάνελ του οχήματος, που υποδεικνύουν έντονα και τον χώρο που φιλοξενείται η μπαταρία, η ενεργειακή καρδιά του μοντέλου.
Στα φωτιστικά σώματα, η τεχνολογία Digital Matrix LED περνάει σε ανώτερο επίπεδο, με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας OLED, με τους προβολείς να προβάλλουν βίντεο παιχνίδι εξελιγμένο από την ίδια την Audi σε τοίχο μπροστά από το όχημα, όταν αυτό είναι σταθμευμένο.
Δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 476 ίππων και ροπής 800 Nm, σε συνδυασμό με τεχνολογία 800 Volt που επιτρέπει φόρτιση με έως και 270 kW, επιτρέπει ανεφοδιασμό με ενέργεια σε χρονική διάρκεια που πλέον προσομοιάζει αντίστοιχη συμβατικών αυτοκινήτων: μόνο 10 λεπτά της ώρας αρκούν, για τη φόρτιση μιας άδειας μπαταρίας με ενέργεια αρκετή για αυτονομία πάνω από 300 χιλιόμετρα, ενώ σε λιγότερο από 25 λεπτά, η 100 kWh μπαταρία του A6 e-tron μπορεί να φορτιστεί από το 5% στο 80% της χωρητικότητάς της.
Το πρωτότυπο παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στην Σαγκάη, χωρίς η εταιρεία να αποκαλύπτει ακόμα ακριβείς λεπτομέρειες για τη χρονική στιγμή που θα βγει στην παραγωγή.
Νίκος Τσάδαρης