Ο χαρακτήρας του MINI John Cooper Works, που είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένος με τις σπορ επιδόσεις, αποτυπώνεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της βρετανικής μάρκας. Στο εμπρός τμήμα, οι στρογγυλοί προβολείς LED και η εξαγωνική μάσκα με μία κόκκινη εγκάρσια μπάρα που τώρα εκτείνεται προς τα κάτω, είναι στοιχεία που ξεχωρίζουν.
Μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα εξασφαλίζουν καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας του κινητήρα και του συστήματος φρένων σε συνθήκες ακραίας σπορ οδήγησης, ενώ τα ειδικά φινιστρίνια στα εμπρός πλαϊνά πάνελ και την πίσω ποδιά (τώρα περιλαμβάνει και διαχύτη), για βελτιστοποίηση της ροής του αέρα στο κάτω μέρους του αμαξώματος, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί.
Κινητήρας – Μηχανικά μέρη
Η εμφάνιση αντικατοπτρίζει το ταπεραμέντο του Mini JCW. Πηγή ισχύος είναι ο 4κύλινδρος κινητήρας τεχνολογίας TwinPower Turbo, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 231 ίππων και μέγιστη ροπή 320 Nm έχοντας κυβισμό 2.000 κ.εκ. Η απόδοση αυτή δίνει στο Mini JCW με στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, επιτάχυνση 0-100 μέσα σε 6,3″, ενώ σε συνδυασμό με το -προαιρετικό- 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport, η επιτάχυνση 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 6,1″.
Ένα σπορ σύστημα εξαγωγής με δύο απολήξεις από ανοξείδωτο ατσάλι 85 χλστ συνοδεύει τις σπορ δυνατότητες του μοντέλου και αποτελεί τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού, όπως και το σπορ σύστημα φρένων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Brembo. Σταθερές κόκκινες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων με το λογότυπο JCW και εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι στους εμπρός τροχούς προσφέρουν ισχυρή επιβράδυνση και εντυπωσιακές χρωματικές πινελιές πίσω από τις στάνταρ ζάντες αλουμινίου 17″. Επίσης, διατίθενται προαιρετικές ζάντες αλουμινίου 18″ μεταξύ των οποίων οι νέες δίχρωμες Circuit Spoke.
Το ειδικό, σπορ σετάρισμα της ανάρτησης συνεισφέρει στην ευέλικτη συμπεριφορά, που εντυπωσιάζει όχι μόνο στα γρήγορα εσάκια της πίστας, αλλά και εντός πόλης. H νέα -προαιρετική- έκδοση της Προσαρμοζόμενης Ανάρτησης (Adaptive Suspension) εξοπλίζεται με αμορτισέρ τεχνολογίας Frequency-Selective Damper που διασφαλίζει ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης. Μία πρόσθετη βαλβίδα εξομαλύνει τις ακραίες τιμές πίεσης μέσα στο αμορτισέρ όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από μικροανωμαλίες, με την προσαρμογή της απόσβεσης να πραγματοποιείται μέσα σε 50-100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η άμεση επαφή με το δρόμο διατηρείται κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης. Στο Mini JCW, το σύστημα ανάρτησης Adaptive Suspension προσφέρει πάνω από 10% μεγαλύτερη απόσβεση σε σχέση με πριν. Το σύστημα αυτό αποτελεί επίσης τμήμα του πακέτου JCW Trim, που προσφέρεται αντί του στάνταρ εξοπλισμού και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εξωτερικές και εσωτερικές επιφάνειες σε γυαλιστερό Piano Black, επένδυση Dinamica/Leather σε Carbon Black για τα σπορ καθίσματα και εξωτερικό φινίρισμα υψηλής ποιότητας. Επίσης, προσφέρονται οι χρωματικές επιλογές Chili Red, Rebel Green, που διατίθενται αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, και τα νέα μεταλλικά χρώματα Island Blue και Rooftop Grey.
Εξατομίκευση
Οι ατομικές επιθυμίες στους τομείς της άνεσης, της συνδεσιμότητας και της υποστήριξης οδηγού εκπληρώνονται στοχευμένα με τα νέα πακέτα εξοπλισμού. Αυτά περιλαμβάνουν νέες επιλογές όπως θερμαινόμενο τιμόνι, lane departure warning (προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας) στο Driving Assistant και τη λειτουργία e Stop & Go για το Active Cruise Control. To Park Distance Control (PDC) με αισθητήρες στο πίσω μέρος του οχήματος έχει προστεθεί στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου.
Το Mini John Cooper Works περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης κεντρικό όργανο με οθόνη αφής 8,8″ σε σχεδίαση black panel (στάνταρ), καθώς και νέο λειτουργικό σύστημα με γραφικές ενδείξεις που καθιστούν ακόμα πιο διαισθητική την επιλογή και τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος, των προγραμμάτων του ηχοσυστήματος, των συστημάτων πλοήγησης και επικοινωνίας και των apps. Για πρώτη φορά, Live Widgets διατίθενται για το σκοπό αυτό, τα οποία επιλέγονται μέσω μιας κίνησης (swiping) στην οθόνη αφής.
Νέοι είναι και οι δύο διαφορετικοί συνδυασμοί ενδείξεων στο κεντρικό όργανο και στην προαιρετική οθόνη πολλαπλών λειτουργιών στην κολόνα του τιμονιού. Σε «Lounge» mode, οι επιφάνειες της οθόνης έχουν μπλε και τιρκουάζ αποχρώσεις ξεκούραστες στο μάτι. Στο «Sport» mode το φόντο της οθόνης γίνεται κόκκινο και ανθρακί.
Οι χρωματικοί συνδυασμοί των οθονών μπορούν να συνδεθούν με τα Driving Modes που είναι στάνταρ στο συγκεκριμένο μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι όταν ενεργοποιείται το Sport driving mode, το χρώμα της οθόνης αλλάζει όπως και τα χαρακτηριστικά του γκαζιού και του συστήματος διεύθυνσης και, προαιρετικά, τα χαρακτηριστικά απόσβεσης και αλλαγών σχέσεων.
Νίκος Τσάδαρης