Η Volkswagen ξεκίνησε πιλοτικό πρόγραμμα car sharing, κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο Αμβούργο. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλούπολη της Γερμανίας στην οποία η VW υλοποιεί τo πρόγραμμα, με την ονομασία «WeShare», μετά το Βερολίνο, στο οποίο ξεκίνησε το 2019.
Η διαφορά είναι ότι στο Αμβούργο προσφέρεται κατ’ αποκλειστικότητα το ID.3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της μάρκας που βασίζεται στη ΜΕΒ, την αρθρωτή πλατφόρμα του Group για την ηλεκτροκίνηση, ενώ στο Βερολίνο είναι διαθέσιμο και το e-Golf.
Η δυνατότητα κοινής χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκίνησε στο Αμβούργο πριν ένα περίπου μήνα και αποτελεί τμήμα της στρατηγικής της μάρκας για προώθηση της φιλικής προς το κλίμα ηλεκτροκίνησης, παράλληλα και ισόποσα με νέες, καινοτόμες υπηρεσίας κινητικότητας.
Το Αμβούργο είναι μια γερμανική μητρόπολη που συχνά χρησιμοποιείται για παρόμοια πιλοτικά προγράμματα της VW, τόσο λόγω της εγγύτητας προς το Wolfsburg, έδρα της VW που εξυπηρετεί, όσο και της κουλτούρας των κατοίκων που αγκαλιάζουν γρήγορα νέες τεχνολογίες και τις υιοθετούν στην καθημερινότητά τους. Η έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος καθυστέρησε περίπου ένα χρόνο, λόγω της πανδημίας.
Πλέον, συνολικά περίπου 800 ID.3, είναι διαθέσιμα στους κατοίκους ή επισκέπτες του Αμβούργου για κοινή χρήση. H VW υλοποιεί το πρόγραμμα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο Αμβούργο έχοντας αποκομίσει πολύτιμη εμπειρία από το WeShare στο Βερολίνο.
Εκεί, μετά από εντυπωσιακό ξεκίνημα, η έναρξη της επιδημίας είχε ως αποτέλεσμα μείωση στις ενοικιάσεις περίπου 50%, τον Μάρτιο του 2020. H γερμανική εταιρία δεν έθεσε τον στόλο σε αδράνεια, εφάρμοσε πολύ αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής και μείωσε τις τιμές χρέωσης ώστε περισσότερος κόσμος να στραφεί στη μετακίνηση με ένα ατομικό μέσο, παρά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Παράλληλα, διένειμε μεγάλο αριθμό δωρεάν κουπονιών στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων του Γερμανικού Ερυθρού Σταυρού και των νοσοκομείων ατυχημάτων και έκτακτης ανάγκης του Βερολίνου. Υπολογίζεται ότι μέσα στο 2020, οι εργαζόμενοι ενός μόνο νοσοκομείου του Βερολίνου, έκαναν χρήση του WeShare περίπου 25.000 φορές, καλύπτοντας το ένα τέταρτο του εκατομμυρίου χιλιόμετρα.
Η κίνηση αυτή εκτιμήθηκε πολύ από τον κόσμο. Μέχρι το τέλος του 2020, ο αριθμός των πελατών και των χρήσεων του WeShare (πάντα με την τήρηση αυστηρών υγειονομικών πρωτόκολλων) είχε σχεδόν διπλασιαστεί. Σήμερα, στο Βερολίνο υπάρχουν πάνω από 100.000 άτομα εγγεγραμμένα στο WeShare, με τους μισούς από αυτούς να χρησιμοποιούν το WeShare τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Επιστρέφοντας στο Αμβούργο, το car sharing ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διαθέσιμο σε όποιον είναι 21 ετών και άνω και έχει άδεια οδήγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση τουλάχιστον για ένα έτος, με την εγγραφή να γίνεται στο διαδίκτυο. Δεν απαιτείται κλειδί ή κάρτα, από την εγγραφή έως τη διαδικασία ενοικίασης, όλα λειτουργούν ψηφιακά μέσω του smartphone. Υπάρχει χρονική χρέωση ανά λεπτό, αλλά είναι επίσης δυνατή η καθημερινή ενοικίαση για μεγαλύτερα ταξίδια. Όπως είναι συνηθισμένο με την κοινή χρήση αυτοκινήτων, δεν υπάρχουν σταθεροί σταθμοί παραλαβής και αποβίβασης. Η ενοικίαση τερματίζεται απλά εντός της επιχειρησιακής περιοχής υλοποίησης του προγράμματος.
Νίκος Τσάδαρης