Η Audi ξεκίνησε τη σταδιακή αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού Q4 e-tron, δίνοντας στη δημοσιότητα φωτογραφίες και λεπτομέρειες του εσωτερικού.
Ήδη από τις πρώτες εικόνες, αντιλαμβάνεται κανείς ότι, η μάρκα από το Ίνγκολσταντ έχει εξοπλίσει το νέο ηλεκτρικό compact SUV με τεχνολογίες χειρισμού και στοιχεία από το μέλλον, ενώ την ίδια στιγμή οδηγός και επιβάτες νιώθουν άνετα και οικεία, απολαμβάνοντας χώρους και άνεση από μεγαλύτερες κατηγορίες.
Κορυφαίο ίσως χαρακτηριστικό του εσωτερικού εξοπλισμού του νέου μοντέλου, η καινοτόμα head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, που συνταιριάζει τον πραγματικό με τον εικονικό κόσμο, με τις οδηγίες πλοήγησης να εκτείνονται στο οπτικό βάθος πεδίου του οδηγού. Αν σε αυτή προστεθεί το πρωτοποριακό concept τιμονιού με λειτουργία αφής με το οποίο είναι εξοπλισμένο το νέο Q4 e-tron, αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος ότι, το νέο μοντέλο αποτελεί μία πρόγευση ενός συναρπαστικού ηλεκτρικού μέλλοντος.
Η αρχιτεκτονική της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) στην οποία βασίζεται το Q4 e-tron, εγγυάται μεγάλη ευρυχωρία και οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν: με μήκος 4.590 χιλιοστά, πλάτος 1.865 χιλιοστά και ύψος 1.613 χιλιοστά, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο είναι μεν από τα μεγαλύτερα compact SUV, όμως οι εσωτερικοί χώροι, το τοποθετούν σε μεγαλύτερη κατηγορία. Με μπροστινό πρόβολο μόλις 86 εκατοστά, το 2,76 μέτρων μεταξόνιο εξασφαλίζει εσωτερικό μήκους 1,83 μέτρων, αντίστοιχο με ένα μεγάλο SUV. Οι πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, η δεύτερη σειρά καθισμάτων τοποθετημένη σχεδόν επτά εκατοστά ψηλότερα από την μπροστινή και η απουσία κεντρικής σήραγγας, εξασφαλίζουν ότι το μοντέλο θέτει σημεία αναφοράς στην κατηγορία. Παράλληλα, ως γνήσιο SUV διαθέτει πλούσιους εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, με όγκο έως 24,8 λίτρα, ενώ -για πρώτη φορά- μπουκάλια ενός λίτρου μπορούν να αποθηκευτούν σε υποδοχές τοποθετημένες ψηλά στις πόρτες, αυξάνοντας την άνεση και την εργονομία.
Το νέο Q4 e-tron βασίζεται στο γνωστό ψηφιακό concept λειτουργίας και χειρισμού της Audi, σε τέσσερα επίπεδα: το σύμπλεγμα ψηφιακών οργάνων ή το virtual cockpit για τον οδηγό, την κεντρική οθόνη αφής MMI, τον φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας και την προαιρετική head-up οθόνη. Η τελευταία, προβάλλει σημαντικές πληροφορίες σε δύο επίπεδα, ένα ρεαλιστικό και ένα επαυξημένης πραγματικότητας, σε μία μοναδική τρισδιάστατη εμπειρία. Οι οδηγίες πλοήγησης παρουσιάζονται σε φυσική απόσταση περίπου δέκα μέτρων από το παρμπρίζ, σε μια διαγώνιο περίπου 70 ιντσών, με αιωρούμενα βέλη που δυναμικά επισημαίνουν το επόμενο σημείο δράσης στη διαδρομή. Πιο κοντά στον οδηγό εμφανίζονται η ταχύτητα, οι πινακίδες κυκλοφορίας, τα συστήματα υποβοήθησης.
Το σύστημα βασίζεται σε μία ιδιαίτερα φωτεινή οθόνη LCD που μέσω ειδικών κατόπτρων κατευθύνει τις παραγόμενες φωτεινές ακτίνες σε δύο επίπεδα και μέσω αντανακλάσεων, ευκρινέστατα, στα μάτια του οδηγού. Τα διάφορα σύμβολα προβάλλονται με ρυθμό 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ειδικά προσαρμοσμένα στη γεωμετρία των οπτικών προβολής, με επεξεργασία δεδομένων που λαμβάνονται από την μπροστινή κάμερα, τον αισθητήρα ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης, να εξασφαλίζει απίστευτα ρεαλιστική απεικόνιση. Χαρακτηριστικά, το λογισμικό του συστήματος αποτελείται από περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, περίπου 50% περισσότερο από ολόκληρο το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του Space Shuttle.
Αν και hi-tech και κορυφαία σε εργονομία, το στάνταρ ψηφιακό ταμπλό οργάνων με διαγώνιο 10,25 ιντσών ή το virtual cockpit, σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment με φωνητικό έλεγχο ή ελεύθερη εισαγωγή κειμένου, αποτελούν γνώριμες κατά βάση τεχνολογίες. Αυτό που είναι πραγματικά επαναστατικό στο νέο μοντέλο είναι το τιμόνι του. Σχεδιασμένο με δύο διπλές ακτίνες, μόνο τα τέσσερα δαχτυλίδια στο κεντρικό του τμήμα θυμίζουν κάτι γνώριμο στον οδηγό. Οι άνω ακτίνες διαθέτουν επιφάνειες αφής σε εμφάνιση piano black με φωτιζόμενες λειτουργικές περιοχές που υποδεικνύουν τα αντίστοιχα ενεργά κουμπιά. Ελαφρές προεξοχές τις καθιστούν ευκολότερες στη χρήση και τα κουμπιά παρέχουν απαλή απτική ανάδραση όταν πατηθούν.
Όπως και στα smartphones, δεν υπάρχουν μόνο κινήσεις αφής αλλά και κινήσεις σάρωσης, για παράδειγμα για περιήγηση στις λίστες. Η προαιρετικά θερμαινόμενη στεφάνη είναι πεπλατυσμένη τόσο στο κάτω όσο και στο πάνω τμήμα της – μια επιλογή που κάνει την εσωτερική ατμόσφαιρα να δείχνειως πρόγευση μίας μελλοντικής εποχής. Τόσο από πλευράς εμφάνισης όσο και λειτουργίας ή αίσθησης, το νέο τιμόνι εκφράζει ξεκάθαρα τον φουτουριστικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Το Q4 e-tronθα αποκαλύπτεται σταδιακά σε ΜΜΕ και κοινό τους επόμενους μήνες, με τα πρώτα αυτοκίνητα να εμφανίζονται στους δρόμους το φθινόπωρο.
Νίκος Τσάδαρης