Tο μοντέλο που δημιούργησε, εδώ και 25 χρόνια, την κατηγορία των MPV (Multi Purpose Velicles), το Scenic της Renault, επανέρχεται σε 4η έκδοση, υποσχόμενο ότι, μπορεί να καλύψει κάθε οικογενειακή ανάγκη.
Το Scenic 1ης γενιάς, το πρώτο συμπαγές πολυμορφικό (MPV) στην ιστορία της αυτοκίνησης, φέτος κλείνει 25 χρόνια παρουσίας και η τελευταία του έκδοση υπόσχεται πολλά περισσότερα στους υποψήφιους αγοραστές. Έμπνευση για την τελευταία γενιά αποτέλεσε το πρωτότυπο R-Space, που είχε παρουσιάσει η Γαλλική φίρμα στην Γενεύη το 2011.
Σχεδίαση
Το νέο Scenic έχει αμάξωμα ενός όγκου με μήκος που μόλις ξεπερνάει τα 4,4 μέτρα. Το εμπρός παρμπρίζ έχει μεγάλη κλίση, προσφέροντας καλή ορατότητα εμπρός και στο πλάι, ενώ τα φώτα ημέρας σχήματος C και τα πίσω φωτιστικά σώματα με 3D-effect και τεχνολογία Edge Light, αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της νέας του εμφάνισης. Παράλληλα, η διχρωμία στο αμάξωμα δίνει δυναμισμό και ξεχωριστή αισθητική.
Παγκόσμια πρωτιά για την κατηγορία του, είναι η χρήση τροχών διαμέτρου 20’’ (Silverstone) στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων. Οι μεγάλοι τροχοί, σε συνδυασμό με την αεροδυναμική σιλουέτα του, δημιουργούν την εντύπωση ότι, το αμάξωμα έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρους.
Το νέο γαλλικό οικογενειακό όχημα, διαθέτει το σύστημα αναδίπλωσης των καθισμάτων με μια κίνηση (Renault One-Touch), το οποίο επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη διαμόρφωση ενός εντελώς επίπεδου χώρου για τις αποσκευές. Η συγκεκριμένη λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί από δύο διαφορετικά σημεία: το πίσω μέρος του χώρου αποσκευών και το σύστημα infotainment, R-LINK 2.
Παράλληλα, διαθέτει μεγάλη συρόμενη κονσόλα χωρητικότητας 13 λίτρων. Για τους εμπρός επιβάτες, η κονσόλα προσφέρει χώρο αποθήκευσης που κλείνει με ένα συρόμενο κάλυμμα και υποβραχιόνιο με 2 θύρες USB και 1 aux. Αντίστοιχες είναι και οι παροχές για τους πίσω επιβάτες, με μια επιπλέον πρίζα 12V.
Όταν η κεντρική κονσόλα βρίσκεται στην μπροστά θέση, δημιουργεί έναν πρακτικό χώρο αποθήκευσης για τους εμπρός επιβάτες, ενώ όταν βρίσκεται στην πίσω θέση δημιουργεί ένα χώρισμα μεταξύ των μπροστά και πίσω θέσεων, ένα χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο όταν ταξιδεύουν παιδιά στο πίσω κάθισμα.
Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 572 λίτρων (ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του), ενώ κορυφαίοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι στο εσωτερικό του, συνολικής χωρητικότητας 63 λίτρων.
Παραδοσιακή άνεση
Το νέο Scenic, δίνει έμφαση στα οδηγικά του χαρακτηριστικά, με καθοριστική την συμβολή των τροχών διαμέτρου 20’’ (195/55R20), που προσθέτουν θετικά στην πρόσφυση, την επιβράδυνση, αλλά και την άνεση.
Με στόχο να πετύχει την ισορροπία μεταξύ άνεσης και επιδόσεων, η Renault εφοδίασε το μοντέλο με ελαστικά το προφίλ των οποίων είναι μεγαλύτερο από τα περισσότερα ελαστικά που τοποθετούνται σε τροχούς 17’’ ή 18’’.
Η άνεση που προσφέρουν τα ελαστικά, συνδυάζεται με βελτιώσεις σε άλλα σημεία του αυτοκινήτου, όπως τα φαρδύτερα καθίσματα που προσφέρουν βελτιωμένη πλευρική στήριξη και χρησιμοποιούν στο εσωτερικό τους υλικό διπλής πυκνότητας.
Η επιλογή να εφοδιάζονται όλες οι εκδόσεις με τροχούς 20’’ επέτρεψε στους μηχανικούς να τελειοποιήσουν τις ρυθμίσεις του πλαισίου και των αναρτήσεων, ώστε αυτές να προσφέρουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και οδηγικής ευχαρίστησης.
Οι μεγάλοι τροχοί απορροφούν τις ανωμαλίες του δρόμου με τον πιο καλύτερο -δυνατό- τρόπο, προς όφελος της άνεσης. Παράλληλα, οι τροχοί 20’’ είναι σχεδιασμένοι να συμβάλουν στη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, στηριζόμενα στη χαμηλή αντίσταση κύλισης, όπως προκύπτει από το στενό τους πλάτος και τη χρήση μιγμάτων χαμηλής τριβής, αλλά και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική.
Ασφάλεια 5 αστέρων
Το νέο Scenic έχει αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων στα τεστ πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού αξιολόγησης νέων ευρωπαϊκών μοντέλων, Euro NCAP. Το πλαίσιο του, μέσω ειδικά ενισχυμένου χάλυβα, δημιουργεί έναν κλωβό προστασίας για τους επιβάτες, ενώ, παράλληλα, οι ζώνες προγραμματισμένης παραμόρφωσης απορροφούν την ενέργεια της σύγκρουσης.
Το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με δύο αερόσακους – κουρτίνες για τους εμπρός και πίσω επιβάτες, δύο πλευρικούς αερόσακους για τους εμπρόσθιους επιβάτες, καθώς και δύο μετωπικούς αερόσακους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, νέας γενιάς, που λειτουργούν λαμβάνοντας υπόψη και τη σωματική διάπλαση των επιβατών.
Επίσης, ο είναι εφοδιασμένο με πληθώρα βοηθημάτων για την οδήγηση, όπως τα εξής συστήματα:
- Ενεργού Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (Active Emergency Brake)
- Ενημέρωσης Τήρησης Ορίων Ταχύτητας με Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης
- Προειδοποίησης Εκτροπής από τη Λωρίδα (Lane Departure Warning)
- Υποβοήθησης Διατήρησης Πορείας (Lane Keeping Assist)
Κινητήρες – Κιβώτια
Το νέο Scenic εφοδιάζεται με δύο σύγχρονους, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες, βενζίνης και diesel. Στην έκδοση βενζίνης, o 4κύλινδρος turbo 1.3 TCe αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 7 σχέσεων.
Με μέση κατανάλωση από 5,5 λτ./ 100 χλμ., τελική ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και τα 0-100 σε 9,6 δλ. (έκδοση EDC), ο κινητήρας αυτός είναι επαρκής για τις ανάγκες του μοντέλου.
Στην έκδοση diesel, ο 1.7 Blue dCi αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων. Με μέση κατανάλωση μόλις 4,3 λτ./ 100 χλμ. ο κινητήρας αυτός ενδείκνυται κυρίως για όσους κάνουν και πολλά ταξίδια..
Το Renault Scenic διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Intens, με τιμή από 28.190 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης