Το τμήμα υψηλών επιδόσεων της Peugeot καθιερώνει μια νέα σειρά μοντέλων και κατασκευάζει κινητήρες με ηλεκτρική ενέργεια, για μία νέα εποχή όπου το kilowatt θα είναι ο βασιλιάς και θα μπορεί να εξασφαλίσει μεγάλες τιμές ισχύος και ροπής στα μοντέλα μαζικής παραγωγής της μάρκας.
Με αυτές τις προθέσεις η Γαλλική φίρμα παρουσιάζει το πρώτο κεφάλαιο της σειράς Sport Engineered, με τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων του 508 sedan και SW. Συνδυάζοντας σπορ πνεύμα και την τεχνολογία, η μάρκα αναβαθμίζει τις επιδόσεις και λανσάρει μια νέα σειρά μοντέλων με την ονομασία Νeo-Performance. Η υπογραφή αυτής της νέας σειράς με τις 3 χαρακτηριστικές νυχιές, αντανακλά τη νέα ταυτότητα της Peugeot Sport, τη φωτεινή υπογραφή των μοντέλων παραγωγής, αλλά και τη σχεδιαστική έμπνευση από την κληρονομιά της μάρκας, που παραπέμπει στα πίσω φώτα του 504 Coupé.
Το 508 Peugeot Sport Engineered, θεωρείται η επιτομή της έκφρασης της τεχνογνωσίας των μηχανικών του τμήματος βελτιώσεων. Πρόκειται για τους ίδιους μηχανικούς, που έχουν αποδείξει την αξία τους στο WRC (World Rally Championship), στο DAKAR, στο Pikes Peak & το WEC (Word Endurance Championship),
Την ίδια στιγμή με την παρουσίαση της σειράς, η μάρκα ανακοινώνει και την επιστροφή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC) με την συμμετοχή της στο κορυφαίο θεσμό του LMH (Le Mans Hypercar), το 2022.
Το πιο ισχυρό Peugeot παραγωγής
Το κινητήριο σύνολο του 508 Peugeot Sport Engineered, μπορεί να αποδώσει έως και 360 ίππους με 520 Nm ροπής, τιμές που επιτυγχάνονται χάρη στον συνδυασμό της θερμικής και της ηλεκτρικής ενέργειας. Ο συνδυασμός αυτός έδωσε την δυνατότητα επίτευξης σχεδόν ακαριαίου βαθμού απόκρισης, καθώς οι επιδόσεις αυτές είναι οι εξής:
Επιτάχυνση 0 – 100 σε 5,2δλ., 1.000μ. από στάση σε 24,5δλ., Ρεπρίζ 80 – 120 σε 3δλ. Και ανώτατη ταχύτητα 250χλμ. (με ηλεκτρονικό περιοριστή).
Οι μηχανικοί διαμόρφωσαν το σασί του σπορ 508 ώστε να επιτύχουν υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και οδικής συμπεριφοράς, ως εξής:
– Βελτιστοποίηση των παραμέτρων για τις 3 ρυθμίσεις των αμορτισέρ (Comfort/Hybrid/Sport)
– Χαμηλωμένο αμάξωμα, αυξημένα κατά 24χλστ. εμπρός, και 12χλστ. πίσω, μετατρόχια
– Δισκόφρενα εμπρός με διάμετρο 380χλστ. και σταθερές 4-πίστονες δαγκάνες,
– Ζάντες 20 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S.
Το εντυπωσιακό όχημα αποδίδει 360 ίππους χάρη στο συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσεως με τους δύο ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους εμπρός και πίσω, ενώ το σύστημα τετρακίνησης εξασφαλίζει ιδανικές συνθήκες πρόσφυσης σε συνθήκες παντός καιρού.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ο επιλογέας που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής των εξής 5 προγραμμάτων οδήγησης:
– Ηλεκτρική/electric: για 100% ηλεκτρική κίνηση εντελώς αθόρυβα, με αυτονομία 42 χιλιομέτρων βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, γεγονός που εξασφαλίζει στον οδηγό του πρόσβαση ακόμα και σε περιοχές απαγόρευσης κυκλοφορίας στο κέντρο μιας πόλης, και παρέχει εντυπωσιακή επιτάχυνση από στάση έως τα 140χλμ/ώ., χάρη στην ακαριαία απόκριση των ηλεκτροκινητήρων.
– Άνεση/Comfort: Πρόγραμμα υβριδικής κίνησης που συνοδεύεται από ηπιότερες αντιδράσεις των αναρτήσεων για «κορυφαία άνεση» στην οδήγηση.
– Υβριδική/Hybrid: πρόγραμμα που επιλέγει αυτόματα τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως ή των ηλεκτροκινητήρων, ανάλογα με τις συνθήκες, για βελτιστοποιημένη κατανάλωση.
– Sport: μέγιστη ισχύς 360 ίππων. Με την συγκεκριμένη επιλογή, επηρεάζεται η απόκριση του τιμονιού, οι αντιδράσεις των αμορτισέρ (σκληραίνουν), η χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού, και τα χρώματα στον ψηφιακό πίνακα των οργάνων. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως φροντίζει για τη μόνιμη φόρτιση με μέγιστη ισχύ, της μπαταρίας.
– 4WD: μέγιστο επίπεδο πρόσφυσης για οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα.
Σε ό, τι αφορά το σύστημα υβριδικής κίνησης, το σπορ Peugeot εκμεταλλεύεται όλη την τεχνογνωσία της μάρκας, αλλά και την εμπειρία του αγωνιστικού τμήματος της, που έχουν προσαρμόσει στις καθημερινές συνθήκες τα συστήματα φόρτισης των υβριδικών αγωνιστικών μοντέλων, ούτως ώστε να φορτίζονται:
– Σε λιγότερο από 7 ώρες από στάνταρ οικιακή παροχή.
– Σε 4 ώρες από ενισχυμένη παροχή των 16 Amperes.
– Σε λιγότερο από 2 ώρες μέσω παροχής τύπου Wall Box των 32amp.
Λύσεις εγκατάστασης και τοποθέτησης εξοπλισμού φόρτισης διατίθενται στους εξουσιοδοτημένους διανομείς μας. Το σύνολο του οικοσυστήματος που αφορά αποκλειστικά στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μάρκας, διατίθεται μέσα από τις εφαρμογές MyPeugeot και Free2Move Services.
Σχεδίαση – Αεροδυναμική
Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός του αμαξώματος, ξεχωρίζει χάρη στα ειδικά εμφανισιακά γνωρίσματα της συγκεκριμένης έκδοσης, που εμπρός είναι, η μάσκα, ο προφυλακτήρας με εισαγωγές και το μονόγραμμα Kryptonite. Στο πλάι ξεχωρίζουν τρία «φύλλα» με ειδικά διακοσμητικά στοιχεία, οι τρείς όνυχες πάλι στα διακοσμητικά φρύδια των φτερών του σεντάν και στα εμπρός φτερά στην έκδοση SW. Πίσω, διακρίνουμε τις μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης με ηλεκτροστατική βαφή και τον μαύρο διαχύτη. Τέλος οι ζάντες 20 ιντσών, φορούν ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και οι εμπρός δαγκάνες φρένων έχουν το σήμα Kryptonite της Peugeot Sport.
Το συγκεκριμένο 508 διατίθεται σε 3 χρώματα αμαξώματος : ειδικό Selenium grey, μαύρο Perla Nera, και λευκό Pearl, ενώ όλα τα σήματα είναι σε μαύρο χρώμα ώστε να τονίζεται η σπορ έκδοση.
Εσωτερικό – Εξοπλισμός
Το 508 Peugeot Sport Engineered προσφέρει τους ίδιους χώρους στο εσωτερικό και στο πορτμπαγκάζ (πάνω από το δάπεδο), με το αντίστοιχο μοντέλο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως, χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας. Επίσης, με τιμή ρεκόρ στον τομέα των εκπομπών του CO2, η συγκεκριμένη έκδοση υψηλών επιδόσεων πιστοποιείται βάσει πρωτοκόλλου WLTP στα 46γρ/χλμ, και καταναλώνει μόλις 2,03λίτρα/100χλμ.
Όπως είναι φυσικό, έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, με το πλαίσιο – χάρη στις «χειρουργικές» ρυθμίσεις που έχει υποστεί – να εξασφαλίζει οδηγική ευχαρίστηση. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές αποδεικνύεται εξαιρετικά ακριβής, χάρη στις ρυθμίσεις της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον, πέρα από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης, και για την εξασφάλιση του υψηλότερου επιπέδου ασφαλείας, το επαναστατικό όχημα εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που διατίθενται στη γκάμα του 508, όπως: νυχτερινή όραση (nightvision), ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κλπ.
Το i-Cockpit ξεχωρίζει και εδώ χάρη στο τιμόνι μικρής διαμέτρου με τους τρείς όνυχες Kryptonite, τις ειδικές λεπτομέρειες της Peugeot Sport και μία 100% ψηφιακή οθόνη Head Up Display. Οι γραφικές παραστάσεις του i-Cockpit και η κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας των10″ έχουν προσαρμοστεί στα δεδομένα της συγκεκριμένης έκδοσης, για ακόμα περισσότερη αίσθηση μοναδικότητας.
Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων τύπου “comfort-fit” έχουν ξεχωριστή αισθητική χάρη στη μίξη δέρματος, 3D ύφανσης και Alcantara, ενώ η καμπίνα είναι διακοσμημένη σε αποχρώσεις του γκρι Tramontane με εμφανείς ραφές Kryptonite. Επίσης, το ηχοσύστημα της Focal διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Το 508 Peugeot Sport Engineered κατασκευάζεται στη Mulhouse, στη Γαλλία και θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες από τα μέσα Οκτωβρίου του 2020 (ανάλογα με την κάθε αγορά).
Νίκος Τσάδαρης