Το νέο Golf είναι γεγονός. Η 8η γενιά του best-seller, που έχει πουλήσει πάνω από 35 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα, είναι ένα από τα πιο πρωτοποριακά 5θυρα χάτσμπακ στον κόσμο και ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα ανεξάρτητα κατηγορίας.
Σχεδίαση και διαστάσεις
Το νέο Golf συνεχίζει την παράδοση που θέλει το μοντέλο να συνδυάζει υψηλά επίπεδα χρηστικότητας με ακριβή σχεδιασμό. Το κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού του είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου. Παρόλο που δεν φαίνεται τόσο υψηλό, διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 χλστ., πλάτος 1.789 χλστ. και ύψος 1.456 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του ανέρχεται σε 2.636 χλστ. Κάθε τμήμα του αμαξώματος έχει επανασχεδιαστεί και εξευγενιστεί στην αεροδυναμική σήραγγα: Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3. Οι εξελιγμένες αεροδυναμικές γραμμές έχουν επιτευχθεί μέσω μιας σειράς ρυθμίσεων, όπως γενικά πιο αεροδυναμική σχεδίαση, εξωτερικοί καθρέπτες βελτιστοποιημένοι ως προς το Cd, αεροδυναμικές γωνίες και αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής, εκτεταμένη επένδυση του κάτω μέρους του οχήματος και αεροδυναμικά βελτιωμένα χαρακτηριστικά των επενδύσεων των τροχών.
Η 8η γενιά Golf προσφέρει άφθονο χώρο για πέντε άτομα, μαζί με χώρο αποσκευών 380 λίτρων σε πλήρη διαμόρφωση καθισμάτων. Όταν η ασύμμετρα αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων διπλωθεί, η χωρητικότητα φόρτωσης αυξάνεται στο μέγιστο των 1.237 λίτρων. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, ο χώρος των ώμων (1.420 χλστ. μπροστά, 1.370 χλστ. πίσω) και το ύψος της κεφαλής (1.018 χλστ. μπροστά, 968 χλστ. πίσω) είναι σχεδόν αμετάβλητοι.
Νέες εκδόσεις εξοπλισμού
Το νέο Golf θα εισάγεται στην Ελλάδα όχι από την έκδοση «Golf», την βασική του εργοστασίου, αλλά την αμέσως επόμενη, έκδοση «Life», με ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που έχει σαν βασικά χαρακτηριστικά τα εξής: Το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring, το σύστημα επικοινωνίας Car2X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας), το Innovision Cockpit, ήτοι ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display και σύστημα Infotainment 8.25 ιντσών, τα We Connect και We Connect Plus, το πολυλειτουργικό τιμόνι, τον αυτόματο κλιματισμό Climatronic, το σύστημα κεντρικού κλειδώματος Keyless Go, τη σύνδεση τηλεφώνου Bluetooth, τους προβολείς LED και πίσω φώτα LED, τους λαμπτήρες ανάγνωσης LED.
Το Golf στην Ελλάδα «φορά» ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών Norfolk, διαθέτει εξωτερικό ambient φωτισμό συμπεριλαμβανομένης της προβολής λογοτύπου στο δάπεδο και φωτισμό λαβής πόρτας, διασύνδεση για ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου υψηλής τάσης, κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά με δύο θύρες USB και εξαεριστήρες, ένα κεντρικό υποβραχιόνιο στο πίσω μέρος (με άνοιγμα load-through για αντικείμενα μεγάλου μήκους), διακοσμητικά στοιχεία χρώμιου, Park Pilot, ρύθμιση εξωτερικών καθρεπτών με λειτουργία μνήμης και πολλά άλλα.
Παρέχεται επίσης στάνταρ οσφυϊκή υποστήριξη και ρύθμιση ύψους στα μπροστινά καθίσματα, τσέπες στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, υποδοχή 12 V στο χώρο αποσκευών, καθρέφτης με φωτισμό στα σκιάδια οδηγού και συνοδηγού και το δάπεδο του χώρου αποσκευών με ρυθμιζόμενο ύψος. Το Golf διαθέτει επίσης ρυθμιζόμενο ambient εσωτερικό φωτισμό σε δέκα χρώματα.
Την βασική (για την Ελλάδα) έκδοση, ακολουθούν η έκδοση «Style» και η πλέον σπορ έκδοση R-Line.
Ανεξάρτητα από την έκδοση, ως νέα λειτουργία, οι διαθέσιμες τεχνολογίες θα είναι για πρώτη φορά ικανές να ενημερώνονται και (σε πολλές περιπτώσεις) να αναβαθμίζονται, δηλαδή να μπορούν να ενεργοποιηθούν αναδρομικά (We Upgrade). Αυτό σημαίνει ότι ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως το Adaptive Cruise Control, το Light Assist, το σύστημα πλοήγησης, το App Connect (ενσωμάτωση των εφαρμογών smartphone), το Wireless App Conect (ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών iPhone), το hotspot Wi-Fi και ο φωνητικός έλεγχος μπορούν να ενεργοποιηθούν κατόπιν της αγοράς, αναδρομικά.
Το Golf λανσάρεται πλέον σε εννέα διαφορετικές αποχρώσεις, που είναι: τρία μη μεταλλικά χρώματα Urano Grey (στάνταρ), Pure White και Moonstone Grey. Τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις Atlantic Blue, Dolphin Grey, Lemon Yellow και King’s Red καθώς και το περλέ Deep Black χρώμα και το premium, επίσης περλέ, Oryx White.
Επιπλέον η VW διαθέτει για το μοντέλο νέα πανοραμική ηλιοροφή συρόμενη και ανακλινόμενη. Η οροφή ανοίγει και κλείνει με ένα διαισθητικό συρόμενο διακόπτη (slider) αφής στο μπροστινό μέρος και έχει νέα εμφάνιση πλήρους γυαλιού με πολύ λιγότερες αρθρώσεις και 5% μεγαλύτερο τζάμι, ενώ για να αποφευχθεί η περιδίνηση και ο θόρυβος σε υψηλές ταχύτητες, μπορεί να ρυθμιστεί να κλείνει ελαφρώς καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει.
Ψηφιοποιημένο περιβάλλον
Το Golf πλέον αναπτύσσει στενή σχέση με τον… οδηγό του. Ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8.25 ιντσών με 1.083 x 480 pixels) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι. Όλα τα συστήματα ραδιοφώνου και πλοήγησης, αποτελούν μέρος της τρίτης γενιάς του συστήματος Infotainment Matrix (MIB3) και συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) που διαθέτει eSIM.
H OCU και η eSIM παρέχουν πρόσβαση σε μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα λειτουργιών και υπηρεσιών και διατίθενται με το οικοσύστημα Volkswagen We, γεγονός που σημαίνει ότι, τα We Connect και We Connect Plus (ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό, με δωρεάν χρήση για πάντα ή για τον πρώτο χρόνο,
Η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται επίσης από ιδανική εργονομία, ιδιαίτερα όταν ως κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγεται το αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG), με σημαντικά μικρότερο μοχλό από ό, τι στο παρελθόν. Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται στη νέα κονσόλα οροφής, όπου η λειτουργία έχει επίσης ψηφιοποιηθεί, μεταξύ άλλων μέσω ενός συρόμενου διακόπτη (slider) αφής για την προαιρετική ανακλινόμενη και συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή.
Ο ψηφιακός χώρος εργασίας του οδηγού μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω, με δυνατότητα επιλογής των Discover Media ή Discover Pro, συστήματα Infotainment 10 ιντσών (ανάλυση: 1.560 x 700 εικονοστοιχεία). Το κορυφαίο σύστημα περιλαμβάνει hi-end πλοήγηση χάρτη υψηλής ευκρίνειας, Wireless App Connect (ασύρματη σύνδεση με Apple Car Play) και φυσικό φωνητικό έλεγχο.
Επίσης, οι νέες προαιρετικές επιλογές στο Golf περιλαμβάνουν και το ηχοσύστημα Harman Kardon των 480 W με ενισχυτή Ethernet 12 καναλιών και 10 ηχεία.
Το νέο Golf διαθέτει στάνταρ εσωτερικό ambient ατμοσφαιρικό φωτισμό που μπορεί να ρυθμιστεί σε δέκα διαφορετικά χρώματα, ενώ τα ψηφιακά όργανα και το σύστημα Infotainment επίσης λαμβάνουν το επιλεγμένο χρώμα ambient φωτισμού. Ο εσωτερικός φωτισμός ambient 32 χρωμάτων είναι διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός ανάλογα με την έκδοση του οχήματος.
Οι προσαρμοσμένες ρυθμίσεις αποθηκεύονται απευθείας, ή μπορούν προαιρετικά να αποθηκευτούν στο cloud. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, συμπεριλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του Innovision Cockpit, η θέση των καθισμάτων, η θέση των εξωτερικών καθρεφτών και το σύστημα κλιματισμού, ο φωτισμός ambient και ο φωτισμός coming/leaving home.
Διαισθητική λειτουργία
Το νέο Golf είναι το πρώτο μοντέλο της VW που διαθέτει συνδυασμό Innovision Cockpit και σύστημα Infotainment MIB3, στο βασικό εξοπλισμό. Το όχημα συγχωνεύει πίνακα οργάνων και σύστημα Infotainment στον ίδιο οπτικό άξονα δημιουργώντας ένα περιβάλλον ψηφιακής απεικόνισης, ενώ τα στοιχεία απεικόνισης και τα χειριστήρια λειτουργούν διαισθητικά, όπως επίσης οι λειτουργίες φωτισμού καθώς και η κονσόλα οροφής και τα στοιχεία του συστήματος Infotainment. Η διαισθητική λειτουργία μπορεί επίσης να υποστηριχθεί με νέο, φυσικό φωνητικό έλεγχο. Το σύστημα απλά ενεργοποιείται λέγοντας «Hello Volkswagen» ή πατώντας το κουμπί φωνής στο τιμόνι. Τα νέα ψηφιακά μικρόφωνα εξασφαλίζουν την τέλεια αναγνώριση και ποιότητα φωνής και την ποιότητα της φωνής, αλλά και αναγνώριση του ποιος μιλάει (οδηγός ή συνοδηγός). Επιπλέον σύντομα αναμένεται η ενσωμάτωση της προαιρετικής εφαρμογής Alexa web.
Στην υπηρεσία του οδηγού και «έξυπνα» ηλεκτρονικά στοιχεία που διευκολύνουν τους χειρισμούς, όπως ο μηχανισμός αλλαγής ταχυτήτων στο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) που ελέγχεται πλήρως ηλεκτρονικά με υλοποίηση shift-by-wire. Ο προαιρετικός τριζωνικός αυτόματος κλιματισμός ελέγχεται επίσης από έξυπνη τεχνολογία και διαθέτει πολλές νέες λειτουργίες.
Τα νέα μενού για τον έλεγχο των λειτουργιών του οχήματος αποδεικνύονται πανεύκολα στο χειρισμό και το Golf ελέγχεται διαισθητικά στο σύνολό του, τόσο μέσα όσο και έξω. Για τη ρύθμιση μιας λειτουργίας όπως του head-up-display, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει διαισθητικά το σχετικό μενού για τις ρυθμίσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, τα οποία μπορούν επίσης να ρυθμιστούν μέσω φιλικής προς το χρήστη οθόνης. Επίσης, η πρόσφατη έκδοση του App Connect προσφέρει επιπλέον ευκολία, καθώς οδηγός και συνοδηγός μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή για να έχουν άμεση πρόσβαση σε εφαρμογές smartphone χρησιμοποιώντας το σύστημα Infotainment.
Volkswagen We
Το νέο Golf έχει ενσωματωθεί στον κόσμο της Volkswagen We, ένα ανεξάρτητο οικοσύστημα με συνεχώς αυξανόμενη γκάμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών και λειτουργιών. Αυτό σημαίνει ότι, ως στάνταρ, το We Connect (απεριόριστη περίοδος χρήσης) και το We Connect Plus (που παρέχεται με δωρεάν χρήση στην Ευρώπη για τον πρώτο χρόνο) μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Επιπλέον, κάθε Golf διαθέτει τις ακόλουθες βασικές λειτουργίες: εξατομίκευση, αποθήκευση προσωπικών ρυθμίσεων, e-Call (αυτόματη ή μη αυτόματη βοήθεια σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης) και κλήση έκτακτης ανάγκης (υποστήριξη από πολυγλωσσικό τηλεφωνικό κέντρο).
Το We Connect προσφέρει τις εξής λειτουργίες: Mobile key, Τηλεφωνική κλήση για βλάβη, Κατάσταση οχήματος, Πόρτες & Φώτα, Αυτόματη ειδοποίηση ατυχήματος, Αναφορά κατάστασης του αυτοκινήτου, Δεδομένα οδήγησης, Θέση στάθμευσης, Προγραμματισμός ραντεβού service.
Το We Connect Plus διαθέτει επιπλέον τα εξής: Ειδοποίηση περιοχής, Ειδοποίηση ταχύτητας κίνησης, Κορνάρισμα και χρήση φλας, Online συναγερμός κατά της κλοπής, Online λειτουργία βοηθητικού συστήματος θέρμανσης , Απομακρυσμένος έλεγχος εξαερισμού, Κλείδωμα & Ξεκλείδωμα, Χρόνοι αναχώρησης (για plug-in hybrid drive), Κλιματισμός (για plug-in hybrid drive), Φόρτιση (για plug-in hybrid drive), Πληροφορίες κίνησης σε απευθείας σύνδεση συν πληροφορίες για επικίνδυνες καταστάσεις, Online υπολογισμός διαδρομής, Σταθμοί ανεφοδιασμού καυσίμου και σταθμοί φόρτισης, Online Ενημέρωση χαρτών, Χώροι στάθμευσης, Online Αναζήτηση POI, Online Φωνητικός έλεγχος , Internet Radio, Media Streaming (Tidal και Apple Music), Ασύρματο σημείο σύνδεσης (Wi-Fi hotspot).
Εφικτή είναι επίσης, η αγορά data και η ενεργοποίηση του Wi-Fi hotspot μέσω του συστήματος Infotainment, ενώ είναι δυνατόν να ενεργοποιηθούν πρόσθετες υπηρεσίες από το In-Car Shop, που στο μέλλον θα επιτρέψει στους χρήστες να κατεβάσουν πρόσθετες λειτουργίες, όπως και στα καταστήματα εφαρμογών σε smartphones.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό και η υπηρεσία We Connect Fleet που προσφέρει τις ακόλουθες λειτουργίες: Ψηφιακό ημερολόγιο, Ημερολόγιο καυσίμων, Αποδοτικότητα οδήγησης του στόλου, Παρακολούθηση GPS & πληροφορίες διαδρομής, Αναλυτής κατανάλωσης, Διαχείριση Συντήρησης. Η υπηρεσία προσφέρει μελλοντικά την δυνατότητα ώστε, το smartphone να είναι το κλειδί του οχήματος.
Κινητήρες με Υβριδική τεχνολογία 48 V και plug-in υβριδικά
Το νέο Golf διατίθεται με 8 κινητήρες (πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d) βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG), καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Όλοι οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν turbocharger. Tα επίπεδα ισχύος τους κυμαίνονται μεταξύ 110 και άνω των 300 ίππων. Ένα νέο, αποδοτικό χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων έχει επίσης αναπτυχθεί για μοντέλα με μπροστινή κίνηση.
Οι βενζινοκινητήρες TSI που είναι εξοπλισμένοι με φίλτρο σωματιδίων βενζίνης παράγουν 110 (1.0 λτ, 3κύλινδρος), 130 και 150 ίππους. Οι κινητήρες TSI με ισχύ 130 και 150 ίππους είναι κυβισμού 1,5 λίτρου με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την Ενεργή Διαχείριση Κυλίνδρων. Έχουν συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ως στάνταρ. Από την ισχύ των 110 ισχύ, θα είναι επίσης διαμορφωμένοι ως mild hybrid μονάδες (eTSI) με σύστημα 48V και κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Όπως πάντα, τρεις κινητήρες TSI 2.0-λίτρων για τα Golf GTI, Golf GTI TCR και Golf R, δύο plug-in μοντέλα, καθώς και ένα TGI 1,5 λίτρου κατάλληλο για λειτουργία με φυσικό αέριο (CNG), θα είναι διαθέσιμο σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Οι τρεις eTSI mild hybrid εκδόσεις του Golf αποτελούν παγκόσμιες πρεμιέρες. Πρόκειται για βενζινοκινητήρες που συνδέονται με ένα σύστημα 48 V και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων (DSG). Μια γεννήτρια εκκίνησης 48 V με ιμάντα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και η τελευταία γενιά κινητήρων TSI υπόσχονται μειωμένη κατανάλωση. Οι mild hybrid κινητήρες θα διατίθενται με 110, 130 και 150 ίππους, ενώ όλα τα μοντέλα eTSI διαθέτουν ισχυρή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πέδησης. Το σύστημα 48 V κάνει επίσης δυνατό τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ενώ ο κινητήρας καύσης έχει απενεργοποιηθεί εντελώς για εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα είναι πολύ πιο βολική χάρη στο σύστημα 48 V. Τα μοντέλα eTSI προσφέρουν επιπλέον δυναμικές επιταχύνσεις κατά την κίνηση χάρη στις ηλεκτρικές power boosts (περίσσειες ισχύος για σύντομο διάστημα) που προσφέρουν. Το σύστημα 48 V θα χρησιμοποιείται σε οχήματα επιπλέον του συστήματος 12 V.
Η σειρά υβριδικών plug-in θα χωριστεί σε μια έκδοση με μέγιστη εμβέλεια, η οποία θα παράγει 204 ίπποι, και μια έκδοση GTE σχεδιασμένη για επιδόσεις, που παράγει 245 ίππους. Το σύστημα περιλαμβάνει έναν κινητήρα TSI 1,4 λίτρων, τον ηλεκτροκινητήρα και το DSG 6 ταχυτήτων καθώς και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η νέα μπαταρία χαρακτηρίζεται από 50% περισσότερη ενεργειακή χωρητικότητα (13 kWh) και ως εκ τούτου μια βελτιωμένη αυτονομία με ηλεκτρική ενέργεια, πράγμα που σημαίνει ότι σχεδόν όλες οι καθημερινές διαδρομές εντός αστικού περιβάλλοντος μπορούν να καλυφθούν χωρίς να δημιουργηθούν εκπομπές ρύπων κατά την κίνηση.
Όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες η VW ανέπτυξε ένα 2.0λιτρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού πετρελαίου για την 8η γενιά Golf, με απόδοση 150 ίππων. Θα είναι διαθέσιμος για παραγγελία με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και DSG. Ένα νέο σύστημα SCR με διπλή δοσολογία, το οποίο διαθέτει διπλό ψεκασμό AdBlue, μειώνει επιπλέον τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου κατά 80% σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Όπως και ο βενζινοκινητήρας GTI, ο κινητήρας TDI επιδόσεων του νέου Golf GTD θα λανσαριστεί κάποια στιγμή το επόμενο έτος.
Οι επιδόσεις των διαθέσιμων στο λανσάρισμα κινητήρων, έχουν ως εξής:
– 1.5 TSI με 130 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων: 0-100 σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική 214 χλμ/ώρα
– 1.5 TSI με 150 PS και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων: 0-100 σε 8,5 δευτερόλεπτα και τελική 224 χλμ/ώρα.
– 1.5 eTSI με 150 ίππους και DSG: 0 – 100 σε 8,5 δευτερόλεπτα και τελική 224 χλμ/ώρα.
– 2.0 TDI με 150 ίππους και DSG: 0-100 σε 8,8 δευτερόλεπτα και τελική 223 χλμ/ώρα.
Hi-tech συστήματα υποβοήθησης και φωτισμού
Το Golf είναι το πρώτο VW που επικοινωνεί (σύστημα Car2X) με άλλα οχήματα και την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, ώστε να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση της κυκλοφορίας, με ακτίνα έως και 800 μέτρα, πληροφορία που ανταλλάσσεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Επίσης, το νέο Travel Assist επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση με ταχύτητα μέχρι και τα 210 χλμ/ώρα. Το σύστημα βασίζεται σε συστήματα που περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control – ACC (καθοδήγηση κατά μήκος της πορείας) και το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist (καθοδήγηση κατά πλάτος) και ενεργοποιείται με το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Η τελευταία γενιά Adaptive Cruise Control είναι προνοητική. Σε αυτή τη διαδικασία, το σύστημα υπολογίζει τη θέση του οχήματος βάσει δεδομένων διαδρομής και GPS από το σύστημα πλοήγησης για να μειώσει την ταχύτητά του πριν φτάσει σε στροφές, στρογγυλές πλατείες (roundabouts), διασταυρώσεις, όρια ταχύτητας κλπ.. Ταυτόχρονα, ρυθμίζει την ταχύτητα μόλις ανιχνευτεί ένα όριο, ενώ στο υψηλότερο στάδιο ανάπτυξης του, περιλαμβάνει το σύστημα υποβοήθησης κυκλοφοριακής συμφόρησης Traffic Jam Assist.
Το Front Assist προσφέρει νέες λειτουργίες. Το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου που λειτουργεί με βάση έναν αισθητήρα ραντάρ και σε συνδυασμό με την εμπρόσθια κάμερα προειδοποιεί και φρενάρει σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ανεπαρκούς απόστασης από το όχημα προς τα εμπρός – χρησιμοποιώντας το σύστημα City Emergency Braking (πέδηση έκτακτης ανάγκης) και Pedestrian Monitoring την αναγνώριση πεζών, ακόμη και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες σε κατοικημένες περιοχές. Η γκάμα λειτουργιών ενισχύεται πλέον από την αναγνώριση ποδηλατών Cyclist Monitoring, την υποστήριξη κατά τις αλλαγές πορείας εντός στροφών και την αυτόματη πέδηση κατά την αλλαγή πορείας εμπρός από αντίθετα ερχόμενο όχημα.
Το σύστημα υποβοήθησης διασταυρώσεων, συντελεί ώστε όταν το όχημα στρίβει προς τα αριστερά, με επικίνδυνα διασταυρούμενη πορεία με αντίθετα ερχόμενο όχημα, ακινητοποιείται ενώ ταυτόχρονα εκπέμπει ηχητική και οπτική προειδοποίηση. Ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία κινούνται και τα δύο οχήματα, το φρενάρισμα μπορεί να αποτρέψει ένα ατύχημα ή να μετριάσει τις συνέπειες εντός των ορίων του συστήματος.
Η VW θα προσφέρει το νέο Golf με τρεις διαφορετικές εκδόσεις προβολέων με LED. Η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει πολύ ισχυρούς προβολείς IQ.LIGHT – LED matrix στην compact κατηγορία. Ο οδηγός ενεργοποιεί τη λειτουργία Dynamic Light Assist., η οποία χρησιμοποιώντας 22 LED ανά μονάδα matrix προβολέων, ενεργοποιεί έως δέκα διαφορετικές, εν μέρει διαδραστικές λειτουργίες φωτισμού και τις προβάλλει στην επιφάνεια του δρόμου. Η λειτουργία των δυναμικών φλας των IQ.LIGHT – LED matrix προβολέων έχει θετική επίδραση στην ενεργητική ασφάλεια ως αποτέλεσμα της εντυπωσιακής εμφάνισής της.
Τεχνολογία LED στο βασικό εξοπλισμό
Οι προβολείς LED παράγουν συνθήκες φωτός επιπέδου ημέρας για το φως προβολέων, τη δέσμη πορείας, το φως θέσης και τα φώτα ημέρας και είναι ήδη διαθέσιμοι στη βασική έκδοση.
Τα πίσω φώτα επίσης διαθέτουν αποκλειστικά τεχνολογία LED. Η σχεδίαση και οι γραμμές LED δημιουργούν έτσι μια τρισδιάστατη «υπογραφή» νυχτερινού φωτός στο πίσω μέρος. Το τρίτο φως πέδησης πίσω, του προαιρετικού κορυφαίου πακέτου LED, διαθέτει μια εντυπωσιακή λειτουργία εναλλαγής μεταξύ διαφορετικών εφέ φωτισμού LED (κλικ εφέ).
Ανάλογα με τη διαμόρφωση του εξοπλισμού, το νέο Golf διαθέτει και εξωτερικό ambient φωτισμό. Η λειτουργία Coming Home και Leaving Home είναι επίσης διαθέσιμη στον βασικό εξοπλισμό.
Μετάδοση κίνησης – Ανάρτηση
Η άνεση οδήγησης και η ποιότητα κύλισης βελτιώθηκαν περαιτέρω στο Golf 8ης γενιάς. Επιπλέον, αναπτύχθηκε ένα νέο σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης που περιλαμβάνει εξελιγμένο στάδιο της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης (adaptive chassis control – DCC). Αυτό αυξάνει σημαντικά το εύρος μεταξύ της μέγιστης άνεσης και της μέγιστης δυναμικής με αποτέλεσμα το Golf να χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα ακριβή δυναμικά χαρακτηριστικά και απολαυστική οδήγηση.
Η VW εισήγαγε ένα νέο, κεντρικό και ανώτερο επίπεδο ελέγχου για τις λειτουργίες που επηρεάζουν το χειρισμό: τόσο η λειτουργία XDS (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό) όσο και η προαιρετική ανάρτηση DCC ελέγχονται από το σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης. Η συμπεριφορά του οχήματος μπορεί να επηρεαστεί σημαντικά από ελαφρές επεμβάσεις φρεναρίσματος σε κάθε τροχό, καθώς και από επιλεκτική ρύθμιση της σκληρότητας του αμορτισέρ σε κάθε τροχό. Ως αποτέλεσμα, ο ήδη ουδέτερος και σταθερός χειρισμός του οχήματος στη βασική έκδοση, βελτιώνεται περαιτέρω.Το σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης επιτρέπει την επιλογή του σωστού συστήματος ελέγχου στο σωστό χρόνο για κάθε ελιγμό οδήγησης. Αυτό αποτρέπει την ανεπιθύμητη εμφάνιση ή εξουδετέρωση των επιπτώσεων των συστημάτων XDS και DCC. Η συμπεριφορά χειρισμού και διεύθυνσης είναι πολύ πιο ακριβής χάρη στη χρήση της βελτιωμένης λειτουργίας DCC και XDS, καθώς το όχημα αποκρίνεται άμεσα και προοδευτικά σε κάθε επιθυμία του οδηγού, που το αντιλαμβάνεται σαν πιο στιβαρό και άκαμπτο, καθώς ανταποκρίνεται έτσι πιο γρήγορα στις εντολές του οδηγού και μπορεί να οδηγηθεί ακόμα πιο διαισθητικά στα όρια.
Οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (Adaptive Chassis Control – DCC) αντιδρούν συνεχώς στην επιφάνεια του οδοστρώματος και στην κατάσταση οδήγησης και κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας λαμβάνονται υπόψη διάφορα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των ελιγμών διεύθυνσης, πέδησης και επιτάχυνσης. Με την επιλογή προφίλ οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου όπως είναι επιθυμητό, ενώ η απαιτούμενη απόσβεση υπολογίζεται για κάθε τροχό και ρυθμίζεται σε κλάσματα δευτερολέπτου. Το DCC παρέχει πάντα το υψηλότερο επίπεδο άνεσης οδήγησης και εξασφαλίζει ιδανική δυναμική οδήγησης σε συνδυασμό με το σύστημα διαχείρισης δυναμικής οδήγησης. Στο νέο Golf, η ρύθμιση του οχήματος μπορεί επίσης να επεκταθεί στη λειτουργία INDIVIDUAL πέρα από το υπάρχον εύρος των σταθερών λειτουργιών COMFORT, ECO και SPORT. Η ρύθμιση επηρεάζει επίσης συνεχώς τις πλευρικές δυνάμεις του Golf μέσω DCC και XDS. Τώρα είναι επίσης δυνατή η εφαρμογή ενδιάμεσων ρυθμίσεων μεταξύ των γνωστών τρόπων λειτουργίας. Επιπλέον, διατίθενται οι εξής πρόσθετες ρυθμίσεις: από τη ρύθμιση COMFORT το αυτοκίνητο «αποσυνδέεται» από την επιφάνεια του δρόμου όσο το δυνατόν περισσότερο, αυξάνοντας έτσι την άνεση οδήγησης. Με την επιλογή της λειτουργίας SPORT υπάρχει ένα πρόσθετο εύρος ρύθμισης που διαθέτει μέγιστη απόσβεση για ελάχιστη κίνηση του αμαξώματος και εξαιρετικά άμεσες αντιδράσεις. Αυτό σημαίνει ότι η συμπεριφορά στις στροφές και η απόκριση του Golf μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να ανταποκρίνονται στις εντολές διεύθυνσης με τρόπο πιο άνετο και ήσυχο ή πιο σπορ και άμεσο.
Στο εμπρός μέρος το Golf, διαθέτει άξονα McPherson (μετατρόχιο 1,549 χλστ.) με χαμηλότερα ψαλίδια βάσης που εξασφαλίζει βέλτιστο χειρισμό και κατευθυντικότητα, ενώ οι όποιοι κραδασμοί αποσβένονται πολύ ισορροπημένα. Ένα υποπλαίσιο βρίσκεται κεντρικά τοποθετημένο σε σχέση με τον εμπρόσθιο άξονα.
Το πλαίσιο αυτό έχει σχεδιαστεί για υψηλή ακαμψία και υποστηρίζει την έδραση του τιμονιού και του κινητήρα μαζί με τα εξαρτήματα του εμπρός άξονα. Σε συνδυασμό με τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (DCC), το υποπλαίσιο υλοποιείται με εξαιρετικά άκαμπτη δομή αλουμινίου, η οποία είναι περίπου τρία κιλά ελαφρύτερη και βελτιώνει έτσι τη δυναμική οδήγησης. Η επίσης μικρού βάρους σωληνωτή αντιστρεπτική ράβδος αυξάνει σημαντικά την ακαμψία του νέου Golf. Οι λαστιχένιες βάσεις είναι άμεσα βουλκανισμένες πάνω στην αντιστρεπτική ράβδο, δημιουργώντας ένα ενιαίο τμήμα, εξασφαλίζοντας βέλτιστα ακουστικά χαρακτηριστικά καθώς και εξαιρετική απόκριση στις εντολές του οδηγού και κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά. Τα ελαστικά στηρίγματα των εγκάρσιων συνδέσμων έχουν βελτιστοποιηθεί για μεγαλύτερη άνεση και μεγαλύτερη ακρίβεια οδήγησης.
Στα προσθιοκίνητα Golf με ισχύ έως 150 ίππους, η πίσω ανάρτηση υλοποιείται με ημιάκαμπτο άξονα. Ο αρθρωτός ελαφρύς άξονας (μετατρόχιο 1.519 χλστ.) αποτελείται από ένα εγκάρσιο προφίλ ανοιχτό στον κάτω μέρος, στο οποίο συγκολλάται μία πλάκα σε κάθε ένα από τα εξωτερικά άκρα. Ανάλογα με το μήκος αυτών των πλακών επιτυγχάνονται διαφορετικοί βαθμοί στρέψης. Η συγκεκριμένη διάταξη βελτιστοποιεί τη στρεπτική συμπεριφορά και την εγκάρσια ακαμψία. Ο αρθρωτός ελαφρύς άξονας ταιριάζει σε μικρούς κινητήρες και προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά άνεσης και χειρισμού σε συνδυασμό με τα γόνατα McPherson μπροστά. Ένας άξονας με υψηλότερο βαθμό στρέψης χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το προαιρετικό sport set-up, ενώ οι βάσεις τοποθέτησης του άξονα έχουν επανασχεδιαστεί ως υδρο-θάλαμοι για να αυξήσουν την οδηγική άνεση και τις ακουστικές ιδιότητες του άξονα.
Στα Golf με ισχύ άνω των 150 ίππων και στις τετρακίνητες εκδόσεις (4MOTION), η μάρκα υιοθετεί πίσω τη λύση των πολλαπλών συνδέσμων, ενώ έχει διατηρηθεί η βασική έννοια του διαχωρισμού της διαμήκους και εγκάρσιας ακαμψίας. Η χαμηλή διαμήκης ακαμψία του άξονα εξασφαλίζεται από τη μαλακή βάση του μπράτσου για περαιτέρω αύξηση της άνεσης. Η νέα αρχιτεκτονική σε συνδυασμό με επανασχεδιασμένα έδρανα βελτιώνουν σημαντικά την ακρίβεια της διεύθυνσης και τη σταθερότητα στην οδήγηση. Οι τιμές των διαδρομών και της καμπύλης ρυθμίζονται ξεχωριστά, όπως απαιτούνται εκ νέου για κάθε τύπο οχήματος, μέσω έκκεντρων βιδών στη σύνδεση ελατηρίου και στην άνω εγκάρσια ζεύξη. Η σύνδεση της σωληνοειδούς αντιστρεπτικής ράβδου και του αμορτισέρ στο σύνδεσμο του ελατηρίου επιτυγχάνει μείωση των δυνάμεων που δημιουργούνται εντός του άξονα.
Δύο συστήματα διεύθυνσης
Υπάρχουν δύο διαφορετικά συστήματα διεύθυνσης για το νέο Golf. Στη βασική έκδοση ο λόγος μετάδοσης είναι σταθερός. Σε σύγκριση με τον προηγούμενο, ο λόγος αυτού του συστήματος διεύθυνσης είναι πλέον αισθητά πιο άμεσος (i = 14,6 αντί για 15,0), έχοντας ως αποτέλεσμα μικρότερη γωνία στροφής τιμονιού και επιτρέποντας πιο άμεση απόκριση του οχήματος.
Ένα προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (προαιρετικά διαθέσιμο) έχει ακόμα πιο άμεσο λόγο στο κέντρο (i = 14,1) με μόνο δύο στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη. Έχουν δημιουργηθεί νέοι αλγόριθμοι στο λογισμικό και των δύο συστημάτων, οι οποίοι ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική απόκριση του συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, το σύστημα διεύθυνσης συμβάλλει αποφασιστικά στο δυναμικό χαρακτήρα του νέου Golf: άμεσο, ακριβές, σταθερό και με ακρίβεια κατευθυνόμενο μέχρι και την περιοχή υψηλών ταχυτήτων.
Τροχοί και ελαστικά
Ανάλογα με τον εξοπλισμό ή την επιλεγμένη επιλογή, το νέο Golf παραδίδεται με τροχούς μεγέθους από 16 έως 18 ίντσες. Όλα τα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ειδικά για χαμηλή αντίσταση κύλισης και ισορροπημένη ακουστική συμπεριφορά σε συνδυασμό με εξαιρετική οδηγική άνεση και βέλτιστα χαρακτηριστικά δυναμικής οδήγησης. Κατά την εξέλιξη των τροχών και των ελαστικών, η VW έδωσε μεγάλη σημασία στην ακρίβεια διεύθυνσης, στην άμεση απόκριση του οχήματος και στο υψηλό επίπεδο σταθερότητας στην οδήγηση. Για το λόγο αυτό, το πλάτος της ζάντας αυξήθηκε κατά μισή ίντσα στους τροχούς των 16 και 17 ιντσών. Οι φαρδύτεροι τροχοί εξασφαλίζουν ταχύτερη και σημαντικά πιο γραμμική ανταπόκριση των ελαστικών στις κινήσεις διεύθυνσης.