Τα νέα smart fortwo και forfour θα κάνουν πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη, βασισμένα σε κοινή πλατφόρμα με το επόμενο Renault Twingo, ενώ το λανσάρισμά τους αναμένεται το ερχόμενο έτος.

Η smart ετοιμάζει το τρίτης γενιάς fortwo, που όπως αποκαλύπτει η αποκλειστική ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία, που εξασφάλισαν για μας οι κατάσκοποί μας, θα είναι πλήρως αλλαγμένο. Μάλιστα θα στηρίζεται σε μία κοινή πισωκίνητη πλατφόρμα με το επόμενο Twingo. Στην ίδια πλατφόρμα, αλλά προσαρμοσμένη, θα στηριχτεί και το νέο forfour, που επιστρέφει. Επίσης η αποκλειστική ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία, μάς δείχνει ότι το νέο μοντέλο θα είναι πολύ κοντά σχεδιαστικά στο «αδελφάκι» του fortwo, ενώ θα δανείζεται στοιχεία και από το πρωτότυπο forstars, το οποίο παρουσιάστηκε στην περσινή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Σε ότι αφορά λοιπόν την εξωτερική τους σχεδίαση, στρογγυλεύουν αρκετά, τα φώτα μεγαλώνουν, αλλά ο κλωβός ασφαλείας Tridion παραμένει. Επίσης το fortwo τουλάχιστον θα διατίθεται και στη νέα του γενιά σε κάμπριο έκδοση ή με πανοραμική οροφή.

Στο επίπεδο των κινητήρων το νέο fortwo θα τροφοδοτείται από έναν νέο κινητήρα της Mercedes σε συνεργασία με τη Reanult, 0,9 λτ., που θα αποδίδει 85 ίππους, ή σε turbo έκδοση 105. Η κίνηση θα μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω ενός 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, διπλού συμπλέκτη (προαιρετικός εξοπλισμός). Παράλληλα, θα κυκλοφορήσει κι ηλεκτρική εκδοχή του, η fortwo e-Drive, η οποία θα φέρει κι έναν ηλεκτροκινητήρα μπαταρίας λιθίου, με συνολική απόδοση (βενζίνης-ηλεκτροκινητήρα) 90 ίππους.

Από την άλλη, το νέο forfour θα φέρει ισχυρότερο 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης, χωρίς όμως να έχουν διευκρινιστεί τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Πάντως προς το παρόν, η Mercedes αποκλείει τους κινητήρες diesel για τα smart της.

Τέλος, η Mercedes σκέφτεται σοβαρά να δημιουργήσει κι ένα 4θυρο smart SUV/crossover. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο crossover θα έχει μια άκρως ξεχωριστή σχεδίαση, ενώ θα διατηρήσει αρκετές ομοιότητες, τόσο με το νέο forfour, όσο και με τη νέα γενιά του fortwo.

Πηγή: autotriti.gr