Η Mercedes λάνσαρε τη νέα A-Class με αυξημένες εμπορικές προσδοκίες. Μάλιστα εκτός αυτού, θεωρεί ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι η πιο κατάλληλη βάση για να μεγαλώσει την γκάμα των μικρομεσαίων της σε όλες τις πιθανές εκδοχές: CLA (που ήδη κυκλοφορεί), shooting brake της CLA (κυρίως για την αμερικανική αγορά), GLA (το SUV που θα παρουσιαστεί στη Φρανκφούρτη), 3θυρη έκδοση (που αναμένεται αργότερα μέσα στο έτος) και cabrio (που θα έρθει το 2014).
CLA Shooting Brake: Παρουσίαση το 2014
Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη μεγάλη και πολυτελή Mercedes CLS, έτσι και η CLA θα αποκτήσει έκδοση τύπου Shooting Brake, η οποία θα απευθυνθεί κυρίως στην αγορά των ΗΠΑ όπου τα μοντέλα του είδους έχουν κοινό.
Οι «κατάσκοποι» αποκαλύπτουν ότι η νέα CLA Shooting Brake θα αντικαταστήσει τον τρίτο πίσω όγκο της σεντάν CLA με την οροφή των μοντέλων του είδους, η οποία κλείνει χωρίς ουσιαστικά πίσω κολόνες μέχρι τα φωτιστικά.
Φυσικά, η νέα Mercedes CLA Shooting Brake αναμένεται να προσφέρει ένα πιο πρακτικό πορτ-μπαγκάζ (μεγαλύτερο και πιο χαμηλό άνοιγμα), ενώ στο εσωτερικό της δεν αναμένονται αλλαγές σε σχέση με το 4θυρο μοντέλο.
Μercedes GLA: Στη Φρανκφούρτη η επίσημη παρουσίαση
Η Mercedes GLA, το μικρότερο SUV της Mercedes, που θα παρουσιαστεί επίσημα στη Φρανκφούρτη και θα λανσαριστεί το 2014, είναι το πρώτο compact SUV στην ιστορία της Mercedes.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο θα ονομαστεί «GLA» και θα αποτελέσει το μικρότερο Crossover/SUV της εταιρείας. Φυσικά, το αυτοκίνητο αυτό θα βασιστεί πάνω στην πλατφόρμα της νέας A-Class και από εκεί θα αντλήσει τόσο τη σχεδίασή του, όσο και τους κινητήρες του.
Έτσι, στο εμπρόσθιό τμήμα του, θα διακρίνουμε τον επιθετικό προφυλακτήρα, αλλά και την περισσότερο τονισμένη μάσκα, με τη χρωμιωμένη γρίλια να φέρει το αστέρι της Mercedes. Οι ομοιότητες με την A-Class συνεχίζονται και στα πλαϊνά του αμαξώματος, όπου οι χαρακτηριστικές οριζόντιες νευρώσεις θα συμβάλλουν στο δυναμισμό του σχήματος.
Φυσικά, υπάρχουν και οι απαραίτητες λεπτομέρειες, εκείνες που τονίζουν τον «off-road» χαρακτήρα του οχήματος, όπως η εμπρόσθια χρωμιωμένη «ποδιά», η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι ράγες της οροφής.
Εξάλλου, η νέα Mercedes GLA θα διατεθεί σε εκδόσεις με κίνηση τόσο στους δύο, όσο και στους τέσσερις τροχούς, με τις δεύτερες να εφοδιάζονται φυσικά με αυτόματο σύστημα τετρακίνησης.
Από πλευράς κινητήρων, στην γκάμα θα δούμε τις δύο εκδοχές του turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της μάρκας, σε ισχύ 122 και 156 ίππων. Στο πεδίο του diesel θα έχουμε και πάλι τα ίδια μοτέρ με αυτά της A-Class, δηλαδή τον 1,5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα των 109 ίππων, αλλά και τον 1,8 λίτρων diesel με 109 και 136 «άλογα».
Στα κιβώτια, θα υπάρχει επιλογή και για το νέο 7G-DCT αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, εκτός φυσικά των μηχανικών κιβωτίων.
Μέχρι τα τέλη του έτους η 3θυρη A-Class
Από την άλλη, η νέα Mercedes A-Class σε 3θυρη έκδοση αναμένεται μέχρι τέλος του χρόνου. Λογικό είναι ότι θα βασιστεί στις 5θυρες εκδόσεις του μοντέλου, διαφοροποιούμενη στο κομμάτι από τις εμπρόσθιες κολόνες και πίσω, σε ένα τελικό αποτέλεσμα που θα παραπέμπει σε κουπέ αυτοκίνητο.
Φυσικά, η γκάμα των κινητήρων θα έλθει από την 5θυρη A-Class (από 1,6 λίτρα για τη βενζίνη και 1,5 λίτρα για το diesel), ενώ θα υπάρξει και εδώ η κορυφαία έκδοση A45 AMG.
Α-Class Cabrio: H «ανοιχτή» εκδοχή
Τέλος, θέλοντας να τονίσει τα νεανικά χαρακτηριστικά της νέας γενιάς της A-Class, η Mercedes ετοιμάζει για πρώτη φορά και μια cabrio έκδοση του μικρομεσαίου της μοντέλου, που θα λανσάρει την άνοιξη του 2014. Φυσικά, η νέα A-Class Cabriolet θα βασίσει την ύπαρξή της στη νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα.
Έτσι σχεδιαστικά, αναμένεται να έχουμε ένα από τα πλέον ελκυστικά και στιλάτα μικρομεσαία κάμπριο της αγοράς.
Η οροφή, φυσικά θα είναι υφασμάτινη για λόγους κόστους, βάρους και …στιλ, με το τελευταίο βέβαια κομμάτι να προέρχεται από τις 5θυρες εκδόσεις του μοντέλου.
Τα μοτέρ, θα είναι άμεσου ψεκασμού βενζίνης και πετρελαίου με χωρητικότητα 1,6 και 2,0 λίτρων για τους πρώτους (απόδοση από 122 έως 211 PS), αλλά και 1,5 και 1,8 λίτρων για τα diesel με 109 και 136 ίππους.
Πηγή: autotriti.gr