Η βενζίνη και η αλμυρή τιμή της απασχολεί συνεχώς τους αυτοκινητιστές, καθώς είναι ένας συχνός «πονοκέφαλος» που δεν γλιτώνεις.
Κι ενώ υπάρχουν εκεί έξω ακριβότερες και φτηνότερες μάρκες, μεγαλύτεροι και μικρότεροι παίκτες της αγοράς, παίζει άραγε κάποιο ρόλο τι βενζίνη θα επιλέξεις;
Όπως όλα δείχνουν, ναι παίζει. Όλα έχουν να κάνουν με τα πρόσθετα του καυσίμου, καθώς κάποιες βενζίνες περιέχουν καθαριστικά που αποτρέπουν τη συσσώρευση άνθρακα στον κινητήρα.
Στις ΗΠΑ αυτές τις εταιρείες τις αποκαλούν «κορυφαίας βαθμίδας», καθώς εντάσσονται σε μια ομοσπονδία που έχει αποφασίσει να ρίχνει στο καύσιμο περισσότερα καθαριστικά πρόσθετα απ’ όσο επιβάλλει ο κανονισμός.
Αρκετοί μάλιστα κατασκευαστές αυτοκινήτου συνιστούν τέτοια ανώτερης ποιότητας βενζίνη, ώστε να μην ακούν παράπονα για τις κακές επιδόσεις της μηχανής ή την υψηλή κατανάλωση καυσίμου που επιφέρουν οι συσσωρεύσεις άνθρακα στον κινητήρα.
Οι περισσότερες διεθνείς φίρμες έχουν υιοθετήσει εθελοντικά τα πρότυπα του πρωτοκόλλου Top Tier, μεταξύ αυτών οι Shell, BP, ExxonMobil, Texaco κ.ά.
Οι αμερικανοί κατασκευαστές αυτοκινήτου ισχυρίζονται πως όσες εταιρίες δεν έχουν ενταχθεί στην ένωση λειτουργούν επιζήμια για τα μοντέλα τους, καθώς τα ιζήματα άνθρακα συσσωρεύονται στους θαλάμους καύσης και τις βαλβίδες εισαγωγής, προκαλώντας με τον χρόνο προβλήματα στη λειτουργία του κινητήρα.
Όλα βέβαια καταλήγουν στην τσέπη μας και το πόσα είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε κάθε φορά για το απαραίτητο φουλάρισμα. Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai και η Kia προτείνουν να χρησιμοποιούμε περιοδικά κάποιο καθαριστικό καυσίμου στο ντεπόζιτο, ώστε να φεύγουν τα ιζήματα…