Ο ένατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), ήταν ο απόλυτος θρίαμβος για τους Τάνακ – Γιαρβεόλα και την ομάδα της Toyota, της οποίας ηγείται ο 4άκις παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, Τόμι Μάκινεν.
Πιο αναλυτικά και με εξαίρεση την εναρκτήρια ειδική διαδρομή, που κέρδισαν οι Νεβίλ – Γκιλσούλ με Hyundai i20 WRC, τα Toyota Yaris WRC, κυριάρχησαν σε όλο τον αγώνα, πότε με τον τελικό νικητή Όϊτ Τάνακ και πότε με τους Λάντβαλα – Άντιλα, ενώ οι Μικ – Μάρσαλ με το τρίτο Yaris, ήταν συνεχώς στην τριάδα σε απόσταση αναπνοής από τον πρώτο.
Όμως, αυτή η καθολική αρχική επικράτηση της Toyota, παραλίγο να στοιχήσει ακριβά στην ομάδα, καθώς ο συναγωνισμός των οδηγών της για την πρώτη θέση, οδήγησε τον Μικ εκτός δρόμου (βγήκε ξανά την τελευταία ημέρα του αγώνα…) και τον Λάντβαλα να καθυστερεί, δίνοντας την δεύτερη θέση στους υπέροχους Λάπι – Φερμ, με Citroen C3 WRC, την ώρα που οι Οζιέ – Ινγκρασιά με ίδιο αυτοκίνητο προσπαθούσαν να ανέβουν στο πόντιουμ για να μην μείνουν πίσω στην κούρσα του πρωταθλήματος, ενώ ο τρίτος διεκδικητής ο Βέλγος Τιερί Νεβίλ με Hyundai i20 WRC, πελαγοδρομούσε στην 7η θέση, χωρίς δυνατότητα να πλησιάσει ούτε τους ευκαιριακούς ομόσταβλούς του, Μπριν – Ναγκλ, που οδηγούσαν άψογα το τρίτο i20.
Πίσω από όλους τους παραπάνω, τα Ford Fiesta WRC με τους Σάνινεν – Λέτινεν και τους guest Γκρίνσμιθ – Έντμοντσον, δεν μπορούσαν παρά μόνο να δικαιολογήσουν την κατηγορία στην οποία ανήκουν, όντας στην γενική εμπρός από τα αυτοκίνητα R5 που οδηγούσε πλειάδα ταλαντούχων πληρωμάτων, με επικεφαλής την Skoda Fabia των Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν, που συνεχώς αποδεικνύουν την υψηλή τους κλάση.
Κάπως έτσι, ο πολύ γρήγορος και θεαματικός αγώνας έφθασε στην τελευταία ημέρα, με τον Τάνακ να έχει ουσιαστικά εδραιώσει την νίκη του και το ενδιαφέρον να εστιάζεται στο αν ο Οζιέ θα μπορέσει να κερδίσει την 4η θέση από τον Μίκελσεν, που τα έδινε όλα με το Hyundai i20 WRC. Τελικά, ο Νορβηγός άντεξε και αυτό σε συνδυασμό με την διατεταγμένη καθυστέρηση του Μπριν, έδωσε την ευκαιρία στον Νεβίλ, να φύγει από την Φιλανδία, με συγκομιδή βαθμών ίδια με αυτή του Οζιέ. Σε αυτό βοήθησε και η 2η θέση του Βέλγου στην power stage, μια ειδική που δίνει έξτρα βαθμούς στους πέντε πρώτους και που κέρδισαν (μαζί με 5 επιπλέον βαθμούς) οι Τάνακ – Γιαρβεόλα.
Όσον αφορά τις άλλες δυο θέσεις του πόντιουμ, οι Λάπι – Φερμ ήταν τελικά 2οι δικαιολογώντας την θέση που τους εμπιστεύεται η Citroen και οι Λάντβαλα – Άντιλα 3οι, αφού προηγουμένως τους είχε «τραβήξει το αυτί» ο Μάκινεν, για να τους θυμίσει ότι ο στόχος είναι να υποστηριχθεί ο Τάνακ στην διεκδίκηση του τίτλου και στην συνέχεια το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το σύνολο των 30 βαθμών που αποκόμισαν από τον αγώνα οι Εσθονοί, τους καθιστούν πρώτο φαβορί για τον φετινό τίτλο, καθώς έφθασαν τους 180 βαθμούς, έναντι 158 του Οζιέ και 155 του Νεβίλ.
Αντίστοιχα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, προηγείται η Hyundai (262β), με 2η την Toyota (238β) και 3η την Citroen (198β), ενώ στο «μικρό» πρωτάθλημα (WRC2 PRO) προηγείται ο Κάλε Ροβάνπερα με την Fabia R5.
Η συνέχεια στο πολύ δύσκολο ασφάλτινο τερέν του Ράλι Γερμανίας που θα διεξαχθεί στις 22-25 Αυγούστου.
Νίκος Τσάδαρης