Πρόκειται για τον καθαρότερο diesel στην ιστορία της Opel ο οποίος θα τοποθετηθεί και στο νέο Zafira Tourer που θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες στο σαλόνι της Γενεύης. Ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC διαθέτει την τεχνολογία ονόματι «BlueInjection» και πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.Από πλευράς απόδοσης ο νέος πετρελαιοκινητήρας παράγει 136 ίππους και 320 Nm ροπή, χαρίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις στο Zafira Tourer και κατανάλωση μόλις 4,1 l/100 km, που αντιστοιχούν σε εκπομπές CO2 109 g/km.
Ο νέος 1.6 CDTI ECOTEC χρησιμοποιεί σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου και αλουμινένιο μπλοκ. Θα αντικαταστήσει τους υπάρχοντες κινητήρες 1.700 κ.εκ. και ορισμένες λιγότερο αποδοτικές δίλιτρες εκδόσεις. Κύριοι στόχοι της εξέλιξης ήταν η απόσβεση των κραδασμών, η αποδοτική λειτουργία και φυσικά η χαμηλή κατανάλωση. Η ισχύς και η ροπή αυξήθηκαν κατά 4,6% και 6,6% σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του υπάρχοντα πετρελαιοκινητήρα των 1,7 λίτρων. Αντίστοιχα η μείωση της κατανάλωσης μειώθηκε κατά 10%.
Για την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων, ο νέος κινητήρας διαθέτει σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων με ουρία που ονομάζεται από την Opel SCR (Selective Catalytic Reduction). Ένα αβλαβές υγρό με την ονομασία AdBlue®, που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια.
Το διάλυμα διασπάται σε αμμωνία, η οποία αποθηκεύεται στη συνέχεια σε ένα καταλυτικό υπόστρωμα. Το οξείδιο του αζώτου (NOx) εισέρχεται στον καταλύτη μέσω των καυσαερίων και στη συνέχεια επιλεκτικά ανάγεται σε άζωτο και νερό.
Η διάθεση της νέας έκδοσης κινητήρα στη γκάμα του Zafira Tourer θα ξεκινήσει μέσα στο 2013.
Πηγή: gocar.gr