Η 3η γενιά της Skoda Octavia αναβαθμίζεται σε όλους τους τομείς της «ύπαρξής» της και έρχεται για να ισχυροποιήσει τη θέση της στη μεσαία οικογενειακή κατηγορία.
Η Octavia είναι το μοντέλο εκείνο που αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί, τον «καθρέπτη» όσων πρεσβεύει στη σύγχρονη ιστορία της η Skoda.
Με κορυφαίο value for money, εξαιρετικούς χώρους, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, αλλά και υψηλή αξιοπιστία (η 1η γενιά Octavia έμεινε στην παραγωγή για 14 ολόκληρα χρόνια!), το μεσαίο μοντέλο της Skoda διαγράφει από το 1996 τη δική του, ξεχωριστή ιστορία στην αυτοκίνηση.
Πλέον όμως, έφθασε η στιγμή να υποδεχθούμε την τρίτη γενιά της Octavia, η οποία θα έρθει στη χώρα μας για να αντικαταστήσει από το καλοκαίρι την αειθαλή Octavia 5 (από το 2004 στην αγορά).
Περισσότερο δυναμική σχεδιαστικά
Στη νέα της γενιά, η Octavia βασίζεται πάνω στην καινούργια σχεδιαστική γραμμή της μάρκας που μας έδειξε φέτος το Rapid, ώστε να κερδίσει στο αισθητικό κομμάτι. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα, τα φωτιστικά έρχονται πιο επιθετικά από ποτέ και πλαισιώνουν τη νέα μάσκα της Skoda, με τις κάθετες γρίλιες και το λογότυπο στο ρύγχος.
Πιο πίσω, η οροφή της νέας Octavia έχει μικρότερο ύψος από σήμερα και κλείνει λιγότερο κάθετα πάνω στο πορτ-μπαγκάζ, ενώ τα φωτιστικά είναι περισσότερο τετραγωνισμένα με λάμπες σε διάταξη «C».
Το τελικό αποτέλεσμα μας δίνει μια πιο δυναμική Octavia, κάτι που επιτείνεται και με το γεγονός της αύξησης των διαστάσεων του αυτοκινήτου, που πλέον το τοποθετούν ξεκάθαρα στη μεσαία οικογενειακή κατηγορία.
Βασισμένη σε νέα πλατφόρμα και με νέες τεχνολογίες
Το ουσιαστικό στοιχείο στην 3η γενιά της Octavia έχει να κάνει με τη νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται και η οποία είναι το νέο πάτωμα MQB του VW Group.
Το πάτωμα αυτό επιτρέπει την αύξηση των διαστάσεων της νέας Octavia (μήκος: +90 χλστ., πλάτος: +45 χλστ., μεταξόνιο: +108 χλστ.), τοποθετώντας την πλέον ξεκάθαρα στη μεσαία κατηγορία.
Παρά την αύξηση αυτή, η νέα πλατφόρμα ελαφραίνει περισσότερο (περίπου κατά 100 κιλά) από ποτέ. Αυτό βοηθά στην απόδοση και κατανάλωση των κινητήρων.
Σύμφωνα μάλιστα με τη Skoda, η πλατφόρμα αυτή θα συμβάλει και στη βελτίωση της συνολικής ακαμψίας του αυτοκινήτου, με οφέλη σε οδική συ περιφορά και παθητική ασφάλεια.
Αλλά και εκτός της πλατφόρμας, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Skoda θα δούμε τα πλέον πρόσφατα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας, όπως το Adaptive Cruise Assistant (διατήρηση απόστασης από προπορευόμενο όχημα) ή τα «εξυπνα» φωτιστικά (αυτόματη εναλλαγή στη μεσαία και μεγάλη σκάλα των φώτων) και την αυτόματη υποβοήθηση στο παρκάρισμα.
Εσωτερικό-Χώροι: Μικρές αισθητικές επεμβάσεις
Πιο σύγχρονες από ποτέ οι γραμμές του εσωτερικού της νέας Octavia, σύμφωνα με όσα μας έχει αποκαλύψει μέχρι σήμερα η Skoda, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι θα «ξεφύγουν» από τα γνωστά αισθητικά πρότυπα των μοντέλων της μάρκας.
Το ταμπλό λοιπόν, έρχεται πιο στρογγυλεμένο από κάθε άλλη φορά, με το πάνω τμήμα του να δημιουργεί ένα οριζόντιο «περβάζι», έναντι του τμήματος εκείνου που φιλοξενεί τους τετραγωνισμένους αεραγωγούς.
Στην κονσόλα, ξεχωρίζουν τα νέα ηχοσυστήματα, μεταξύ των οποίων και αυτά με οθόνη αφής, ενώ το τριάκτινο τιμόνι με τις μικρές διαστάσεις, είναι πιο σπορτίφ από ποτέ. Στον ποιοτικό τομέα, αναμένουμε μαλακά πλαστικά να ντύνουν ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό, προσφέροντας μια επιπλέον αίσθηση ποιότητας.
Ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα της νέας Octavia αναμένεται να είναι οι πλούσιοι εσωτερικοί της χώροι, με τη μάρκα να υπόσχεται μεγαλύτερη ευρυχωρία για τους επιβάτες σε σχέση με πριν, αλλά και ένα ιδιαίτερα πρακτικό και μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 590 λίτρων (+30 λτ.).
Κινητήρες-Κιβώτια: Πλούσια γκάμα για όλα τα γούστα
Στην γκάμα της νέας Octavia, η Skoda θα μας προσφέρει τις περισσότερες επιλογές κινητήρων στην ιστορία και παράλληλα, τις πιο οικονομικές σε κατανάλωση καυσίμου.
Έτσι, θα δούμε 4 διαφορετικές βενζινοκίνητες εκδόσεις, οι οποίες θα ξεκινούν με τον 1,2 TSI των 86 ίππων (για πρώτη φορά σε Octavia) και μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ.
Έπειτα ακολουθεί ο 1,2 TSI των 105 ίππων, που εντάσσεται στη γκάμα GreenTec (start/stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση) και καταναλώνει μόνο 4,9 λτ./100 χλμ. Οι ισχυρότερες επιλογές είναι ο 1,4 TSI των 140 ίππων και ο 1,8 TSI των 180 ίππων.
Στους diesel τώρα, θα έχουμε και εδώ 4 επιλογές, με πρώτο τον 1,6 TDI των 90 ίππων, ύστερα την έκδοση GreenTec του ίδιου κινητήρα με 105 ίππους, αλλά και την αμέσως πιο οικολογική έκδοση GreelLine, με 110 «άλογα» και κατανάλωση 3,4 λτ./100 χλμ. (εκπομπές CO2: 89 γρ./χλμ.). Στην κορυφή, έρχεται ο 2,0 TDI GreenTec με 150 ίππους και 320 Nm ροπής.
Όλοι αυτοί οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 5 και 6 σχέσεων ή με το 7τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη.
Πηγή: autotriti.gr