Ομορφότερο, πιο άνετο και σαφώς πιο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα, με σύγχρονους κινητήρες 1,6 Εcoboost και 2,0 TDCi, έρχεται το Ford Kuga, το νέο «παγκόσμιο» compact SUV της Ford.

Βασισμένο στο πάτωμα, την τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά συστήματα του Focus, το νέο 2ης γενιάς Ford Kuga είναι μεγαλύτερο σε μήκος (+81 χλστ.), αλλά πιο στενό (-4 χλστ.) και χαμηλό (-8 χλστ.) από το προηγούμενο.

Με συνολικό μήκος πλέον 4.524 χλστ. το Kuga δείχνει και λιγότερο αιχμηρό σχεδιαστικά εξυπηρετώντας απόλυτα τον παγκόσμιο προσανατολισμό του και τα πολλά διαφορετικά γούστα μιας και θα πωλείται πλέον σε 100 χώρες του κόσμου.

Εκτός από το εργοστάσιο της Ford στην Βαλένθια, όπου και έγινε η επίσημη παρουσίαση, το Kuga θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Στην Ελλάδα το νέο Ford Kuga θα είναι διαθέσιμο στο τέλος του μήνα, χωρίς όμως να έχουν γίνει γνωστές οι τιμές.

Στο μάτι

To Kuga συνεχίζει φυσικά να έχει αναλογίες ελεύθερου χρόνου, αλλά το δυναμικό και mucho παρουσιαστικό του προηγούμενου έχει μείνει πίσω προς όφελος της παγκοσμιοποίησης.

Δείχνει πλέον πιο crossover, με προσεγμένη αισθητική και φυσικά υψηλή θέσης οδήγησης, εξυπηρετώντας τις πραγματικές ανάγκες του σύγχρονου αγοραστή της κατηγορίας.

Στην καμπίνα

Σχεδιαστικά θυμίζει το Focus, ενώ υπάρχει ποικιλία σε ποιότητα πλαστικών. Το μεγάλο μέρος της «φάτσας» του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, αλλά όσο πάμε προς τα κάτω ή προς το παρμπρίζ έρχονται τα σκληρά πλαστικά.

Η συναρμογή πάντως είναι καλή, σε μερικά σημεία το φινίρισμα όμως δείχνει να υστερεί. Το ουσιαστικό νέο είναι πως η καμπίνα επιβατών διαθέτει νέα καθίσματα που προσφέρουν άνεση, είναι πιο ευρύχωρη με περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω.

Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα από 438-481 λτ. ανάλογα με τη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που πλέον είναι ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις.

Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το γεγονός πως η πίσω πόρτα όχι μόνο μπορεί να διαθέτει ηλεκτρική λειτουργία, αλλά αν ο οδηγός βάλει το πόδι κάτω από τον προφυλακτήρα τότε ανοίγει αυτόματα.

Αυτό είναι ένα νέο για την κατηγορία, όχι όμως και για την αυτοκίνηση, αφού το είχε λανσάρει το VW Passat πριν 2 χρόνια.

Κινητήρες

Το νέο Kuga προσφέρεται επιτέλους με κινητήρα, που μπορεί να έχει εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και αυτός είναι ο 1,6 EcoBoost του Focus με 150 και 182 ίππους.

Στην πρώτη περίπτωση είναι με κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ στη δεύτερη συνδυάζεται με «έξυπνη» αυτόματη τετρακίνηση ηλεκτρομαγνητικού συμπλέκτη.

Φιλολογικό ενδιαφέρον έχει για την ελληνική αγορά ο 2λιτρος TDCi κινητήρας με 140 και 163 ίππους, που αντίστοιχα συνδυάζεται με προσθιοκίνητη και τετρακίνητη επιλογή. Θα εισάγεται πάντως.

Στη μικρή βενζινοκίνητη έκδοση το κιβώτιο είναι μηχανικό, 6 σχέσεων, ενώ στη μεγάλη, αυτόματο. Στην πετρελαιοκίνητη πάλι των 140 ίππων θα είναι μηχανικό, ενώ σε αυτή των 163 ίππων υπάρχει η εναλλακτική για αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PowerShift.

Με τον κινητήρα 1,6 Ecoboost το Kuga είναι σύμφωνα με τη Ford, 26% πιο οικονομικό επιτυγχάνοντας (χάρη και στο start/stop) κατανάλωση 6,6 λτ./100 χλμ. στην προσθιοκίνητη εκδοχή (CO2: 154 γρ./χλμ.) και 7,7 λτ./χλμ. (CO2: 179 γρ./χλμ.) στην τετρακίνητη.

Οδηγώντας

Το πρώτο θετικό μήνυμα έρχεται από τα νέα καθίσματα που είναι πραγματικά ιδιαίτερα άνετα, χωρίς να παραμελούν τη στήριξη του σώματος. Από εκεί και πέρα η θέση οδήγησης είναι πανοραμική, η έξτρα γυάλινη οροφή προσφέρει άπλετο φως στην καμπίνα και θέα στον ουρανό, ενώ εργονομικά σφάλματα δεν υπάρχουν.

Η κεντρική κονσόλα, που πλέον διαθέτει και το πιο πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα infotainment SYNC, για σύνδεση με smartphones και φωνητικές εντολές, θέλει κάποια εξοικείωση με τα πολλά και μικρά κουμπιά.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί, αλλά όχι κορυφαίοι. Πάντως ακόμα και υψηλόσωμοι θα βολευτούν.

Διαθέσιμες ήταν μόνο οι 2λιτρες, τετρακίνητες εκδόσεις των 163 ίππων με PowerShift κιβώτιο (5,9 λίτρα/100 χλμ. μικτή κατανάλωση και CO2 154 γρ./χλμ. ). Aν και ο κινητήρας «ακούγεται» έχει δύναμη και μπόλικη ροπή (340 Nm στις 2.000-3.250 σ.α.λ.) με γερό τράβηγμα που το νιώθεις.

Παράλληλα, είναι εμφανής η μείωση των αεροδυναμικών θορύβων, που οφείλεται τόσο στο πιο στενό και χαμηλό αμάξωμα, όσο και στην ιδιαίτερα ενισχυμένη ηχομόνωση του νέου Kuga.

Από εκεί και πέρα η οδική συμπεριφορά παραμένει το δυνατό χαρτί του Kuga, έχοντας χάσει όμως την «κοψιά», που το έκανε να ξεχωρίζει. Από την άλλη είναι όμως σαφώς πιο άνετο, με ανάρτηση που καταπίνει τα πάντα και που ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος.

Αν και μεγαλύτερο σε διαστάσεις, το βάρος του Kuga έχει παραμείνει ουσιαστικά στα επίπεδα του προηγούμενου. Βέβαια οι κλίσεις στις κλειστές στροφές, είναι πιο αισθητές, αλλά η τετρακίνηση δουλεύει άριστα και το κράτημα είναι απροβλημάτιστο.

Το ESP διαθέτει πλέον και αισθητήρα για τάση προς ανατροπή. Το τιμόνι είναι ηλεκτρικό και παρότι άμεσο και ακριβές δεν είναι τόσο κοφτερό που θα σε προτρέψεις να πιέσεις το αυτοκίνητο στα όρια του.

Πηγή: autotriti.gr