O Max Biaggi κέρδισε με την Aprilia τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή Superbike 2012 κάνοντας ακριβώς ό,τι χρειαζόταν για να θέσει αφήσει δεύτερο το μεγάλο αστέρα της χρονιάς, Tom Sykes. Η διαφορά του μισού βαθμού από το δεύτερο είναι η μικρότερη στην Ιστορία του θεσμού.
Ο συναρπαστικός αγώνας στο Magny Cours της Γαλλίας ξεκίνησε με το ρωμαίο οδηγό να έχει μια διαφορά 30,5 βαθμών από τον Sykes. Η πτώση του όμως στα φρένα στο Α’ σκέλος της ημέρας έθεσε τον Biaggi εκτός αγώνα και έφερε τον Sykes να ελπίζει για τον πρώτο του τίτλο. Η διαφορά είχε μειωθεί στους 14,5 βαθμούς και ο Αμερικανός έπρεπε να κερδίσει τον αγώνα ενώ ο Biaggi να τερματίσει κάτω από την 5η θέση.
Ο πολύπειρος Ιταλός όμως έκανε ακριβώς όσα χρειάζονταν για να εξασφαλίσει τον πολυπόθητο τίτλο. Η απόδοσή του ήταν εμφανώς συγκρατημένη και απόλυτα μελετημένη. Δεν μπήκε σε καμία μάχη και «είχε σαν εφεδρεία και τον Laverty που στην ανάγκη θα του παραχωρούσε τη θέση του.
Ο Sykes από την άλλη, έκανε και αυτός όσα έπρεπε να κάνει για να διατηρήσει τις ελπίδες του. Μπήκε δυνατά στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς και κέρδισε, εμπρός από τον ανεβασμένο Jonathan Rea, περιμένοντας να δει τι θα κάνει ο Biaggi. Τελικά παρά την ολίγο άγευστη απόδοση του Biaggi, τίποτε δεν μειώνει την τεράστια επιτυχία του. Στα 42 του χρόνια κερδίζει τον 2ο τίτλο του, με 5 νίκες μέσα στη χρονιά, 11 βάθρα αλλά μόλις μία pole position.
Από την άλλη ο Tom Sykes ήταν ο κυρίαρχος των pole position για το 2012, καταφέρνοντας να ξεκινήσει 9 φορές (18 από τα 27 σκέλη) από την πρώτη θέση της εκκίνησης. Πέτυχε 4 νίκες, ανέβηκε 13 φορές στο βάθρο τερματίζοντας στους 25 από τους 27 αγώνες της χρονιάς (13 διπλοί και ένας μονός στη Monza που ακυρώθηκε λόγω καιρικών συνθηκών).
Τον πρωταθλητή όμως δεν αναδεικνύουν τα στατιστικά γιατί τότε θα έμπαινε στο παιχνίδι και ο Marco Melandri με την BMW. Ο συμπαθής Marco μαζί με τον αγώνα της Πορτογαλίας έχασε και τις ελπίδες για τον τίτλο, όμως πρόλαβε να είναι στην πρώτη θέση των στατιστικών. Κέρδισε 6 αγώνες (τους περισσότερους), ήταν 5 φορές δεύτερος και κέρδιζε κατά μέσο όρο 16,4 βαθμούς σε κάθε αγώνα που τερμάτιζε – ο Biaggi κέρδισε 14,9 βαθμούς και ο Sykes 14,8…
O Biaggi ξεκίνησε τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς από την 10η θέση, έστριψε την πρώτη στροφή στην ίδια θέση την στιγμή που ο Sykes έφευγε μπροστά για τη δική του αποστολή. Ο Eugene Laverty, συναθλητής του Biaggi, πέρασε κάποια στιγμή εμπρός, όμως ο Sykes δεν είχε άλλα περιθώρια και τίποτε να χάσει, οπότε οδηγώντας και λίγο παράτολμα ξαναπέρασε μπροστά και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος.
Με απόλυτη αφοσίωση στο σκοπό του, ο Biaggi έκανε έναν αγώνα αναμονής, αφήνοντας να περάσουν 5 γύροι μέχρι να περάσει στην 9η θέση, την οποία έχασε και πάλι μετά από λίγο. Οι 5 πρώτοι οδηγοί είχαν ήδη αποσπαστεί, το ένα τέταρτο του αγώνα είχε περάσει και ο Biaggi δεν έδειχνε να ελέγχει το παιχνίδι. Πριν τα παίξει όλα για όλα περίμενε μήπως υπάρξουν εξελίξεις άλλου είδους –και δικαιώθηκε.
Ο Marco Melandri που μέχρι τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς ήταν ο βασικός διεκδικητής του τίτλου, είχε μια πτώση στον 6ο γύρο και παρέσυρε στην εγκατάλειψη μαζί του δύο ακόμη οδηγούς, τον Davide Giugliano και τον Loris Baz.
Έτσι ο Biaggi βρέθηκε ξαφνικά 7ος και σύντομα κέρδισε μία ακόμη θέση όταν ο Leon Haslam έχασε τη γραμμή του στην στροφή Lycee και μέχρι να επιστρέψει στον αγώνα είχε πέσει από την 4η στην 7η θέση.
Το λάθος του Haslam ήταν το πιο καθοριστικό για την έκβαση του πρωταθλήματος, καθώς έκανε ορατή την πολυπόθητη 5η θέση στον Biaggi που μέχρι τότε δεν την έβλεπε ούτε με το κιάλι.
Ο Biaggi άρπαξε την ευκαιρία και ανέβασε πια τον ρυθμό του. Το αποτέλεσμα ήταν να κάνει και ο ίδιος το λάθος στον 8ο γύρο και στην ίδια στροφή (Lycee) να χάσει τη γραμμή του και μαζί μία θέση πέφτοντας 7ος. Τότε φάνηκε η υπεροχή της RSV4 στην ευθεία της πίστας, καθώς εκεί πέρασε ξανά την Althea Ducati του Giugliano στον 13ο γύρο και δύο γύρους αργότερα και τον Checa φτάνοντας πια στην πολυπόθητη 5η θέση.
Μπορεί να τερμάτισε 14 δευτερόλεπτα πίσω από τον Sykes, όμως τίποτε δεν μπορεί να υποβιβάσει τη μεγάλη του επιτυχία. Ο Biaggi κέρδισε τον 2ο τίτλο του στα Superbike και τον 6ο στην καριέρα του σε παγκόσμια πρωταθλήματα (στα 125 και 250cc). H Aprilia επίσης είναι σαφώς ικανοποιημένη κατακτώντας τον τίτλο των κατασκευαστών, εμπρός από την BMW και την Ducati.
Δείτε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το δραματικό και γεμάτο πτώσεις, βρόχινο Α’ σκέλος στο Magny Cours που έδωσε ελπίδες στον Sykes για την κατάκτηση του τίτλου…
Και εδώ το επικό τελευταίο σκέλος του WSBK 2012 που έδωσε τον τίτλο στον Biaggi με τη μικρότερη διαφορά στην Ιστορία…
Τα τελικά αποτελέσματα του πρωταθλήματος WSBK 2012
Θέση Οδηγός Μοτοσυκλέτα Βαθμοί
1 Max Biaggi Aprilia 358
2 Tom Sykes Kawasaki 357,5
3 Marco Melandri BMW 328,5
4 Carlos Checa Ducati 287,5
5 Jonathan Rea Honda 278,5
6 Eugene Laverty Aprilia 263,5
7 Sylvain Guintoli Ducati 213,5
8 Leon Haslam BMW 200
9 Chaz Davies Aprilia 164,5
10 Davide Giugliano Ducati 143
11 Michel Fabrizio BMW 137,5
12 Ayrton Badovini BMW 133
13 Loris Baz Kawasaki 122
14 Leon Camier Suzuki 115,5
15 Jakub Smrz Ducati 92,5
16 Maxime Berger Ducati 92
17 Lorenzo Zanetti Ducati 68
18 Hiroshi Aoyama Honda 61,5
19 John Hopkins Suzuki 44
20 Niccolò Canepa Ducati 42,5
21 David Salom Kawasaki 22
22 Brett McCormick Ducati 19
23 Joan Lascorz Kawasaki 17
24 Claudio Corti Kawasaki 11
25 Norino Brignola BMW 10
26 Leandro Mercado Kawasaki 9
27 Lorenzo Lanzi Ducati 8
28 Matteo Baiocco Ducati 8
29 Alexander Lundh Kawasaki 8
30 Peter Hickman Suzuki 7
31 Bryan Staring Kawasaki 6
32 Alessandro Polita Ducati 4
33 Mark Aitchison BMW 3
34 Joshua Brookes Suzuki 1
Πρωτάθλημα κατασκευαστών 2012
1 Aprilia 444,5
2 BMW 421
3 Ducati 416
4 Kawasaki 397,5
5 Honda 293,5
6 Suzuki 136,5