Με το νέο CR-V η Honda επιδιώκει μία χρυσή τομή, προσπαθώντας να τονώσει τα SUV πλεονεκτήματά του συνδυάζοντάς τα με αστικό οδηγικό προφίλ. Το αποτέλεσμα μας δίνει ένα ολοκληρωμένο crossover, με εντυπωσιακή εμφάνιση.

Το Honda CR-V αποτελεί ένα από τα αρχέτυπα του είδους των SUV. Όπως παραδέχεται και ο υπεύθυνος προγράμματος εξέλιξης του νέου μοντέλου «η πρώτη γενιά του δημιουργήθηκε για να συνενώσει τα καλύτερα από τον κόσμο των επιβατικών αυτοκινήτων και των SUV».

Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει φτάσει αισίως στην 4η γενιά του, ενώ έχει πουλήσει ήδη παγκοσμίως πάνω από 5 εκ. μονάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, το νέο μοντέλο θα προσφέρεται για πρώτη φορά σε εκδόσεις 4×4 και 4×2, ενώ θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Swindon της Μεγάλης Βρετανίας.

Εμφάνιση: Πιο εντυπωσιακό

Το νέο CR-V είναι αναμφίβολα ένα εντυπωσιακό SUV. Εξετάζοντας το μπροστινό μέρος, είναι άμεσα εμφανής η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, που θέλει την ευμεγέθη γρίλια να σβήνει μέσα στα φωτιστικά σώματα.

Κάτω, πλαστικές ενισχύσεις περιτρέχουν όλο το αμάξωμα, με στόχο να ενισχύσουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Όσο για το πίσω μέρος, τα βλέμματα τραβάνε τα φουτουριστικά φώτα και το μικρό παρμπρίζ.

Χώροι: Μικρότερο αλλά πιο ευρύχωρο

Μεταξύ των αλλαγών στην εμφάνιση, περιλαμβάνεται η μετακίνηση του παρμπρίζ κατά 60 χλστ. προς τα εμπρός και η μείωση του χώρου που καταλαμβάνει το καπό. Αυτό έκανε εφικτή την καλύτερη εκτίμηση των ορίων του αμαξώματος από τη θέση του οδηγού, αλλά και την καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου.

Στο εσωτερικό, αυξήθηκε η διαδρομή στις ρυθμίσεις του τιμονιού, αλλά και της ρύθμισης ύψους της θέσης του οδηγού (κατά 10 χλστ.) ώστε να βολεύονται περισσότεροι σωματότυποι οδηγών.

Ωστόσο, η πραγματικά ριζοσπαστική διαφορά είναι ότι, το CR-V έγινε πιο ευρύχωρο, ενώ μίκρυνε εξωτερικά (κατά 5 χλστ. στο μήκος και κατά 3 εκ. στο ύψος).

Αυτό επέτρεψε αύξηση του χώρου αποσκευών κατά 147 λίτρα (με τις πλάτες των πίσω θέσεων πεσμένες), ενώ, με τα καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αυξήθηκε στα 589 λίτρα. Παράλληλα, αυξήθηκε το εσωτερικό μήκος και «κατέβηκε» το κατώφλι φόρτωσης.

Εσωτερικό: Ποιότητα και ευρυχωρία

Στο εσωτερικό του CR-V η Honda προσπάθησε να μεγιστοποιήσει τις αξίες που χαρακτηρίζουν τον υπάρχον μοντέλο. Δηλαδή, την ποιότητα και την ευρυχωρία.

Πραγματικά, η επιλογή των υλικών έχει γίνει προσεκτικά με σκοπό να εξυπηρετηθούν τα γούστα των ευρωπαίων καταναλωτών, ενώ ο σχεδιασμός έχει αναβαθμίσει το αίσθημα της άνεσης στο εσωτερικό.

Χαρακτηριστικός είναι ο τρισδιάστατος σχεδιασμός του ταμπλό, αλλά και το «γκρουπάρισμα» των διακοπτών σε λογικές ομάδες που εξυπηρετούν την εργονομία.

Τέλος, η προσοχή στη λεπτομέρεια της κατασκευής επέτρεψε τον περιορισμό του θορύβου (κατά 3 dB) στο εσωτερικό (σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο).

Κινητήρες: Οικονομικά κυβικά
 

Αναφορικά με τους κινητήρες, η βασική βενζινοκίνητη έκδοση παραμένει στα 2,0 λίτρα, αποδίδοντας ισχύ 155 ίππων και ροπή 182 Nm. Εναλλακτικά, υπάρχει ένας ντίζελ 2,2 i-DTEC, 150 ίππων και 350 Nm ροπής, με κατανάλωση 5,6 λίτρα/ 100 χλμ.

Ωστόσο, την έκπληξη αναμένεται να κάνει ένας νέος πετρελαιοκινητήρας που βρίσκεται στα σκαριά και αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2013.

Πρόκειται για ένα σύνολο 1,6 λίτρων και 120 ίππων, με 300 Nm ροπής και εκπομπές CO2 μόλις 99 γραμμάρια/ χιλιόμετρο, τιμή εξαιρετική αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο και την κατηγορία του αυτοκινήτου. Ο συγκεκριμένος κινητήρας μάλιστα θα συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρόσθιους αλλά και τους τέσσερις τροχούς.

Στον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου συνέβαλε ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (περιορισμένος κατά 6,5% σε σχέση με τον παλιό μοντέλο) αλλά και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Έτσι και εδώ βρίσκουμε, πλέον, το Eco Assist που «μαθαίνει» στον οδηγό να οδηγεί οικονομικά (όπως συμβαίνει και στα υβριδικά της εταιρείας), ενώ το Econ Mode αλλάζει διάφορες παραμέτρους (γκάζι, κλιματισμός) για χαμηλότερη κατανάλωση. Φυσικά, όλα τα CR-V εξοπλίζονται στάνταρ με σύστημα Idle Stop.

Οδική συμπεριφορά: Ασφάλτινη εμπειρία

Από τη σχεδίαση μέχρι το εσωτερικό και την ανάρτηση, το CR-V επιδιώκει να «έρθει» πιο κοντά στην εμπειρία οδήγησης που προσφέρει ένα συμβατικό αυτοκίνητο, όσον αφορά στο δυναμισμό. Με αυξημένη ακαμψία και «ασφάλτινη» ανάρτηση, με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, το έχει επιτύχει.

Με τη βοήθεια παχιών αντιστρεπτικών, το CR-V στέκεται σίγουρα στο δρόμο, το νέο ηλεκτρικό, μεταβλητής υποβοήθησης, σύστημα διεύθυνσης (MA-EPS) προσφέρει καλή πληροφόρηση και μεταφέρει με καλή ακρίβεια τις εντολές, ενώ το νέο σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά από το παλιό.

Σε σχέση με το παλιό σύστημα AWD, το νέο είναι 17% πιο ελαφρύ, και με λιγότερες τριβές κατά 59%, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον περιορισμό της κατανάλωσης.

Σε γενικές γραμμές, το νέο μοντέλο έχει ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά από το παλιό, αλλά και πολύ πιο ραφιναρισμένες αντιδράσεις σε όλα τα επίπεδα.

Πηγή: autotriti.gr