Οι Βρυξέλλες έχουν απίστευτο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Οι οδηγοί της πόλης χρειάζονται διαρκώς καθοδήγηση για να αποφύγουν τα σημεία με την ακινητοποιημένη κυκλοφορία. Ένας μοτοσυκλετιστής τους ενημερώνει διαρκώς, ανελλιπώς, βρέξει χιονίσει. Είναι ένας σταυροφόρος που ζει για να ξεπερνά καθημερινά την πρόκληση της κυκλοφορίας στην βελγική πρωτεύουσα.

Κανείς άλλος δεν μπορεί να ελιχθεί με την ευκινησία του ανάμεσα στις κολώνες των σταματημένων αυτοκινήτων. Δεν έχει φτερά, όχι. Για να κινηθεί σβέλτα ο Σερζ Γκοντφρουά έχει μόνον ένα όπλο. Το μάξι-σκούτερ του.

Οι Βέλγοι οδηγοί τον ξέρουν καλά, οι περισσότεροι όμως με το παρατσούκλι του: ο Σερζ της Εουρόπ Ασιστάνς. Κάθε μέρα η φωνή του μεταδίδει δελτία κυκλοφορίας, ενημερώνει και πληροφορεί τους οδηγούς από τον ραδιοφωνικό σταθμό Vivacité για το που θα συναντήσουν κίνηση και πώς θα την αποφύγουν. Με τις συμβουλές του η ζωή των αυτοκινητιστών στις Βρυξέλλες διευκολύνεται.

Σε συνέντευξή του ο Σερζ δεν διστάζει να διακηρύξει το πάθος του για τα Δίτροχα. Περνάει καθημερινά 6 ώρες πάνω στη σέλα του μεγάλου σκούτερ του, τριγυρίζοντας στους δρόμους των Βρυξελλών, προσφέροντας πολύτιμες πληροφορίες σε όλους τους χρήστες του δρόμου, ακόμα και στις δημόσιες υπηρεσίες!

«Κάνω τη δουλειά αυτή από το 2007 και έχω δει με τα μάτια μου το κυκλοφοριακό πρόβλημα να διογκώνεται, η ταχύτητα της κυκλοφορίας μειώνεται κάθε χρόνο. Η αιτία; Ο αυξανόμενος αριθμός των αυτοκινήτων και το ότι κυκλοφορούν άδεια, με έναν μόνον επιβαίνοντα. Σπάνια θα δεις περισσότερους σε ένα αυτοκίνητο».

Οι Βρυξέλλες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν σαν μοτοσυκλετιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης όπως η Αθήνα, η Ρώμη και η Βαρκελώνη, αλλά το χάσμα τους από τις άλλες πόλεις μειώνεται με γρήγορο ρυθμό.

Ανάμεσα στο 2000 και το 2009, ο στόλος των αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά 4,1%, ενώ οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών έχουν αυξηθεί κατά 45,4% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

«Κατ’ επάγγελμα είμαι δάσκαλος οδήγησης και έχω διακρίνει αύξηση αιτήσεων για δίπλωμα μοτοσυκλέτας τα τελευταία χρόνια. Η κουλτούρα των μηχανοκίνητων δίτροχων αλλάζει. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται στη σχολή μου για να καλυτερέψουν τις συνθήκες μετακίνησής τους μέσα στην πόλη.

Αντίθετα προς τα αυτοκίνητα που κολλάνε ή ακινητοποιούνται στις ώρες αιχμής, τα δίτροχα εξασφαλίζουν αξιόπιστες προβλέψεις για τη διάρκεια μιας διαδρομής και επιπλέον, χώρο για παρκάρισμα».

Παρά τον διαρκώς αυξανόμενο ρόλο των δικύκλων στους δρόμους των Βρυξελλών, ο κύριος Γκοντφρουά δεν διακρίνει βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών αυτοκινήτων.

«Μεγαλύτερη προσοχή των αυτοκινητιστών θα ήταν ευπρόσδεκτη και θα αποφεύγαμε πολλά ατυχήματα». Στο ζήτημα αυτό ο Σερζ επιδοκιμάζει όλες τις καμπάνιες ευαισθητοποίησης των αυτοκινητιστών για την ύπαρξη των μοτοσυκλετιστών.

«Πάντα συμβουλεύω τους νέους οδηγούς να χρησιμοποιούν το μυαλό τους. Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας δυστυχώς δεν εξασφαλίζει ότι δεν θα εμπλακείς ποτέ σε ατύχημα. Κράτα τα μάτια σου ανοιχτά και οδήγα αμυντικά», είναι η συμβουλή του.

Δεν έχει εμπλακεί ποτέ σε ατύχημα, και θεωρεί τα εξελιγμένα συστήματα φρένων χρήσιμα. «Σίγουρα βοηθούν, αλλά δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη σωστή τεχνική και την εμπειρία. Ο κίνδυνος είναι οι αναβάτες να μάθουν να εξαρτώνται από τα συστήματα αυτά και να ξεπερνούν έτσι τα όριά τους».

Δεν είναι μόνον οι οδηγοί των αυτοκινήτων που παρακολουθούν τις ζωντανές ενημερώσεις του. Οι απόψεις του επηρεάζουν και τις τοπικές αρχές, που δείχνουν να λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τις υποδείξεις του, ειδικά για τη βελτίωση των υποδομών.

«Συχνά συμβαίνει, μια μέρα αφότου αναφέρω την ύπαρξη κάποιας λακκούβας ή άλλης ζημιάς στο οδόστρωμα, το πρόβλημα να διορθώνεται. Δεν είμαι βέβαιος πως αιτία της επέμβασης είμαι εγώ, αλλά θα ήταν ωραίο αν συνέβαινε», δηλώνει χαμογελαστός φεύγοντας για να προετοιμάσει το πρόγραμμα της επομένης.