H Honda εργάζεται σε μια απλοποιημένη εκδοχή της αγωνιστικής RC213V του MotoGP. Σκοπός είναι η πώληση της μοτοσυκλέτας στις ομάδες της κατηγορίας CRT, καθώς όλα δείχνουν ότι εκεί εστιάζεται το ενδιαφέρον και το μέλλον του θεσμού.
Το χρονοδιάγραμμα της παραγωγής δεν έχει ξεκαθαριστεί, όμως το αφεντικό του HRC, Shuhei Nakamoto επιβεβαίωσε κατά τον αγώνα του Silverstone ότι οι εργασίες έχουν ξεκινήσει.
Στον ίδιο δεν αρέσει ο χαρακτηρισμός της μοτοσυκλέτας ως CRT. Και προτιμά να λέει ότι: «Είναι μία αγωνιστική παραγωγής». Όταν ρωτήθηκε για τη διάταξη των κυλίνδρων του κινητήρα, ο Nakamoto επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για ένα V4 κι όχι 4κύλινδρο σε σειρά. «Οικονομικότερο όμως. Είναι πιο εύκολο αν χρησιμοποιείς ένα υπάρχον σχέδιο».
Οι βασικές διαφορές θα είναι στο επίπεδο επεξεργασίας των υλικών και τεχνολογίας της μοτοσυκλέτας. «Πιθανά θα χρησιμοποιεί ένα κοινό κιβώτιο ταχυτήτων. Και ακόμη εξετάζουμε αν θα διαθέτει πνευματικές βαλβίδες», δήλωσε ο Nakamoto.
Η επιλογή της χρήσης πνευματικών βαλβίδων δεν εξαρτάται από την επιβολή περιορισμού στροφών στα MotoGP, συνέχισε ο Nakamoto. «Ο κόφτης στροφών δεν είναι καθορσιτικός. Οι πνευματικές βαλβίδες προσφέρουν άλλα πλεονεκτήματα, όπως ο ακρίβεια στην κίνηση των βαλβίδων, η δυνατότητα χρήσης πιο άγριων εκκεντροφόρων, ενώ μπορούν να ακολουθήσουν πιο εύκολα εκκεντροφόρους που δημιουργούν μεγαλύτερο βύθισμα στις βαλβίδων».
Για το πότε θα μπει σε παραγωγή ήταν λακωνικός. «Σύντομα», ήταν η απάντηση. «Γνωρίζω πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό, αλλά δεν μπορώ να το ανακοινώσω».
Η παραγωγή μιας ρέπλικα της Honda RC213V με στόχο τα CRT, αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού στην κατηγορία. Η επιστροφή στην γκάμα μιας εταιρείας αγωνιστικών μοντέλων παραγωγής ήταν πολύ διαδεδομένη στο παρελθόν.
Μοντέλα όπως τα Yamaha TZ, Suzuki RG και Honda RS αποτελούσαν τη μοναδική επιλογή των αγωνιζομένων ανά την υφήλιο, ακόμη και για ομάδες που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας.
Ο πρόεδρος της FIM, Vito Ippolito επαναλαμβάνει σε κάθε ευκαιρία ότι αυτό που χρειάζονται οι αγώνες είναι «πρωτότυπα παραγωγής». Ένα αγωνιστικό όπως ήταν παλαιότερα τα TZ με τα οποία ο ίδιος έτρεχε το 1970 και το ’80.
Η Aprilia ART είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως υποφέρουν από πλευράς αξιοπιστίας, παρότι είναι φτιαγμένα για να ανασκευάζονται σε κάθε αγώνα. Ο Max Biaggi χρησιμοποίησε 28 κινητήρες κατά τη διάρκεια του 2011 στο WSBK, αριθμός που αναλογεί σε κάτι περισσότερο από δύο κινητήρες ανά αγώνα.
Αντίστοιχα ο Randy de Puniet που συμμετέχει με ART στο MotoGP έχει 12 κινητήρες για 18 αγωνιστικά Σαββατοκύριακα. Κάτι που σημαίνει ότι οι κινητήρες της ΑRΤ του θα πρέπει να έχουν την τριπλάσια αντοχή από τους προδιαγραφών WSBK κινητήρες της RSV4 του Biaggi.
Η Honda μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που απέκτησε από τον κινητήρα της RC213V που αποτελεί πρότυπο αξιοπιστίας ήδη, ώστε να εξασφαλίσει ότι ο κινητήρας της θα είναι ταυτόχρονα και δυνατός και επαρκώς αξιόπιστος.
Η μοτοσυκλέτα καθώς θα βασίζεται σε αυτές που τρέχουν σήμερα οι Casey Stoner και Dani Pedrosa, αναμένεται να είναι αισθητά πιο ανταγωνιστική από το σημερινό στόλο των CRT, παρότι θα χρησιμοποιηθεί χαμηλότερου επιπέδου τεχνολογία.
Η μοτοσυκλέτα θα συνεργάζεται καλύτερα με τα ελαστικά της Bridgestone, καθώς τα «γνωρίζει» καλύτερα μια εργοστασιακή ομάδα που τα δουλεύει ήδη όλη τη σεζόν.
Η τιμή θα είναι κατά τι χαμηλότερη από το ένα εκατομμύριο ευρώ στο οποίο αναμένεται να ανέλθουν οι τιμές στα πιο εξελιγμένα CRT. Η διαθεσιμότητα εργοστασιακών πρωτοτύπων για τις δορυφορικές ομάδες είναι περιορισμένη. Τα εργοστάσια αποφεύγουν την παραγωγή μεγάλου αριθμού, καθώς το κόστος της υποστήριξης μιας δορυφορικής ομάδας με εργοστασιακό πρωτότυπο είναι πολύ υψηλό.
Έτσι, μια έκδοση CRT της RC213V θα είχε μεγάλη ζήτηση. Όμως το γεγονός ότι η Honda είναι διατεθειμένη να παράξει μια τέτοια μοτοσυκλέτα και να τη διαθέσει στις ομάδες CRT, θα μπορούσε να σημαίνει ότι ο κανονισμός των Claiming Rule (CR-T) θα πάψει να ισχύει.
Τα μέλη του συνδέσμου κατασκευαστών, διαπίστωσαν ότι οι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν υπό τους κανόνες της κατηγορίας CRT δεν αποτελούν απειλή για την κυριαρχία τους στο MotoGP, οπότε δεν έχουν να φοβηθούν από την κατάργηση των περιοριστικών κανόνων που διέπουν την κατηγορία.
Το προφανές «ασυμβίβαστο» όπου μια εταιρεία διαθέτει έναν κινητήρα σε άλλο κατασκευαστή, κάνει το ενδεχόμενο κατασκευής μιας CRT, ακόμη πιο δελεαστικό για μια εταιρεία σαν την Honda. Η ομάδα θα έχει μια ολόκληρη Honda και όχι μόνο έναν κινητήρα.
Το HRC θα έχει υπό τον πλήρη έλεγχό του σε ποιον θα πουληθούν οι μοτοσυκλέτες, ενώ μετά το τέλος της χρονιάς που θα βγουν προς πώληση, η τεχνολογία που θα έχει χρησιμοποιηθεί θα είναι ήδη ξεπερασμένη, ώστε να είναι αποδεκτή η κατάληξη της μοτοσυκλέτας σε κάποιον ανταγωνιστή.
Περισσότερες λεπτομέρειες για τη μοτοσυκλέτα αναμένονται στο κοντινό μέλλον. Όσο για την ημερομηνία παραγωγής, κάθε ένας μπορεί να κάνει τις δικές του ερμηνείες στο «soon» που λακωνικά απάντησε στο σχετικό ερώτημα ο Nakamoto-san.
Όπως κι αν έχει, αν θέλουν να μην χαθεί το τρένο της επόμενης σεζόν, η μοτοσυκλέτα θα πρέπει να είναι έτοιμη το φθινόπωρο και να είναι σε θέση να δοκιμαστεί τουλάχιστον πριν τη Valencia στις αρχές Νοεμβρίου.