Ναι, είναι αλήθεια: η Honda δουλεύει πολύ εντατικά πάνω σε μια απλοποιημένη βερσιόν της RC213V MotoGP, προκειμένου να την πουλήσει σαν CRT σε Ομάδες από την ερχόμενη σεζόν.
Όπως έγραψε ο Thomas Baujard, του γαλλικού Moto Journal, οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν ήδη προχωρήσει αρκετά στην εξέλιξη της RC213V παραγωγής που θα φορά μια φθηνότερη και λιγότερο ισχυρή έκδοση του κινητήρα V4. Ωστόσο δεν υπάρχει ακόμα καθορισμένη ημερομηνία παρουσίασης.
Το είχε αφήσει να του ξεφύγει μέσα από τα δόντια πριν 12 μέρες σε συνέντευξή του, ο boss του HRC, Shuhei Nakamoto. Είχε πει επί λέξει : «Αν η Honda φτιάξει μοτοσυκλέτα CRT, θα είναι οπωσδήποτε ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από κάθε Moto2. Οι δυνατότητες των CRT δεν είναι αυτές που βλέπουμε τώρα και θα θέλαμε να το αποδείξουμε…»
Σύμφωνα με τα όσα άφησε να διαρρεύσουν ο ίδιος, η μοτοσυκλέτα δεν θα είναι μια CRT αλλά μια «αγωνιστική παραγωγής»! Με δεδομένο ότι όλες οι αγωνιστικές τελικά υπακούουν σε κάποιους κανονισμούς και ακόμα, με το ότι ο κανονισμός σήμερα προάγει τις νόρμες των CRT, ασφαλώς η μοτοσυκλέτα είναι μια CRT. Εκτός κι αν οι της Honda γνωρίζουν κάτι παραπάνω για το αύριο και για τα όσα προετοιμάζονται –πράγμα βέβαια καθόλου απίθανο. Πάμε για κατάργηση της κατηγορίας CRT ;
Ο Nakamoto επιβεβαίωσε ότι η νέα αγωνιστική θα φοράει τον ίδιο κινητήρα V4 –με άλλες προδιαγραφές φυσικά, ώστε να κοστίζει πολύ λιγότερο. «Είναι αντίγραφο της RC213, αλλά φθηνότερη. Κάτι που γίνεται εύκολα, όταν βασίζεται σε ήδη υπάρχουσα μοτοσυκλέτα».
Η μεγάλη τους διαφορά θα έγκειται φυσικά στο της επίπεδο τεχνολογίας. «Θα φορά το στάνταρ κιβώτιο. Κι ακόμα δεν έχουμε αποφασίσει αν θα φορά πνευματικές βαλβίδες. Η χρήση τους δεν εξαρτάται από το αν θα επιβληθεί όριο στροφών στα MotoGP. Το όριο είναι άσχετο».
Η χρήση των αεροκινούμενων βαλβίδων προσφέρει άλλα πλεονεκτήματα, όπως η πολύ ακριβέστερη ρύθμιση του χρονισμού τους και η χρήση πιο άγριων εκκεντροφόρων, καθώς μπορούν πολύ σωστότερα να ακολουθήσουν ένα ακραίο προφίλ, εξήγησε.
Στην ερώτηση πότε θα περάσει στην παραγωγή η νέα αγωνιστική, ο Nakamoto απάντησε με ένα αόριστο «σύντομα» και τίποτα περισσότερο.
Η εμφάνιση ενός RC213V replica αλλάζει πιθανότατα τις ισορροπίες στα CRT και την προοπτική για όλη την υποκατηγορία. Η επιστροφή των production racer όπως ήταν παλιότερα τα Yamaha ΤΖ, Suzuki RG και Honda RS ήταν ο διακαής πόθος της Dorna και σίγουρα κάποιων από τις ομάδες που ήδη συμμετέχουν στα MotoGP.
Η κίνηση κάθε άλλο παρά εκπλήσσει. Η πορεία των GP είναι ξεκάθαρα προς την επιστροφή των πρωτοτύπων παραγωγής. Το είχε πει σε συνέντευξή του το 2010 ο πρόεδρος της FIM, Vitto Ipolitto. Έτσι, παρουσιάζοντας η Aprilia την ART για την κατηγορία CRT, έκανε τρομερή εξυπηρέτηση στην FIM και την Dorna, καθώς έτσι αυξήθηκε η πίεση προς τα μεγάλα εργοστάσια να δεχτούν τις νέες μορφές αγώνων. Να δούμε τι θα πάρει ως αντάλλαγμα.
Βέβαια οι κινητήρες των Aprilia έχουν πρόβλημα αξιοπιστίας. Απλούστατα, έχουν σχεδιαστεί για να ανακατασκευάζονται πολύ συχνά. Ο Biaggi πέρσι χρησιμοποίησε 28 κινητήρες όλη τη σεζόν, πράγμα που σημαίνει 2 κινητήρες κάθε αγωνιστικό σαββατοκύριακο. Τώρα οι Randy de Puniet και Σία πρέπει να αρκεστούν σε 12 κινητήρες για 18 αγώνες! Δηλαδή απαιτείται από τον V4 της Aprilia να αντέχει τριπλάσια χιλιόμετρα! Πολύ δύσκολο.
Αντίθετα η Honda (και αύριο και η Yamaha) μπορεί να αντλήσει από την εμπειρία της με την RC213V που ήδη αποτελεί πρότυπο αξιοπιστίας. Καθώς θα είναι βασισμένη στην καθαρόαιμη, η παραγωγής θα είναι εξαρχής πολύ πιο ανταγωνιστική από τις υπάρχουσες CRT.
Είναι επίσης πιθανόν να ταιριάζει πολύ περισσότερο και στα ενιαία ελαστικά της Bridgestone, οπότε αν η τιμή είναι λογική -κάτω από ένα εκατομμύριο ευρώ για τη σεζόν- προβλέπουμε αυξημένη ζήτηση.
Γιατί αν δεν παρουσιαστεί μέχρι τον Αύγουστο ή Σεπτέμβριο η νέα μοτοσυκλέτα, το 2013 πρέπει να θεωρείται χαμένη χρονιά. Οπότε πιστεύουμε ότι μέχρι το Φθινόπωρο θα έχουμε την γνωριμία της.