Όταν ένα από τα πιο δημοφιλή και ανατρεπτικά μικρομεσαία περνάει στην 9η γενιά του, τότε ο ανταγωνισμός της κατηγορίας του έχει κάθε λόγο να προβληματίζεται.
Αν ισχυριστεί κάποιος ότι δεν ανακαλεί αμέσως στο νου το Honda Civic, βασιζόμενος στις αναμνήσεις που έχει από την 8η γενιά του αυτοκινήτου, τότε ή λέει ψέματα ή πραγματικά δεν έχει ιδέα από αυτοκίνητο. Γιατί το να μην έχεις προσέξει ένα μοντέλο που τόλμησε να ανατρέψει τόσο πολύ τα σχεδιαστικά και χωροταξικά δεδομένα της κατηγορίας του είναι μάλλον απίθανο. Η νέα γενιά του μοντέλου εξελισσόταν για 4 χρόνια, οπότε το να μιλήσει κανείς για απλή αναβάθμιση είναι προσβλητικό. Ωστόσο, καθώς η βάση της προηγούμενης γενιάς ήταν τόσο επιτυχημένη, κατέστη πολύ δύσκολο το σχίσμα. Έτσι εδώ έχουμε να κάνουμε μ’ ένα Civic αλλαγμένο σε όλα, που αποπνέει ωριμότητα, πείθοντας με τη μεστή κατασκευή του.
Εντούτοις, το νέο μοντέλο έχει να αντιμετωπίσει ένα σκληρό ανταγωνισμό που έρχεται «οπλισμένος» σε όλα τα επίπεδα, με τεχνολογική ανωτερότητα, ασφάλεια, άνεση, κινητήρια υπεροχή και, τέλος πάντως, ολοκληρωμένες απαντήσεις για όλα. Απέναντι στην ατμοσφαιρική έκδοση 1,4 του νέου μοντέλου βρίσκουμε το πρωτοπόρο στις πωλήσεις Opel Astra, με το turbo μοτέρ 1,4 των 120 ίππων, αλλά και τη βασική TSI έκδοση των 85 ίππων του καθιερωμένου VW Golf. Τη λίγκα συμπληρώνουν το δημοφιλές Toyota Auris 1,33, αλλά και το αξιόλογο, πρόσφατα αναβαθμισμένο, Peugeot 308 1,4.
Εμφάνιση: To Civic παραμένει το πιο εντυπωσιακό
Μπορεί να μην προκαλεί τα ίδια ακραία συναισθήματα με το μοντέλο της 8ης γενιάς, αλλά η σχεδίαση του νέου Civic παραμένει ενδιαφέρουσα και ξεχωριστή. Εδώ τη δουλειά του εντυπωσιασμού εξυπηρετούν τα ανάγλυφα πίσω φώτα, τα LED ημέρας, αλλά και η κουπέ εντύπωση που προκαλεί το προφίλ.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, το σύνολο αποτελεί ένα από τα πιο αεροδυναμικά παραδείγματα της κατηγορίας με τον αντίστοιχο συντελεστή να έχει κατέβει στο 0,27. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Civic είναι το δεύτερο μακρύτερο μετά το Astra, απόρροια της επιμήκυνσης κατά 3 εκατοστά από το παλιό μοντέλο, ενώ παραμένει το πιο χαμηλό μοντέλο του συγκριτικού. Εντυπωσιακή είναι και η σχεδίαση του Astra, που ασπάζεται τα σχεδιαστικά τερτίπια της νεότερης γενιάς Opel, με εντυπωσιακές γραμμές στο προφίλ και πληθωρικά φωτιστικά.
Το Golf παραμένει, σε πείσμα των καιρών, προσηλωμένο στη συντηρητική αισθητική, ένα χαρακτηριστικό που του επιτρέπει, ωστόσο, αναγνωρισιμότητα, αλλά και δεν το εμποδίζει να βγάζει προς τα έξω την αίσθηση της στιβαρότητας που έχει γίνει τόσο αρεστή στο ευρύ κοινό. Το 308, ασπαζόμενο την αισθητική της Peugeot που έχει αρχίσει σιγά – σιγά να ξεπερνιέται από τα νέα μοντέλα (βλ. 208) αποτελεί ένα καλό παράδειγμα κομψού understatement.
Στη μετά facelift εποχή του, ξεχωρίζουν το σιρίτια από LED στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα που φρεσκάρουν την εμφάνιση. Τέλος, το Auris δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας στη σχεδίαση του, η οποία όμως, μετά από 5 χρόνια και ένα ελαφρύ face lift, έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις των αγοραστών.
Πηγή: autotriti.gr