Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας στο MotoGP επιβεβαίωσε ότι δέχθηκε προσφορά από την Honda για την επόμενη χρονιά και την απέρριψε.
O παγκόσμιος πρωταθλητής του 2010 εξέπληξε τον κόσμο του MotoGP όταν ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα την υπογραφή συμβολαίου με τη Yamaha για τα δύο επόμενα χρόνια.
Η παράταση της συνεργασίας δεν ήταν η έκπληξη στην υπόθεση, όμως η χρονική στιγμή σίγουρα ήταν. Μια τόσο πρόωση ανακοίνωση συμφωνίας αποτελεί πρώτη είδηση ειδικά όταν μιλάμε για τον Lorenzo που εύλογα πρόκειται για τον πολυτιμότερο οδηγό, μετά την απόφαση του Casey Stoner να αποσυρθεί στο τέλος της χρονιάς.
Οι περισσότεροι προέβλεπαν ότι με την αποχώρηση του Stoner θα υπήρχε έντονο μαρκάρισμα από την Honda για να εξασφαλίσει τον Lorenzo. O ίδιος ο Ισπανός μάλιστα δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ότι δέχθηκε μια προσφορά από το HRC.
Στον σχολιασμό της ανανέωσης με την Yamaha ξεκίνησε λέγοντας: «Όπως ξέρετε υπέγραψα με την Yamaha για δύο ακόμη χρόνια και είμαι πραγματικά χαρούμενος που μένω σε αυτή την εταιρεία».
«Όπως φαντάζεστε ήταν μια δύσκολη απόφαση αυτή τη χρονική στιγμή. Είχα και μια προσφορά από άλλη εταιρεία, την Honda, και η απόφαση ήταν πολύ δύσκολη. Τελικά άκουσα τι έλεγε η καρδιά μου και η καρδιά μου έλεγε Yamaha».
Συνέχισε αστειευόμενος: «Περίμενα ότι μπορεί ο Stoner να άλλαζε την απόφασή του και να συνέχιζε με τη Honda για ένα χρόνο ακόμη. Έτσι άφησα τη θέση ελεύθερη για τον Casey».
Και το ποσό του συμβολαίου; «Οι οδηγοί ποτέ δεν μιλάνε για χρήματα. Και δεν θα γίνω εγώ ο πρώτος!», απάντησε χαμογελώντας.
Σε συνέχεια των εξελίξεων και της ανανέωσης του συμβολαίου του Lorenzo, ο Livio Suppo της Honda είπε ότι η πρώτη προτεραιότητα τώρα είναι να διατηρήσουν στην ομάδα το Dani Pedrosa.
Ο αντικαταστάτης του Stoner στην εργοστασιακή ομάδα παραμένει άγνωστος παρότι ένας άλλος Ισπανός, ο αστέρας της Moto2, Marc Marquez, είναι ο προφανής υποψήφιος. Αρκεί να καταργηθεί ο κανονισμός για τους νεοεισερχόμενους στην κατηγορία MotoGP οδηγούς που ορίζει ότι οι rookies πάνε υποχρεωτικά πρώτα σε δορυφορικές ομάδες.
Ο Lorenzo έχει κερδίσει τους 4 από τους 6 αγώνες της χρονιάς και έχει έρθει δεύτερος στους άλλους δύο. Είναι πρώτος στη βαθμολογία με διαφορά 25 βαθμών ήδη από τον Stoner και 39 από τον Pedrosa.
Με τέτοια εντυπωσιακή πορεία, την απαράμιλλη σταθερότητα και τη μαχητικότητα του Lorenzo πολύ δύσκολα θα ρίσκαρε κανείς σήμερα να κάνει πρόβλεψη για οποιονδήποτε άλλον οδηγό στη θέση του πρωταθλητή του 2012. Ειδικά όταν δεν έχει ακόμη στα χέρια του το «υπερόπλο» που περιμένει από τη Yamaha.
Στο Silverstone δεν χρησιμοποίησε το νέο κινητήρα που δοκίμασε μία εβδομάδα νωρίτερα στη Βαρκελώνη γιατί δεν βρήκε κάποια ουσιαστική διαφορά στην απόδοση, όπως είχε ζητήσει.
Τον περιμένει όμως καθώς του λείπει λίγη δύναμη ακόμη σε σχέση με τα Honda. Του βγήκε ελαφρώς η «γλώσσα» στον αγώνα, όμως τα κατάφερε περίφημα και αυτό ενισχύει ακόμη περισσότερο την υποψηφιότητά του για το πρωτάθλημα του 2012.
Ο Jorge Lorenzo είναι με τη Yamaha από την πρώτη ημέρα που ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία το 2008 και έκτοτε έχει δικαιώσει όσους τον επέλεξαν και πάνω απ’ όλους τον Lin Jarvis.
O Stefan Bradl (LCR Honda) και ο Bradley Smith (Tech 3 Yamaha) είναι οι μόνοι άλλοι οδηγοί που έχουν στα χέρια τους ένα συμβόλαιο για το 2013 στο MotoGP.
Το σημαντικότερο πάντως σε όλο αυτό τον αναβρασμό των μεταγραφών, είναι ότι παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, των ελαστικών και των ηλεκτρονικών συστημάτων, αυτός που έχει την μεγαλύτερη αξία παραμένει πάντα ο οδηγός. Όσο καλή κι αν είναι μια μοτοσυκλέτα, εξαρτάται από το επίπεδο του οδηγού αν θα χαντακωθεί ή αν θα στεφθεί πρωταθλήτρια…