Το νέο Focus ST προορίζεται για παγκόσμια καριέρα. Κατασκευάζεται στη Γερμανία και στις ΗΠΑ και θα κυκλοφορήσει σε 40 χώρες συνολικά.
Διατηρεί στο έπακρο τη φιλοσοφία του μοντέλου 2005, παρότι διαφέρει από εκείνο στα μηχανικά μέρη. Πρόκειται για ένα αυθεντικά σπορ μοντέλο που όμως δεν θυσιάζει την άνεση στην καθημερινή χρήση.
Πρώτον, ο κινητήρας έχει χάσει έναν κύλινδρο και 500 κυβικά εκατοστά. Αντί του 5κύλινδρου των 2.5 λίτρων προέλευσης Volvo, το νέο ST φορά τον δίλιτρο, 4κύλινδρο Ecoboost, ο οποίος χάρη στο turbo αποδίδει 250 ίππους, 25 περισσότερους από τον προηγούμενο. Μιλάμε δηλαδή για αύξηση της δύναμης κατά 10% με παράλληλη – σύμφωνα με τις τιμές της Ford – μείωση της κατανάλωσης κατά 20%.
Το κιβώτιο είναι μηχανικό 6 σχέσεων, οι αναρτήσεις έχουν χαμηλώσει κατά 1 εκατοστό και φορούν σκληρότερα αμορτισέρ και αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ ειδικά για το Focus ST η Ford έφτιαξε ένα εντελώς νέο τιμόνι με κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος.
Το νέο Focus ST διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με πεντάθυρο και στέισον αμάξωμα, αντί σε τρίθυρο όπως θα περίμενε κανείς.
Θα ξεχωρίζει στο δρόμο από τα κοινά Focus χάρη σε δύο αποκλειστικούς χρωματισμούς, το μπλε ηλεκτρίκ και το περλέ κίτρινο, χάρη στους αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών που φορούν Good Year Eagle F1, στην κυψελωτή γρίλια εμπρός, την αεροτομή πίσω και το εντυπωσιακό τελικό της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα.
Εσωτερικά, το ST διαθέτει εντυπωσιακό σαλόνι Recaro με φινίρισμα στο χρώμα του αμαξώματος, σπορ τιμόνι, έξτρα όργανα στο κέντρο και αλουμινένια πεντάλ.
Οι επιδόσεις του Focus ST είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Οι εργοστασιακές τιμές που δίνει η Ford (248 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και 6,5” για επιτάχυνση 0-100), κάθε άλλο παρά τρομακτικές αποδεικνύονται στο δρόμο, όπου το «γυμνασμένο» Focus στέκεται θαυμάσια, συνδυάζοντας συναρπαστική αίσθηση σε ειδικές διαδρομές και χαρακτήρα υψηλού τουρισμού στον αυτοκινητόδρομο.
Πηγή: 4troxoi.gr