Σε ισχύ μπαίνει σήμερα στη Γερμανία η πρώτη απαγόρευση κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων, και η αρχή γίνεται από το Αμβούργο. Αφορά κυρίως φορτηγά άνω των 7,5 τόνων και οχήματα προγενέστερα της κατηγορίας Euro 6. Το μέτρο προσελκύει το ενδιαφέρον του διεθνούς Τύπου, έχει ωστόσο προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις από φορείς που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητά του.
Η απόφαση ελήφθη από τις αρχές προκειμένου να περιοριστεί η μόλυνση του αέρα στην πόλη, η οποία σε αρκετές περιοχές της έχει υπερβεί τα όρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση, και θα εφαρμοστεί στοχευμένα, όπου διαπιστώνεται η μεγαλύτερη επιβάρυνση, όπως εξηγεί το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Η Greenpeace επέκρινε το μέτρο, χαρακτηρίζοντάς το «καθαρά συμβολικό». Ο εκπρόσωπός της Νίκλας Σίνερλ από τη μια επαίνεσε την απόφαση, κάνοντας λόγο για την πρώτη απόπειρα τοπικής κυβέρνησης να προστατεύσει τους πολίτες της από τις «δηλητηριώδεις εκπομπές (των καυσαερίων του) πετρελαίου», όμως ταυτόχρονα διαμαρτυρήθηκε κάνοντας λόγο για «καθαρά συμβολική πολιτική», η οποία είναι ανεπαρκής στην προσπάθεια αντιμετώπισης της μόλυνσης του αέρα των αστικών κέντρων. «Το να κάνουμε μερικές εκατοντάδες μέτρα δρόμων πιο καθαρά δεν λύνει το πρόβλημα» εξήγησε και ζήτησε να εφαρμοστεί πολιτική προώθησης της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και του ποδηλάτου.
Πριν από λίγες ημέρες, το Ανώτατο Ομοσπονδιακό Διοικητικό Δικαστήριο αποφάσισε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας ανήκει στην δικαιοδοσία του κάθε Δήμου, αφήνοντας έτσι στην τοπική αυτοδιοίκηση την ευθύνη για τη λήψη ανάλογων αποφάσεων. Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έχει δεσμευτεί να λάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές καυσαερίων, προκειμένου η Γερμανία να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
Ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει μηνύσει το Βερολίνο, το οποίο, αν κριθεί ένοχο, αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων πολλών εκατομμυρίων ευρώ.