O Shuei Nakamoto, αντιπρόεδρος του HRC, μεταγράφηκε στη Μοτοσυκλέτα από την
ομάδα της Honda Formula 1 και κατάφερε να αντιστρέψει την πορεία της εταιρείας
στα MotoGP.
Οι τολμηρές κινήσεις του έφεραν σύντομα τον τίτλο στην πολυνίκη ομάδα του
πρωταθλήματος. Η πρόσληψη του Livio Suppo, κρίσιμων μηχανικών από αντίπαλες
ομάδες, ειδικά προγραμματιστών από την Yamaha και τελικά του ίδιου του Casey
Stoner, συνέστησαν την στρατηγική που απέφερε τη νίκη.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο gpOne ο Nakamoto μίλησε ανοιχτά για τους
Stoner, Lorenzo, Rossi και το σκληρό μπρα ντε φέρ που παίζεται στο παρασκήνιο
αυτήν την εποχή μεταξύ των Dorna και HRC. Στο παρελθόν η Honda έκανε συχνά
εντυπωσιακές κινήσεις. Εχει έρθει η ώρα για μία ακόμα…
Δήλωσε λοιπόν μεταξύ άλλων ο Nakamoto-san.
Για την αποχώρηση του Stoner.
Από τα τέλη της περσινής περιόδου έλεγε ότι θα ήθελε να σταματήσει φέτος.
Προσπαθήσαμε να τον πείσουμε να μείνει με διάφορες προτάσεις, αλλά αποτύχαμε.
Πιστεύω ότι η απόφασή του οφείλεται σε κάποιο είδους burn-out. Αγωνίζεται
στην Ευρώπη από τα δεκατέσσερά του, και έφτασε ως την κορυφή μόνον με την
υποστήριξη της οικογένειάς του. Είμαι σίγουρος ότι έζησε υπό μεγάλη πίεση για
πολλά χρόνια.
Επίσης μπορεί να είναι πολύ γρήγορος, αλλά ελάχιστα διπλωματικός. Η Dorna
προσπαθεί σε συνεννόηση με τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών (MSMA) για την
επιβίωση των MotoGP στη δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία.Του Casey δεν
του αρέσει ο τρόπος που διεξάγεται πλέον το πρωτάθλημα –όμως τώρα αυτή είναι η
πραγματικότητα.
Για το πως οδηγεί ο Stoner.
Ο Casey είναι μια ιδιοφυΐα. Δεν έχω δει ποτέ μου αναβάτη να οδηγεί όπως
αυτός. Εχω ζητήσει από τους μηχανικούς μας να δουλέψουν πιο σκληρά, για να
ανταποκριθούν στο επίπεδο του Casey. Μάς έχει βοηθήσει πολύ στην εξέλιξη των
ηλεκτρονικών συστημάτων, επειδή ακριβώς δεν του αρέσουν.
Αρχικά οι μηχανικοί μας ανησυχούσαν ότι αν αφήναμε τον Casey να οδηγήσει
όπως θέλει, τα λάστιχα δεν θα άντεχαν όλον τον αγώνα. Όμως τελικά ο Casey
ελέγχει μόνος του την ολίσθηση και τη φθορά των ελαστικών. Η βέλτιστη επιτάχυνση
επιτυγχάνεται με μια ολίσθηση του ελαστικού κατά 10%.
Για να την πετύχουμε εμείς, πρέπει να ρυθμίσουμε το σύστημα traction-control
στο ανάλογο επίπεδο. Στην περίπτωση του Casey το ρυθμίζουμε στο 20% και
εκείνος ελέγχει τη μοτοσυκλέτα χωρίς να το χρησιμοποιεί. Ωστόσο το διάγραμμα της
επιτάχυνσης που καταγράφει ο υπολογιστής όταν οδηγεί ο Casey, είναι τέλειο. Με
άλλα λόγια κάνει ό,τι και ο υπολογιστής, αλλά με το σώμα του.
Πέρσι είχαμε τρεις αναβάτες, τον Casey, τον Dani και τον Dovizioso. Ο Dovi
χρησιμοποιούσε το traction control στο μέγιστο. Ο Dani μόνον σαν βοήθημα στις
οδηγικές του ικανότητες. Ο Casey το χρησιμοποίησε λιγότερο από όλους.
Για τον Lorenzo.
Έχω ήδη μιλήσει με τον μάνατζερ του Jorge, στην Βαρκελώνη. Αυτός ζήτησε να με
δει. Όχι για διαπραγματεύεσεις, αλλά για να γνωριστούμε. Είναι λογικό να συναντάς
κάποιον, όταν ζητά να σε δει.Ο Valentino δεν με έχει καλέσει, γι’ αυτό δεν τον έχω
συναντήσει.
Και βέβαια θα μιλήσω σύντομα με τον Dani. Για τον Valentino δεν υπάρχει
περίπτωση να επιστρέψει στην εργοστασιακή ομάδα, αλλά μπορεί να συζητήσει με
δορυφορικές ομάδες της Honda, αν το θέλει… Νομίζω ότι μπορεί να φέρει κάποιον
μεγάλο χορηγό, οπότε πολλές ομάδες θα τον καλοδέχονταν.
Για την υποθετική Dream Team των Jorge και Marquez.
Χα, χα, χα! Αυτή δεν είναι dream team. Αλλά οι Dani, Jorge, Valentino και Marquez,
αυτή μπορεί να είναι μια dream team! Ο Dani είναι πολύ γρήγορος οδηγός, ο Jorge
είναι δυνατός οδηγός. Είναι πολύ καλοί και οι δύο.
Φέτος λόγω εξόδων εξέλιξης της νέας μοτοσυκλέτας δεν μπορέσαμε να
υποστηρίξουμε 3 αναβάτες, αλλά του χρόνου γιατί όχι; Δεν είναι απαραίτητο για τον
Mark να έρθει στην εργοστασιακή ομάδα. Μπορούμε να τον υποστηρίξουμε και σε
μια δορυφορική, όπως τον Simoncelli.
Για τους νέους κανονισμούς του 2013.
Εχουν σχεδόν οριστικοποιηθεί και θα τους ανακοινώσουμε σύντομα. Δεν πειράζει
που θα εφαρμοστούν τόσο γρήγορα, διότι δεν είναι τεχνικοί κανονισμοί, οπότε δεν
χρειάζεται να προχωρήσουμε σε τεχνικές αλλαγές.
Όμως οι αλλαγές του 2014/2015 είναι άλλο πράγμα. Δεν μπορούμε να δεχτούμε την
εφαρμογή τους από το 2014. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πάψουμε να στηρίζουμε το
πρωτάθλημα. Επίσης δεν θέλουμε μεγάλες αλλαγές. Αν αναγκαστούμε να κινηθούμε
προς την κατεύθυνση των CRT, θα αποχωρήσουμε. Αυτό το ξεκαθαρίσαμε στην
Dorna.
Όπως και νά ‘χει, δεν νομίζω ότι οι πραγματικές δυνατότητες των CRT είναι αυτές
που βλέπουμε τώρα και θα θέλαμε να το αποδείξουμε. Σήμερα σε κάποιες πίστες οι
κορυφαίοι αναβάτες Moto2 είναι ταχύτεροι από τους πιο αργούς των CRT και αυτό
είναι απαράδεκτο. Αν η Honda φτιάξει μοτοσυκλέτα CRT, θα είναι οπωσδήποτε ένα
δευτερόλεπτο ταχύτερη από κάθε Moto2 (με τους ίδιους αναβάτες βέβαια).
Για τη νέα μοτοσυκλέτα MotoGP της Suzuki.
Δεν είναι CRT, είναι ένα κανονικό πρωτότυπο. Μοιάζει με GSX-R πράγμα που θα
προωθήσει τις πωλήσεις της μοτοσυκλέτας παραγωγής, όμως είναι ένα καθαρόαιμο
πρωτότυπο MotoGP.
Για το υψηλό κόστος των δίσκων από ανθρακονήματα.
Το να απαγορευτούν είναι ανοησία. Δεν μπορούμε να κάνουμε υποχωρήσεις στο
ζήτημα της ασφάλειας. Πρέπει να βρούμε τρόπο να κάνουμε την τεχνολογία τους
φθηνότερη.
Για τη σούζα του Dani που ίσως του κόστισε τον αγώνα στην Καταλωνία.
Συνήθως το σύστημα ελέγχου wheelie-control επεμβαίνει αυτόματα, αλλά στην
περίπτωση του Dani στην Catalunya, κάτι συμέβη, κάποιο πατινάρισμα ή γλίστρημα
και το σύστημα δεν λειτούργησε σωστά.
Για το πρόβλημα ελαστικών του Casey στην Καταλωνία.
Εξαιτίας της πρωινής βροχής, η θερμοκρασία της πίστας είχε μειωθεί σχεδόν στα
επίπεδα των FP1, όταν είχαμε χρησιμοποιήσει τις μαλακές γόμες. Οπότε θα έπρεπε
και στον αγώνα να χρησιμοποιήσουμε τη μαλακή γόμα αντί της σκληρής. Οι χρόνοι
του στον αγώνα ήταν πολύ αργοί, ακόμα και στο 1.44…
Όμως ο Casey δεν έκανε τέτοιους χρόνους στα δοκιμαστικά της Παρασκευής και του
Σαββάτου. Τώρα ο Jorge προηγείται κατά 20 βαθμούς αλλά έχουμε κάνει μόλις 5
αγώνες και απομένουν 13. Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα και είναι πολύ νωρίς για να
ανησυχεί κανείς.