Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη τεχνική για τις πτώσεις; Μπορεί να κάνει κάτι ο οδηγός ώστε τουλάχιστον να περιορίσει τις συνέπειες; Η απάντηση είναι και ναι και όχι. Ναι, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις, αν η πτώση εξελίσσεται ομαλά. Και, όχι, δεν υπάρχει γενικός κανόνας που να έχει ισχύ πάντα.
Ποιος θα ήταν πιο κατάλληλος να μιλήσει για τον προτιμότερο τρόπο να πέφτεις, από τους οδηγούς των grand prix; Που πέρα από τη δυναμική τους παρουσία στις πίστες έκαναν δύο πολύ σημαντικές δουλειές:
Εξέλισσαν τις μοτοσυκλέτες ώστε να φτάσουμε στα σημερινά επίπεδα και ταυτόχρονα εξέλισσαν τα μέσα για την προστασία του αναβάτη, τις φόρμες που φορούν πια όλοι, οδηγοί αγώνων και ιδιώτες.
Από αυτούς ποιος θα ήταν πιο εύστοχος σε αυτά που έχει να πει από τον αξέχαστο Barry Sheene; Φαίνεται ότι ο Barry είχε μια ιδιαίτερη σχέση με τις πτώσεις και στο βίντεο που ακλουθεί, αυτό συζητά με τον Wayne Gardner.
Πάντα ρεαλιστής, ο Barry αναγνωρίζει ότι απλά το να αφήνεις τη μοτοσυκλέτα να φύγει και να ελπίζεις για το λιγότερο κακό, είναι η μόνη τεχνική που δούλεψε για τον ίδιο.
Με δεδομένο ότι ο Barry είχε περισσότερο μέταλλο στο σώμα του από μια… μάντρα ανακύκλωσης αυτοκινήτων, μάλλον αυτός δεν μοιάζει και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος τελικά.
Στο βίντεο, οδηγοί όπως ο Eddie Lawson, ο Niall Mackenzie, ο Kevin Schwantz και ο Randy Mamola δίνουν τη δική τους άποψη για το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος. Να διαχειριστείς εκείνες τις φρικιαστικές στιγμές που ακολουθούν τη διαπίστωση ότι «πέφτεις».
Μπορεί να έχουν περάσει 20 χρόνια, όμως οι πτώσεις παραμένουν ίδιες ως προς την αιτία και την εξέλιξή τους. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, το high side είναι ο τρόμος όλων ανεξαιρέτως. Αρκεί να δει μερικές από τις πιο βαριές προσγειώσεις για να καταλάβει κανείς ότι οι οδηγοί των Grand Prix μοτοσυκλέτας είναι από διαφορετική στόφα φτιαγμένοι…
O Niall Mackenzie δηλώνει «πάντα αφήνω τη μοτοσυκλέτα να φύγει. Δεν έχει νόημα να την κρατάς και μπορεί να τραυματιστείς περισσότερο».
Αντίθετα ο Randy Mamola λέει ότι «η αντίδρασή μου είναι να κρατώ τη μοτοσυκλέτα αν και αυτό δεν είναι πάντα το σωστό. Εξαρτάται από το είδος της πτώσης…»
Ο Eddie Lawson πιστεύει ότι «παρότι όλοι λένε να μείνεις χαλαρός και ήρεμος, για εμένα κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Όταν πέφτω σηκώνω τα μάτια μου και κοιτώ πού θα καταλήξω μήπως και μπορέσω να αποφύγω κάτι».
Για τον Kevin Schwantz τα πράγματα είναι πιο ελεγχόμενα. «Προσπαθώ να ελέγξω την πτώση και πάνω απ’ όλα δεν προσπαθώ να σηκωθώ όταν νομίζω ότι έχω σταματήσει, γιατί τότε τραυματίζεσαι (επειδή δεν έχεις σταματήσει ακόμη εντελώς)».
Τελικά αν και ο παράγοντας τύχη είναι πιο ισχυρός στην πτώση, ο οδηγός έχει ακόμη κάποια περιθώρια κάποιες φορές ώστε να κάνει την πτώση πιο ανώδυνη.
Απολαύστε το βίντεο όπου οι ήρωες αυτοί του παρελθόντος μιλάνε για το πάντα επίκαιρο θέμα της πτώσης…