Η Kia αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Rio GT-Line στο κοινό, πριν το επίσημο ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2018.

Το Rio είναι το τελευταίο στη σειρά μοντέλο που διατίθεται στην έκδοση  GT-Line, μετά από τα μοντέλα Sportage, Picanto και Sorento GT-Line.

Το GT-Line διατίθεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης και διακρίνεται για τη νέα του σπορ εμφάνιση μέσα και έξω, αντλώντας έμπνευση από τη σειρά των μοντέλων «GT» της Kia, όπως το cee’d GT και το Optima GT.

Το Rio GT-Line εφοδιάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρων T-GDi της Kia(με υπερσυμπιεστή  άμεσου ψεκασμού), ο οποίος προσφέρει άμεση επιτάχυνση, γεγονός που οφείλεται και στη μείωση  του βάρους του.

Σχεδίαση

Η εξωτερική σχεδίαση του 5θυρου μοντέλου συνδυάζει νέα στιλιστικά χαρακτηριστικά όπως είναι  η μαύρη χρωμιωμένη γυαλιστερή μάσκα σε σχήμα  «tiger-nose», οι μοναδικές ζάντες αλουμινίου GT-Line 17 ιντσών και οι προβολείς ομίχλης LED «σε σχήμα παγοκύβων», όπως αυτοί  του cee’d GT και του pro_cee’d GT. Ο εξωτερικός σχεδιασμός ολοκληρώνεται με τις  δύο απολήξεις της εξάτμισης ,τα LED φώτα ημέρας, τη χρωμιωμένη επένδυση παραθύρων και τη μαύρη αεροτομή οροφής.

Το εσωτερικό συνδυάζει το μοντέρνο στιλ και την εργονομία του Rio με μια σειρά από χαρακτηριστικά GT-Line, δημιουργώντας μια καμπίνα που ταιριάζει με τις σπορ πινελιές του εξωτερικού. Τα τελειώματα των καθισμάτων είναι σε μαύρο συνθετικό δέρμα και ύφασμα με γκρίζα αντίθεση, ενώ το νέο δερμάτινο τιμόνι είναι σε σχήμα D(flat bottom).

Κινητήρας

Το Rio GT Line χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο κινητήρα T-GDi 1.0 λίτρων, που  συνδυάζει απόδοση 100 ή 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή  172 Nm  που είναι διαθέσιμη από 1.500 έως 4.000 στροφές/λεπτό (για το 120 ίππων) και κατανάλωση 4,7λτ/100 χλμ, με εκπομπές CO2 107γρ/χλμ.

Το μοντέλο θα διατίθεται επίσης με βενζινοκινητήρες MPΙ 1.2 ή 1.4 λίτρων και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων από το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Τεχνολογία και ασφάλεια

Το Rio GT-Line είναι εφοδιασμένο με πολλά χαρακτηριστικά όπως πεντάλ αλουμινίου και προβολείς bi-projection,  με φώτα στροφής τα οποία φωτίζουν τις  γωνίες καθώς ο οδηγός γυρίζει το τιμόνι.

Η  μεγάλη  και εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών με υψηλής εμφάνισης γραφικά προσφέρει ευκολία ρυθμίσεων κατά τη διάρκεια της πλοήγησης και πλήρη διασύνδεση στο πρότυπο των Apple Car Play  και Android Auto ενώ  διαθέτει και κάμερα οπισθοπορείας.

Το νέο Rio είναι το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της κατηγορίας Β που έχει κατασκευάσει ποτέ η Kia, διαθέτει κατασκευή από υψηλής αντοχής χάλυβα(Advanced High-Strength Steel – AHSS) και έξι αερόσακους που προσφέρονται στον  στάνταρ εξοπλισμό (μπροστινοί, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας).

Έχει αποσπάσει τη μέγιστη διάκριση των 5 αστέρων του Euro NCAP, όταν  εξοπλίζεται προαιρετικά με  τεχνολογία ADAS και FCA(σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με αναγνώριση πεζών. Το σύστημα FCA του Rio χρησιμοποιεί ένα   ραντάρ μεγάλης εμβέλειας για την ανίχνευση πιθανών συγκρούσεων με άλλα οχήματα ή πεζούς  το οποίο συνδυάζεται με το LDW( προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας). Το LKAS – Lane Keeping Assist θα είναι επίσης διαθέσιμο στους αγοραστές από το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Το Rio GT-Line διατίθεται επίσης με το νέο σύστημα προειδοποίησης  των οδηγών (DAW) , το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τους οδηγούς οι οποίοι δεν μπορούν να συγκεντρωθούν στιγμιαία στην οδήγηση ή  βρίσκονται σε κατάσταση   υπνηλίας.

Το σπορ Rio διατίθεται ήδη προς παραγγελία στην ελληνική αγορά με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται το Μάρτιο. Από άποψη εξοπλισμού η έκδοση GT line τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του Rio, καθώς περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Οι τιμές πώλησης (με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια) έχουν οριστεί στις 14.990€ για το 100 ίππων και στις 15.990€ για το 120 ίππων, ενώ συνοδεύεται  με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της εταιρείας για 150.000 χλμ.

Νίκος Τσάδαρης