Το νέο Skoda Citigo έχει όλα τα προσόντα που αναζητά κανείς από ένα αυτοκίνητο πόλης. Είναι ευέλικτο, οικονομικό σε κατανάλωση, ευρύχωρο ακόμη και για τέσσερις επιβάτες, ενώ στο δρόμο ολοκληρωμένο και ασφαλές.
Το μικρότερο μοντέλο της Skoda και έβδομο στην γκάμα της ίσως να είναι και το πιο σημαντικό. Και όχι επειδή υιοθετεί νέο λογότυπο ή παίζει σημαντικό ρόλο στη νέα στρατηγική της, δηλαδή μέχρι το 2018 να πουλάει 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά επειδή για πρώτη φορά η τσέχικη εταιρεία «κατεβαίνει» στην μίνι κατηγορία. Μια κατηγορία που, κακά τα ψέματα λόγω και των συνθηκών της εποχής, συνεχώς αυξάνει τα μερίδιά της (όχι μόνο σε Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη) και φιλοξενεί ολοένα και περισσότερα μοντέλα.
Στην προκειμένη περίπτωση, το Citigo, είναι «αδελφό» μοντέλο με τα Volkswagen Up! και Seat Mii, όμως καταφέρνει εν μέρει να διαφοροποιείται. Τουλάχιστον όσον αφορά στην εξωτερική του εμφάνιση και κυρίως στο μπροστινό μέρος. Εκεί διακρίνονται το νέο λογότυπο της Skoda που πλέον κάθεται μόνο του στο καπό και όχι στη μάσκα, τα φανάρια και η λεπτή γρίλια.
Στο πλάι τα αμάξωμα έχει καθαρές γραμμές και επίπεδες κυρίως επιφάνειες, ενώ πιο πίσω ξεχωρίζουν τα όμορφα φωτιστικά σώματα. Μάλιστα για πρώτη φορά το όνομα της εταιρείας αναγράφεται με γράμματα. Σε γενικές γραμμές το Skoda Citigo είναι ένα ευχάριστο και νεανικό στη σχεδίαση, όχημα πόλης.
Στο εσωτερικό από την άλλη η σχεδίαση είναι πιο λιτή, όχι όμως και απλοϊκή. Γίνεται πιο ευχάριστη βέβαια εφόσον επιλεχθεί η διχρωμία στο ταμπλό. Πάντως, τα πλαστικά φαίνονται ποιοτικά και έχουν καλή συναρμογή. Αυτό, ωστόσο, που περισσότερο κερδίζει τον υποψήφιο αγοραστή, είναι η ευρυχωρία. Γιατί μπορεί το Citigo να έχει μόλις 3,56 μέτρα μήκος και πλάτος 1,64μ., όμως στην καμπίνα κάθονται με πολύ άνεση -για τα δεδομένα της κατηγορίας- τέσσερις ενήλικες. Σε αυτό συμβάλλει και το «μακρύ» μεταξόνιο των 2,42 μέτρων. Μάλιστα, στην περίπτωση του 5θυρου είναι εύκολη και η πρόσβασή τους πίσω.
Επίσης, ο χώρος αποσκευών (251 έως 951 λίτρα) είναι κορυφαίος για την κατηγορία, πλεονέκτημα σε ένα αυτοκίνητο πόλης που για κάποιους ίσως να μην είναι το δεύτερο ή τρίτο, αλλά το πρώτο όχημα της οικογένειας.
Τέλος, καλή είναι η εργονομία στο σύνολο με αρκετές θήκες και γάντζους για να στερεώσεις μικροπράγματα. Βέβαια, σε κάποια σημεία η προσπάθεια για μείωση του κόστους κατασκευής είναι φανερή, όπως τα πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν και διαθέτει διακόπτες για τα μπροστά ηλεκτρικά, έναν σε κάθε πόρτα. Με τον καιρό ωστόσο, το πιθανότερο ο ιδιοκτήτης να συνηθίσει σε αυτές τις ελλείψεις.
Άλλωστε, το Citigo είναι ένα αυτοκίνητο κυρίως για μέσα στην πόλη. Που σημαίνει, ότι πριν την άνεση, την πολυτέλεια ή τις επιδόσεις αυτό που αναζητά κάποιος είναι η οικονομία και η ευελιξία. Το τελευταίο είναι δεδομένο χάρη στις κόμπακτ διαστάσεις του και το μικρό κύκλο στροφής. Για το πρώτο φροντίζει ο 1.000άρης 3κύλινδρος των 60 ή 75 ίππων ανάλογα με την έκδοση. Καταναλώνει 4,5 και 4,7 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα, και κινεί με άνεση το μίνι της Skoda.
Βέβαια, με τον «βασικό» των 60 ίππων, μην ψάχνετε για επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 14,4 και 13,2 δλ.). Θα δυσκολευτεί να προσπεράσει σε μικρή ανηφοριά, ενώ στο φανάρι θα σε αφήσουν πίσω. Αυτό είναι λογικό μιας και ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για να είναι οικονομικός. Και εκεί τα καταφέρνει. Μάλιστα, αν και 3κύλινδρος είναι ήσυχος και χωρίς κραδασμούς. Εξίσου σημαντικό πλεονέκτημα.
Έτσι, το μόνο που μένει για να ολοκληρωθεί επιτυχώς το παζλ είναι το μοντέλο να είναι ασφαλές και ολοκληρωμένο στο δρόμο. Τουλάχιστον για το πεδίο που καλείται να περάσει τη περισσότερη ζωή του. Το Citigo είναι άνετο αφού η ανάρτηση αποσβένει τις περισσότερες ανωμαλίες, η ποιότητα κύλισης καλή, το πλαίσιο στιβαρό, ενώ σε οδήγηση εκτός πόλης, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελεγχόμενες, το τιμόνι επαρκές σε πληροφόρηση και τα περιθώρια πρόσφυσης μεγαλύτερα από όσο περιμένει ο οδηγός. Το Citigo είναι φτιαγμένο για την πόλη, όμως και εκτός αυτής τα καταφέρνει περίφημα.
Το σημαντικότερο ίσως χαρακτηριστικό του Citigo είναι η ασφάλεια που προσφέρει. Μαζί με το ABS, τους πλευρικούς (θώρακος – κεφαλής) αερόσακους και τη βάση καθισμάτων Isofix, το Skoda Citigo θα διατίθεται προαιρετικά με ESP σε συνδυασμό με το καινοτόμο σύστημα City Safe Drive. Αυτό λειτουργεί σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα και μπορεί μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα, αν ο οδηγός δεν πατήσει έγκαιρα φρένο και κριθεί ότι επίκειται σύγκρουση. Το σύστημα City Safe Drive φροντίζει μέχρι και να φρενάρει τελείως το όχημα σε ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Στη χώρα μας το Skoda Citigo θα έρθει αρχές καλοκαιριού ως 3θυρο και στη συνέχεια ως 5θυρο σε τιμές ωστόσο που ακόμη δεν έχουν οριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία.
Πηγή: autotriti.gr