Η Skoda Fabia αποκτά νέο ενδιαφέρον χάρη στη super οικονομική και χωρίς τέλη κυκλοφορίας έκδοση πετρελαίου 1,2 ΤDI, που δείχνει να είναι το αντίδοτο στις αυξήσεις των καυσίμων.
Η Skoda Fabia βρίσκεται στο αγοραστικό προσκήνιο εδώ και αρκετό καιρό. Η νέα έκδοση πετρελαίου 1,2 TDI δίνει νέο ενδιαφέρον για το μικρό μοντέλο της Skoda, που μοιράζεται τα μηχανικά μέρη με το VW Polo και το SEAT Ibiza. Η οπτική διαφοροποίηση στο μετριοπαθές σχεδιαστικά αμάξωμα έρχεται μόνο από το λογότυπο TDI στο πίσω δεξιά μέρος του αυτοκινήτου.
Ταξιδιάρα ψυχή
Η σταθερότητα που παρουσιάζει το αυτοκίνητο στις ευθείες είναι πολύ καλή, δίχως να φοβίζει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες. Χάρη στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή και θεωρητικά μπορεί να φτάσει πάνω από 1.180 χλμ.! Μόνο ο θόρυβος από τον κινητήρα θα ενοχλήσει κάπως στις υψηλές στροφές.
Σταθερότητα εμφανίζει η Fabia και όταν κινείται σε διαδρομές με στροφές, με την υποστροφή να είναι περιορισμένη ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι. Το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση διαθέτει καλό βάρος και ακρίβεια, δεν έχει όμως την ιδανική αίσθηση. Σε ό,τι αφορά στο φρενάρισμα, εξαιρετικά αποτελέσματα δείχνουν μετρήσεις σχετικά με την απόσταση ακινητοποίησης.
To πιο προσιτό πετρελαιοκίνητο Skoda
Η Fabia με τον 1,2 TDI κινητήρα των 75 ίππων είναι το πιο προσιτό πετρελαιοκίνητο μοντέλο της μάρκας κοστίζοντας με έκπτωση 13.820 ευρώ και με καλό εξοπλισμό (έκδοση Ambiente). Μπορεί σε σχέση με μια βενζινοκίνητη Fabia, η τιμή αυτή να είναι αυξημένη από 2.100 (1,2 TSI 85 PS και 1,4 16V 85PS) έως 3.130 ευρώ (1,2 ΗΤPI 70 PS), όμως από τη μια η μειωμένη κατανάλωση του 3κυλίνδρου TDI και από την άλλη, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.), αντισταθμίζουν μέρος της διαφοράς στην τιμή.
Αν μάλιστα κάποιος γράφει περισσότερα από 20.000 χλμ. ετησίως, το αντιστάθμισμα στην τιμή καλύπτεται εξ ολοκλήρου σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Κινητήρας: Δεν πίνει, δεν χρεώνει (τέλη)
Κάτω από το καπό της Fabia 1,2 TDI, είναι τοποθετημένος ο γνωστός 3κύλινδρος κινητήρας πετρελαίου του VW Group. Πρόκειται για ένα 12βάλβιδο σύνολο των 1,2 λίτρων, που αποδίδει 75 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 180 Nm στις 2.000 σ.α.λ.
Το μηχανικό αυτό σύνολο ικανοποιεί περισσότερο με την απόδοσή του πάνω από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας του, αλλά οι επιδόσεις που προσδίδει κρίνονται μέτριες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Όταν πιεστεί, παράγει αρκετό θόρυβο, αλλά μεγάλο του ατού είναι η οικονομία καυσίμου (3,8 λτ./100 χλμ).
Πηγή: autotriti.gr