Το 2012 είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τη SEAT, αφού ήρθε η στιγμή, η ισπανική μάρκα να ξεκινήσει την «επίθεση» της, λανσάροντας και παρουσιάζοντας 5 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα!

Νέο SEAT Toledo

Το όνομα Toledo επιστρέφει, έπειτα από δύο χρόνια στη γκάμα της SEAT, ώστε να συνοδεύσει το νέο σεντάν της μάρκας. Και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Toledo η οποία, λόγω κυρίως του ριζοσπαστικού αμαξώματός της, απέτυχε εμπορικά, το νέο μοντέλο φαίνεται ότι έχει όλα τα φόντα για να διαγράψει μια πολύ καλή πορεία.

Το πρώτο του μεγάλο πλεονέκτημα αναμένεται να είναι η άκρως εντυπωσιακή σχεδίασή του, η οποία θα διακρίνεται για τις επιθετικές και πολύ μοντέρνες γραμμές της.

Σχεδίαση για φίλημα!

Βασισμένη λοιπόν στη σχεδίαση του πρωτότυπου IBL της περσινής έκθεσης της Φρανκφούρτης, η παρουσία του νέου Toledo -όπως δείχνουν και οι κατασκοπευτικές φωτογραφίες, θα είναι εντελώς διαφορετική από το παρελθόν. Αξίζει να προσεχθεί για παράδειγμα το εμπρόσθιο τμήμα, το οποίο θα φέρει ένα έντονα κεκλιμένο καπό, στο άκρο του οποίου εφάπτονται μακρόστενα φωτιστικά με λαμπτήρες LED, που δείχνουν ως συνέχεια της γρίλιας της μάσκας. Αντίστοιχη είναι και η σχεδίαση του προφυλακτήρα, η οποία θα συμβάλλει και αυτή στην επιθετικότητα του σχήματος.

Στο πλάι, εντύπωση προκαλούν οι έντονες οριζόντιες νευρώσεις, με την ανώτερη εξ αυτών να καταλήγει στο πίσω τμήμα και πάνω στα εντελώς νέα φωτιστικά που διαθέτουν αντίστοιχη σχεδίαση με τα μπροστινά. Ο τρίτος πίσω όγκος από την πλευρά του, δείχνει ως φυσική συνέχεια του αμαξώματος και σε συνδυασμό με την ήπια κλίση της πίσω κολόνας, παραπέμπει στα νεότερα 4θυρα κουπέ.

Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα

Η 4η γενιά Toledo θα βασιστεί πάνω στο νέο προσθιοκίνητο δάπεδο του ομίλου VW, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για το χτίσιμο μιας σειράς ακόμη νέων μοντέλων (π.χ. νέα Audi A3/VW Golf/SEAT Leon, νέο VW Passat κ.λπ.). Το δάπεδο αυτό χαρακτηρίζεται για τη συμβολή του στη συνολική μείωση του βάρους του κάθε αυτοκινήτου, χωρίς να χάνει σε ακαμψία. Στους κινητήρες, οι TSI θα είναι και πάλι οι πρωταγωνιστές στους βενζινοκινητήρες, ενώ οι TDI των 1,6 και 2,0 λτ. θα ορίσουν τη γκάμα των diesel.

Νέο Leon

Το SEAT Leon θα είναι το τελευταίο νέο της φετινής χρονιάς για τη μάρκα, αφού θα παρουσιαστεί στα τέλη του έτους. Αναμένεται να είναι ένα πολύ εντυπωσιακό μικρομεσαίο που θα βασιστεί και αυτό στη νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα του ομίλου VW.

SEAT Mii

Η SEAT επιστρέφει στην κατηγορία των μίνι ύστερα από μια 8ετία, όταν και τελείωσε η εμπορική πορεία του Arosa. Και το νέο Mii είναι το μοντέλο εκείνο που φιλοδοξεί να φέρει τη μάρκα ψηλά στην κατηγορία. Το αυτοκίνητο αποτελεί το αδελφό μοντέλο του πρόσφατα λανσαρισμένου VW up!, διαθέτοντας σχεδιαστικά, περισσότερο αισθητικό ταμπεραμέντο έναντι του πιο συντηρητικού up!.

Χαρακτηριστικά είναι τα μπροστινά φώτα που έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, ενώ εξίσου γωνιώδης είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους. Στο εσωτερικό, η αισθητική είναι λιτή, αλλά όχι απλοϊκή, αφού η βάση δίνεται στην ευκολία χρήσης και στη σωστή εργονομία. Ο χώρος αποσκευών από την πλευρά του, έχει μεγάλη χωρητικότητα 251 λίτρων.

Αρχικά μόνο 3θυρο, έπειτα και 5θυρο

Ως τώρα, η SEAT μας έχει δείξει μόνο το 3θυρο Mii. Όμως, είναι δεδομένο ότι, μέχρι τα τέλη του έτους θα υπάρξει και 5θυρη έκδοση για το νέο της μοντέλο, η οποία θα ενισχύσει την πρακτικότητά του. Η εκδοχή αυτή θα είναι ελαφρώς μακρύτερη από την 3θυρη προσφέροντας ελαφρώς περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Βέβαια, ίσως εδώ το πορτ-μπαγκάζ είναι ελαφρώς μικρότερο και πιθανότατα δεν θα έχει τον ίδιο, μεγάλο για την κατηγορία όγκο του 3θυρου.

Με νέο κινητήρα 1,0 λίτρου

Με δύο εκδοχές ισχύος ενός νέου 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα 1,0 λίτρου θα έρθει το Mii, στοχεύοντας κυρίως στην οικονομία κίνησης. Οι εκδοχές αυτές θα έχουν ισχύ 60 και 75 ίππων, ενώ δεν αναμένεται να εκπέμπουν πάνω από 97 γρ./χλμ. CO2, εφόσον εξοπλίζονται με το πακέτο Ecomotive (Start&Stop, ανάκτηση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα αλλά και ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης).

Επίσης, η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπερνά τα 4,2 λτ./100 χλμ., τιμή που χωρίς το πακέτο Ecomotive θα φτάνει τα 4,5 και 4,7 λτ./χλμ. αντίστοιχα για κάθε ιπποδύναμη.

Ανανεωμένο SEAT Ibiza

Το SEAT Ibiza 4ης γενιάς υποβάλλεται σε μια αισθητική ανανέωση, αποκτώντας κυρίως ένα νέο εμπρόσθιο τμήμα που το κάνει λίγο πιο δυναμικό και παράλληλα, το φέρνει στα ίδια αισθητικά χαρακτηριστικά του νέου Mii. Σύμφωνα με όσα μας φαίνονται στις πρώτες φωτογραφίες, το ανανεωμένο Ibiza ενσωματώνει ένα νέο εμπρόσθιο προφυλακτήρα με μεγαλύτερους προβολείς ομίχλης, αλλά και πιο επιθετικά φωτιστικά.

Ραφιναρισμένη είναι και η γρίλια της μάσκας, ενώ επανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας. Στο εσωτερικό, η SEAT ανακοινώνει αλλαγές στα χειριστήρια του κλιματισμού, στον πίνακα οργάνων και στις επενδύσεις, χωρίς πάντως να έχει κυκλοφορήσει κάποια φωτογραφία.

Πιο οικολογικοί οι diesel

Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων, η SEAT δεν προχώρησε σε αλλαγές, με αποτέλεσμα να παραμείνουν τα μοτέρ 1,2, 1,2 TSI και 1,4 TSI χωρίς διαφορές σε ισχύ, από 70 έως 150 ίππους. Από την άλλη πλευρά, οι diesel έρχονται με κάποιες βελτιώσεις, ώστε να προσφέρουν ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ, η περίπτωση του 1,2 TDI, ο οποίος στην έκδοση E-Ecomotive καταναλώνει μόνο 3,4 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 89 γρ. CO2 ανά χλμ.

Στην Ελλάδα θα έρθει το Μάρτιο.

Νέο SEAT SUV

Η πρόθεση της «μαμάς» VW να αποκτήσει και η SEAT ένα SUV είναι δεδομένη, όμως το όλο θέμα κολλούσε στο ποιόν αυτού του μοντέλου. Και εάν αρχικά, μέσω του 3πορτου πρωτοτύπου Tribu του 2007, η SEAT είχε δείξει το πού θα πορευτεί, στην πορεία τα πράγματα άλλαξαν και πλέον το πρωτότυπο IBX της περσινής έκθεσης της Γενεύης είναι αυτό πάνω στο οποίο θα χτιστεί το νέο μοντέλο.

Με βάση αυτό λοιπόν, φαίνεται ότι το νέο SUV θα αποκτήσει μια πολύ μοντέρνα εμφάνιση που θα το φέρει κοντά και στα Crossover. Η ηλεκτρικά επεξεργασμένη, κατασκοπευτική φωτογραφία, αποκαλύπτει ότι στο αμάξωμα του κυρίαρχες θα είναι οι έντονες γραμμές και νευρώσεις. Παράλληλα, ιδιαίτερα μοντέρνα θα είναι τα εμπρόσθια φωτιστικά – που θα φέρουν και λαμπτήρες LED, διαθέτοντας τριγωνικό σχήμα. Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι, οι γυάλινες επιφάνειες καταλαμβάνουν μικρό χώρο από το υπόλοιπο αμάξωμα, ώστε να συμβάλλουν με τη σειρά τους στο γενικότερο δυναμισμό του σχήματος.

Οι TDI και TSI στο προσκήνιο

Από πλευράς κινητήρων, είναι δεδομένο ότι, το νέο SEAT SUV θα λάβει τους TSI από 1,4 λίτρα και πάνω της μάρκας, αλλά και τους TDI των 1,6 και 2,0 λίτρων. Επίσης, θεωρείται σίγουρο ότι, θα προσφέρεται σε επιλογή δικίνητης και τετρακίνητης εκδοχής. Η έκπληξη είναι πιθανό να γίνει με ένα οικολογικό σύστημα το οποίο θα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα που θα κινεί το όχημα για 45 περίπου χιλιόμετρα, ενώ από εκεί και πέρα θα μπαίνει σε λειτουργία ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης, αυξάνοντας την αυτονομία κίνησης.

Πηγή: autotriti.gr