Αν και σύμφωνα με το μνημόνιο, η απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών έπρεπε να ισχύσει από 1/1/2011, η πολιτεία ακόμη δεν έχει θεσπίσει τους κατάλληλους νόμους και η νέα παράταση είναι γεγονός.
Στο τελικό σχέδιο της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που εγκρίθηκε από το πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο δεν συμπεριληφθήκαν τελικά –μεταξύ άλλων- οι τελικές ρυθμίσεις που αφορούσαν στο άνοιγμα του επαγγέλματος των φορτηγών ΔΧ.
Παρά τις απαιτήσεις της τρόικας που κάνουν λόγο για πλήρη απελευθέρωση των Μεταφορών από 1/1/2012, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε οριστικά μόνο για την παράταση του μέτρου της απόσυρσης για τα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά έως το τέλος του 2012 (σε ότι αφορά στον κλάδο της αυτοκίνησης γενικότερα).
Η ψήφιση της σχετική τροπολογίες που ουσιαστικά επισπεύδει την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μετατέθηκε για αργότερα με το τέχνασμα πως όταν τελικά κατατεθεί και ψηφιστεί η σχετική τροπολογία, η ισχύς της θα είναι αναδρομική (από τις αρχές του έτους)!
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως τόσο η σχετική τροπολογία, όσο και η αντίστοιχη κοινή υπουργική απόφαση που θα καθορίζει το ύψος του παραβόλου που θα πρέπει να καταβάλλουν οι μεταφορικές εταιρείες για την απόκτηση νέας άδειας φορτηγού ή βυτιοφόρου, μετατίθενται χρονικά για τον Φεβρουάριο.
Με τους εκπροσώπους του κλάδου να πιέσουν τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών για θέσπιση ενός όσο το δυνατόν υψηλότερου παράβολου για την απόκτηση νέας άδειας και την τρόικα να περιμένει την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου, είναι απορίας άξιο γιατί τα στελέχη της κυβέρνησης αποφεύγουν να λάβουν οριστικές αποφάσεις.
Πηγή: autotritipro.gr