Ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της 2ης γενιάς του Mitsubishi Space Star (κατασκευάζεται στην Ταϋλάνδη), η οικογένεια του μοντέλου συμπληρώθηκε με τη χρήση ενός 3κύλινρου κινητήρα 1.0 λίτρου με σύστημα Auto Stop & Go.
Το μοντέλο είναι ήδη στην Ελλάδα και διατίθεται από την Αφοί Σαρακάκης (Εισαγωγέας της φίρμας), που αυτές τις μέρες οργανώνει μικρές συγκεντρώσεις των ανθρώπων του ειδικού τύπου, προκειμένου να γνωρίσουν από κοντά ένα από τα καθαρόαιμα αυτοκίνητα πόλης της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, θα πρέπει να πούμε ότι το Space Star (που παρουσιάσαμε από αυτήν εδώ την ενότητα πριν ένα χρόνο με τον κινητήρα των 1200 κ.εκ.), είναι ένα από τα μοντέλα που ανήκουν στο φιλόδοξο πρόγραμμα «Global Small» που ξεκίνησε από την Mitsubishi το 2009.
Εξελίχθηκε για να πληροί τις απαιτήσεις ενός συγκεκριμένου γκρουπ παγκόσμιων πελατών οι οποίοι όπου κι αν βρίσκονται, σε ώριμες ή αναδυόμενες αγορές, αναζητούν τον ίδιο συνδυασμό ευρυχωρίας, απόδοσης καυσίμου/εκπομπών ρύπων και λειτουργικού κόστους, ενώ παράλληλα απορρίπτουν τους μηχανολογικούς περιορισμούς των λεγόμενων προϊόντων ‘χαμηλού κόστους’.
Πεντάθυρο, με μήκος 3,795 μ., έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και πέντε άτομα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει (σε σχέση με το 1200) κατά 70 λίτρα (σύνολο 235).
Το κλασικό στην όψη αμάξωμα (σε 5 διαθέσιμους χρωματισμούς) ανήκει στο όριο της κατηγορίας Β (της μεγαλύτερης με 37% στην ελληνική αγορά), διαθέτει άριστη αεροδυναμική (Cd 0.27) και μέσω μιας στρατηγικής προσεκτικής διαχείρισης βάρους, βελτιστοποίησης δομής και εκτενούς χρήσης ατσαλιού υψηλής αντοχής σε όλη τη δομή, ζυγίζει μόλις 845 κιλά.
Εσωτερικά, παρά τα σκληρά πλαστικά, κυριαρχεί η αίσθηση της ποιότητας και απλότητας, όπως ακριβώς πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο πόλης.
Η επένδυση των καθισμάτων, το νέο τιμόνι, η κομψή σχεδίαση του πίνακα οργάνων με λευκό φωτισμό, ο πίνακας ελέγχου συστήματος κλιματισμού, οι θήκες για μικροαντικείμενα και ο κρυφός υποδαπέδιος θάλαμος κάτω από το χώρο αποσκευών, είναι μερικά από τα στοιχεία που επισημάναμε σε αυτή την πρώτη μας επαφή με το 1000άρη Space Star.
Κινητήρια μονάδα του μικρού Mitsubishi ο 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 999 κ.εκ. με σύστημα start/stop και απόδοση 71 ίππους στις 6.000 στροφές, αποδίδει ψηλά (5.000 στροφές) την ροπή των 8,97 χγρμ. και συνδυάζεται με ένα νέο μικρό σε διαστάσεις και ελαφρύ κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, που χρειάζεται πολύ λιγότερο λιπαντικό από τα συνήθη κιβώτια.
Οι θεωρητικές επιδόσεις είναι 13,6’’ για τα 0-100 και 172 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, με κατανάλωση (μικτού κύκλου) μόλις 4 λίτρα/100 χλμ.
Στη διάρκεια της κίνησης υπάρχει σύστημα ανάκτησης φόρτισης μπαταρίας, ενώ στο καντράν ένα όργανο eco βοηθά τον οδηγό να κινηθεί με τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Οι τροχοί του μικρού Space Star είναι 14 ιντσών, χρησιμοποιούν ατσάλινες ζάντες με τάσια, ενώ τα φρένα περιλαμβάνουν δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.
Οι αναρτήσεις με γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά, είναι ρυθμισμένες διαφορετικά από το 1200άρι που γνωρίσαμε, προκειμένου να μειωθούν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ η νέα χαρτογράφηση στο ηλεκτρικό τιμόνι (κύκλος στροφής 4,6 μ.) έχει στόχο την βελτίωση της ακρίβειας και του ελέγχου του αυτοκινήτου.
Ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός της μοναδικής έκδοσης Inform που διατίθεται το μοντέλο.
Εκτός από A/C, ζώνες με προεντατήρες, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα κ.λπ., περιλαμβάνονται τα εξής συστήματα υποστήριξης οδηγού:
- Active Stability Control (ASC) + TCL (Traction Control)
- 4ABS + EBD
- Hill Start Assist για εύκολες εκκινήσεις στον ανήφορο και
- Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)
Στη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε εντός του αστικού ιστού, αλλά και σε επαρχιακό δρόμο το 1000άρη Space Star, διαπιστώνοντας ότι, πρόκειται για ένα γεροδεμένο αυτοκίνητο πόλης που δεν αρέσκεται σε απότομη χρήση του γκαζιού ή του τιμονιού. Με λίγα λόγια, αν πατήσεις απότομα το γκάζι απλά …δεν γίνεται «τίποτα», ενώ αν στρίψεις απότομα το τιμόνι, το αμάξωμα αργεί να ακολουθήσει.
Κατά τα λοιπά, με ανεπαίσθητο θόρυβο και χωρίς κραδασμούς από τον 3 κύλινδρο κινητήρα, το Space Star επιταχύνει ομαλά (αν πατήσεις προοδευτικά με υπομονή το γκάζι) από τις σχεδόν 1300 στροφές, ενώ γίνεται σβέλτο από τις 4800 μέχρι τις 6500 στροφές (κόφτης), κάτι που όμως δεν θα χρειαστεί στον μέσο χρήστη.
Οι αναρτήσεις περνούν εύκολα από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή αναπηδήσεις, ενώ το σημείο αναφοράς για τον οδηγό είναι το τέλειο (σε κλιμάκωση και αίσθηση) κιβώτιο ταχυτήτων).
Η κατανάλωση (με το αποτελεσματικό σύστημα κλιματισμού στο φουλ) κυμάνθηκε στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. και τα φρένα δεν έδειξαν να προβληματίζονται από το μικρό βάρος της κατασκευής.
Επιστρέφοντας στην βάση της παρουσίασης, μάθαμε και το αντίτιμο όλων αυτών των παροχών, που είναι 9.990 ευρώ συν περίπου 450 τα έξοδα ταξινόμησης & πινακίδων. Στην τιμή αυτή περιλαμβάνεται και 5ετής εργοστασιακή εγγύηση (περιλαμβάνει και την μπαταρία), μαζί με οδική βοήθεια. Η αγορά του είναι δυνατόν να γίνει με προκαταβολή 25% και 72 μηνιαίες δόσεις (150 ευρώ/μήνα) με επιτόκιο 5,9%.
Τέλος, «τρέχει» και η προσφορά της αντιπροσωπείας για το Space Star 1,2 λίτρων με κιβώτιο CVT, που πωλείται στα 12.740 ευρώ, όσο και η έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο.
Νίκος Τσάδαρης