Η M GmbH παρουσίασε μία ακόμα αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής με τη μορφή της νέας BMW M4 CS. Η M4 CS τοποθετείται μεταξύ της M4 Coupe με Competition Package και της αγωνιστικής M4 GTS.
Με μία έντονη σπορ παρουσία, η νέα M4 CS συνεχίζει την παράδοση δεκαετιών των επιτυχημένων ειδικών μοντέλων M που ξεκίνησε το 1988 με την E30 M3 Evolution. Η νέα M4 CS θα κατασκευάζεται στο πρώτο εργοστάσιο της BMW στο Μόναχο.
Επίσης, με την M4 CS, η BMW M GmbH λανσάρει μία νέα ονοματολογία για τα μοντέλα της. Πάνω από τα στάνταρ μοντέλα Μ θα τοποθετούνται οι εκδόσεις ενισχυμένων επιδόσεων Competition. Ένα σκαλί ψηλότερα, θα βρίσκονται οι ειδικές εκδόσεις CS. Στην κορυφή θα φιγουράρουν τα μοντέλα μέγιστων επιδόσεων, με αγωνιστικό ή σπορ χαρακτήρα που όμως έχουν κανονική έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο.
Ο 3λιτρος κινητήρας υψηλών επιδόσεων αυξάνει την ισχύ της M4 με Competition Package κατά 10 ίππους, στους 460 hp. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo, η M4 CS επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε λιγότερο από τέσσερα δεύτερα, με το χρονόμετρο να σταματά στα 3,9’’.
Η τελική ταχύτητα της M4 CS, που διαθέτει M Driver’s Package στο βασικό εξοπλισμό της, περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 km/h. Με δύο υπερσυμπιεστές μονής εισαγωγής (mono-scroll), εναλλάκτη αέρα, High Precision Injection, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-Vanos, ο 6κύλινδρος εν σειρά κινητήρας στοχεύει σαφώς στην υψηλές επιδόσεις, ενώ παράλληλα παράγει πλούσια ροπή από τις χαμηλές στροφές και πετυχαίνει υψηλά επίπεδα απόδοσης (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8,4 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 197 g/km).
Η M4 CS εφοδιάζεται στάνταρ με το επτατάχυτο M Double Clutch Transmission (M DCT) με Drivelogic. Το προηγμένο κιβώτιο έχει ανεξάρτητο ψυγείο λαδιού και επιτρέπει αυτόματες αλλά και μηχανικές αλλαγές με τους μοχλούς στο τιμόνι. Οι αλλαγές γίνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου χωρίς διακοπή στη ροή ισχύος, ενώ μία μακριά έβδομη σχέση κρατά χαμηλά τις στροφές και την κατανάλωση σε μακρινά ταξίδια.
Η ανάρτησή της μοιάζει πολύ με αυτή της M4 με Competition Package. Οι σύνδεσμοι και τα ακραξόνια στους εμπρός και πίσω άξονες κατασκευάζονται από σφυρήλατο αλουμίνιο και είναι πανάλαφρα. Έτσι οι μη αναρτώμενες μάζες παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα προς όφελος και της οδικής συμπεριφοράς.
Η M4 CS εφοδιάζεται στάνταρ με ανάρτηση Adaptive M της οποίας η γεωμετρία έχει ρυθμιστεί με γνώμονα τις βελτιστοποιημένες επιδόσεις στο δρόμο και στην πίστα. Η M4 CS έχει βελτιωθεί στην πιο απαιτητική πίστα δοκιμών για σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων: στη θρυλική Nürburgring Nordschleife. Ο χρόνος γύρου των 7 λεπτών και 38 δευτερολέπτων κατατάσσει τη CS στην κατηγορία σούπερ σπορ αυτοκινήτων.
Τη βέλτιστη δυνατή πρόσφυση σε όλες τις οδηγικές συνθήκες διασφαλίζει το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control) (που περιλαμβάνει M Dynamic Mode) και το Active M Differential. Τα συστήματα ελέγχου ανάρτησης Adaptive M, DSC και Active M Differential έχουν τροποποιηθεί με κριτήριο τις δυναμικές απαιτήσεις της BMW M4 CS, όπως και το σετάρισμα του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει τα προγράμματα διεύθυνσης και ανάρτησης σύμφωνα με τις προσωπικές του προτιμήσεις ή τις απαιτήσεις της διαδρομής.
Η επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Comfort, Sport και Sport+) γίνεται με το πάτημα ενός μπουτόν. Ενώ το Comfort mode προσφέρεται κυρίως για κακές οδικές συνθήκες, οδήγηση στην πόλη και σύντομες διαδρομές, το Sport είναι κατάλληλο για φιλόδοξους οδηγούς που ‘πιέζουν’ στο όριο σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές. Όσοι ονειρεύονται να οδηγήσουν την M4 CS στην πίστα, το Sport+ mode προσφέρει προοπτικές για ταχύτατους χρόνους.
Το Sport+ προετοιμάζει όλα τα σχετικά συστήματα με στόχο τη βέλτιστη δυναμική συμπεριφορά. Εάν ο οδηγός δείξει υπερβάλλοντα ενθουσιασμό στο τιμόνι, το DSC θα παρέμβει άμεσα. Ωστόσο, στο M Dynamic Mode (MDM) θα επιτρέπει ελεγχόμενα ντριφταρίσματα (υπερστροφές ισχύος).
Για άνετη οδήγηση στην αγωνιστική πίστα ιδανικές είναι οι ελαφρές ζάντες αλουμινίου (εμπρός: 9 J x 19, πίσω: 10 J x 20) σχεδιασμένες αποκλειστικά για τη M4 CS σε συνδυασμό με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 στάνταρ (εμπρός: 265/35 R 19, πίσω: 285/30 R 20). Αυτά τα ημι-σλικ ελαστικά ενιαίου, που έχουν έγκριση τύπου και για χρήση στο δρόμο, προσφέρουν ασυναγώνιστη πρόσφυση και εξαιρετική πλευρική ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες στην πίστα, καθώς και βέλτιστη πρόσφυση στην έξοδο από φουρκέτες. Η M4 CS διατίθεται επίσης κατόπιν παραγγελίας με ελαστικά δρόμου Michelin Sport χωρίς επιπλέον κόστος.
Το εσωτερικό της M4 CS στοχεύει στη δημιουργία ενός σπορ περιβάλλοντος. Ξεκινώντας από τα ελαφριά, σπορ καθίσματα M με επένδυση δέρματος/Alcantara, η δυναμική αίσθηση επεκτείνεται μέχρι τις επενδύσεις των θυρών από συμπιεσμένες φυσικές ίνες που φέρουν ιμάντες-χειρολαβές.
Το καπό (με το χαρακτηριστικό αεραγωγό πίσω από την κεντρική εισαγωγή) και η οροφή κατασκευάζονται από ελαφρύ, εξαιρετικά άκαμπτο και high-tech πλαστικό υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP).
Η ευρεία χρήση δέρματος και Alcantara διαμορφώνει μία ασυναγώνιστη σπορ ατμόσφαιρα. Κανείς οδηγός της M4 CS δεν θα χρειαστεί να απαρνηθεί ανέσεις και απολαύσεις. Ο βασικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει αυτόματο έλεγχο κλιματισμού, μία έκδοση του συστήματος BMW HiFi Professional προσαρμοσμένη στις ακουστικές απαιτήσεις της M4 CS και σύστημα Πλοήγησης Navigation Professional.
Με έμφαση στις ανάγλυφες φόρμες, οι σχεδιαστές της BMW M GmbH έδωσαν στη νέα M4 CS μία εμφάνιση που αντανακλά τις σπορ προθέσεις του αυτοκινήτου. Στοιχείο ταυτότητας του εντυπωσιακού εμπρός τμήματος μαζί τους προηγμένους δίδυμους προβολείς LED με τα κομμένα άκρα είναι η εμπρός ποδιά με μεγάλους αεραγωγούς τριών τμημάτων.
Αυτοί τροφοδοτούν με άφθονο αέρα ψύξης τόσο τον κινητήρα υψηλών επιδόσεων όσο και τα συνθετικά φρένα Μ που είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω. Το νέο, ειδικό εμπρός σπλίτερ, είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα αποκλειστικά για την ειδική έκδοση M4 CS.
Για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, αυτό συνεργάζεται με το πίσω διαχύτη (γνωστό από την M4 GTS) και την επίσης νέα αεροτομή τύπου Gurney από ανθρακονήματα στο πορτμπαγκάζ για μείωση της αεροδυναμικής άνωσης.
Καινοτόμα πίσω φώτα με τεχνολογία OLED (Organic Light Emitting Diode) που λανσαρίστηκαν από την M GmbH αποκλειστικά για τις M4 CS και M4 GTS, ανοίγουν νέους ορίζοντες, ενώ το εμπρός σπλίτερ, η αεροτομή Gurney και ο πίσω διαχύτης, μαζί με το μακρύ καπό από CFRP, την κομψή coupe γραμμή οροφής, τους κομψούς εξωτερικούς καθρέπτες M και τους μυώδεις θόλους των τροχών, συνθέτουν μία άκρως δυναμική σιλουέτα για την M4 CS ακόμα και όταν είναι ακίνητη.
Τέλος, όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα αποκτήσετε με… μόλις 116.900 ευρώ.
Νίκος Τσάδαρης