Η τεχνολογία έχει σίγουρα προχωρήσει και πληθαίνουν οι κατασκευαστές που ισχυρίζονται πως τα καινούργια τους μοντέλα δεν χρειάζονται στρώσιμο και καταργούν την 1η αλλαγή λαδιών στα 1.000 χλμ. Ακόμα και αυτοί όμως, εφιστούν την προσοχή των πελατών τους, λέγοντάς τους να είναι μετριοπαθείς στην αρχή της ζωής του αυτοκινήτου. Αναλυτικότερα:
Μην χρησιμοποιείτε περισσότερα από τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου. Προσπαθήστε να επιβάλλετε στον εαυτό σας να μην ξεπερνά τα 120 χλμ./ώρα και τις 4.000 σ.α.λ. Το αντίθετο (δηλαδή χαμηλή ταχύτητα με υψηλή σχέση στο κιβώτιο) κουράζει το μοτέρ και πρέπει να αποφεύγεται, όπως επίσης και η παρατεταμένη λειτουργία σε σταθερή ταχύτητα.
Είναι σημαντικό να αποφεύγετε τις απότομες εκκινήσεις και τα φρεναρίσματα “πανικού”, καθώς καταπονούνται ο κινητήρας και το σύστημα πέδησης αντίστοιχα.
Όλοι ανεξαιρέτως οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης τουλάχιστον για τα πρώτα 800 χλμ., διότι ταλαιπωρούνται ο κινητήρας, οι αναρτήσεις και τα φρένα.
Κατά την περίοδο του ρονταρίσματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30” στο ρελαντί πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε μέχρι να σταματήσει το βεντιλατέρ και μετά σβήστε τον κινητήρα.
Ακόμα και αν υποφέρετε από τη ζέστη, μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό, καθώς αυτό τραβάει ρεύμα από το γκάζι και ζορίζει το μοτέρ που προσπαθεί να ζεσταθεί.
Στρώσιμο χρειάζονται επίσης τα καινούργια τακάκια για τουλάχιστον 200 χλμ., καθώς δεν αναπτύσσουν πλήρως τις ιδιότητες τριβής. Το φαινόμενο αντιμετωπίζεται αν εξασκείτε μεγαλύτερη πίεση στο πεντάλ. Ομοίως τα ελαστικά στα πρώτα 100 χλμ. οδήγησης δεν έχουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ τέλος τα αμορτισέρ χρειάζονται και αυτά το χρόνο τους ώστε να συμβάλουν στη βέλτιστη οδική συμπεριφορά.
Πηγή: autotriti.gr